Får inte support från EA

Permalänk
Medlem

Får inte support från EA

EA påstår att dom inte kan ge mig support för mitt spel "Spore" för att jag köpte det i andrahand.
Får dom göra såhär?

Permalänk

Har du kvitto?

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Har inte kvitto, bifogade dock bilder på seriekoden och på samma bild dagens tidning och andra saker som bevis för att jag verkligen ägde spelet.

Permalänk
Inaktiv

Garanti och support är väll bundet till personen som först köpte det?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Får inte support från EA

Ja, vad jag minns av delarna från Svea Rikes lagar. Kan inte minnas att jag läst om någon lag, som tvingar företag att ge support för deras produkter. Du har dessutom inte ingått nått avtal med EA.
Skulle inte tro dom ändrar sig heller, EA är ju inte direkt kända för att vara kundorienterade eller god PR.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seires
EA påstår att dom inte kan ge mig support för mitt spel "Spore" för att jag köpte det i andrahand.
Får dom göra såhär?

Permalänk
Medlem

Du får väl be killen/tjejen du köpte det beggat av om support då?

EA har inget tvång att ge dig som andrahandsköpare support...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd

Ger EA support alls?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Ger EA support alls?

Om man lovar att köpa minst 5 tillägg till Sims 3 nästa år.

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Spela det som bränt så slipper du deras meningslösa support. Du äger trots allt ett original och kan göra detta med gott samvete. Till och med spelföretag använder ju sig av "cracks" när de själva inte är smarta nog att fixa till sina spel har det visat sig.

Permalänk
Medlem

Hej, jag har nyss köpt spore via ea store på internet och för att installera spelet behöver jag ea download manager men det säger hela tiden att jag är offline fast jag inte är det och kan därför inte ladda ner och installera mitt spel som jag pröjsat en j*vla massa pengar för så snälla hjälp mig.

Hittade föresten ingen bättre tråd.

Permalänk
Medlem

Ganska vanligt problem med ea's download manager, ibland funkar det men oftast inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ginza46
Hej, jag har nyss köpt spore via ea store på internet och för att installera spelet behöver jag ea download manager men det säger hela tiden att jag är offline fast jag inte är det och kan därför inte ladda ner och installera mitt spel som jag pröjsat en j*vla massa pengar för så snälla hjälp mig.

Hittade föresten ingen bättre tråd.

Oftast brandväggen som förhindrar programmet att komma ut på internet.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if