Permalänk
Avstängd

Riktigt bra hörlurar

Söker ett par riktigt bra hörlurar, slutna, trådlösa är ett stort +, dock inget krav om det tummar på ljudkvalité.

Skall användas till PS3+LCD TV
Fudnerar även på hur jag ska få ut ljudet är PS3, antar att det inte finns hörlurar med optiska sladdar och joxx?

PS. Jag har absolut 0 koll på ljud och kablar, brukar bara välja billigaste med störst siffror, men skulle vilja ha nånting som kan blåsa rent skallen i princip

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD 25-1-II är snuskigt bra hörlurar.
kostar dessvärre en 1700spänn och är för DJ liknade.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ljudet går väl att få via TVn, koppla med HDMI till TVn och använd via hörlusjacket på TVn, brukar finnas på de flesta TV.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

1700kr e inte SÅ farligt för bra ljud, tycker jag iallafall.
Ska titta lite på dom.
Har inte testat det på min nuvarande, men sist så blev ljudet rätt sunkigt när man tog det den vägen.

Permalänk
Medlem

Annars tycker jag Denons AH-D2000 låter oförskämt bra faktiskt och dessutom sitter lätt och skönt på huvudet, har du för litet huvud kan de sitta för löst dock. Du kan ju alltid provlyssna om du får chansen på någon välsorterad hifibutik.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Annars tycker jag Denons AH-D2000 låter oförskämt bra faktiskt och dessutom sitter lätt och skönt på huvudet, har du för litet huvud kan de sitta för löst dock. Du kan ju alltid provlyssna om du får chansen på någon välsorterad hifibutik.

x2. Om du har hifiklubben nära så gå och lyssna på dem. De ska vara okej utan förstärkare (men förbättras med). Jag har bara lyssnat på dem utan förstärkare och tyckte de var okej.

Andra förslag är Sennheiser HD600 eller HD650. De allra flesta tycker att någon av dem är väldigt bra (jag gillar HD600 framför HD650 för tillfället). Dock är de inte slutna vilket du vill ha. Dessutom vill de ha förstärkare för att låta bra.

Har playstation 3 analoga utgångar? Har inte lyckats hitta något om det.

Permalänk
Medlem

Några riktigt bra hörlurar är AKG K601 samt K701.
Nått att titta på också kan vara Grado SR225 eller SR325i
Dock samtliga ovan är halvöppna eller väldigt öppna
Sennheiser HD 600 eller HD650 gillar en del också (inte jag)
Nägra bra slutna lurar är
Denons AH-D2000
samt Beyerdynamic DT770

Denon, Sennheiser och Beyerdynamic är ganska tungdrivna
samt Grado och AKG ganska lättdrivna

Finns inga hörlurar som man kan mata med optiskt eller cox, men däremot börjar det finnas flera hörlursförstärkare som kan matas med detta eller ansluta till en dator via USB, alternativt använda separat DAC.

Samtliga hörlurar bör användas med en seriös hörlursförstärkare för att komma till sin rätt och bra grejer i övrigt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

PS3 har HDMI och Optisk Toslink ut. Lite synd eftersom jag kunde koppla till värstingstereon, som är lite gammal men spelar bra.
Och som ggustavsson sa, DAC kan man alltid använda. Om du måste så.
Förresten, kom på mig själv nu. Har själv försökt koppla in mina Steel Series lurar men de har bara 3.5mm stereoplug så det gick utan större framgång...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare