Tangentbord med inbyggd dator och skärm

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla hänger upp sig på mobiliteten. Detta är ingen netbook utan en vanlig dator.
Som tex kontorsdator är ju denna perfekt då man slipper en stor klump på eller under skrivbordet.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Den ersätter ju numpaden och ska vara ett KOMPLEMENT till en vanlig skärm. Jag tror ingen på fullaste allvar vill sitta och titta på en sån liten skärm, då kan man lika gärna köpa en liten laptop.
Den är ju jävligt grym iom att den är tryckkänslig, kommer finnas massa balla apps till den efter ett tag säkert!

Tänkte mer att man gör en laptop där man istället för fäller upp skärmen fäller tangentbordet åt sidorna istället så kan man få ett större tangentbord.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Lite fler bilder här ^^
Såg väldigt fräck ut
Gizmodo

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Har den bara samma spec som nuvarande eee's så är det ju ett utmärkt alternativ om man bara vill ha en enkel dator att surfa med. Köp en billig skärm och en mus så har man allt som behövs och ingen klumb på/under skrivbordet.

Lite Amigastuk på den... väcker ju trevliga minnen bara det

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk

hmm nackspärr någon?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Har den bara samma spec som nuvarande eee's så är det ju ett utmärkt alternativ om man bara vill ha en enkel dator att surfa med. Köp en billig skärm och en mus så har man allt som behövs och ingen klumb på/under skrivbordet.

Lite Amigastuk på den... väcker ju trevliga minnen bara det

Var precis så jag resonerade när jag läste artikeln
Och stämmer det att den har trådlös hdmi också är den ju nästan ett givet inköp om den släpps officiellt.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Hoppas alla fattar att den inte har batteri. Det är alltså en stationär dator som är inbyggd i ett tangentbord. Sedan var den väl cool iallafall, men men.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

kul grej ändå

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Oh yeah! Cool produkt, nyskapande om något

Edit:
Lapboard!

nyskapande har du inte sett c64 or amigor osv, har funderat länge på när tillverkarna ska ta tummen ur arclet och efterapa det gamla konceptet

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Lite fler bilder här ^^
Såg väldigt fräck ut
Gizmodo

Citat från länken:
"Featuring wireless HDMI"

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
bloggare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tullen
Hoppas alla fattar att den inte har batteri. Det är alltså en stationär dator som är inbyggd i ett tangentbord. Sedan var den väl cool iallafall, men men.

Jag tyckte mig se en batterindikator på bilderna från Gizmodo iallafall.

Permalänk

DDen har intel atom för alla som inte vet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cheeseshred
Jag tyckte mig se en batterindikator på bilderna från Gizmodo iallafall.

Det har du rätt i. Ja då skulle det genast bli mer intressant, sedan om den ens håller en hel film eller om det bara är meningen att man ska kunna bära den mellan olika eluttag är väl en annan fema. Coolt dock.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Man har alltså gjort en netbook med pytteliten skärm och jättestort tangentbord, fiffigt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
jag försökte INTE vara rolig utan jag undrade om det är tekniskt möjligt att överklocka mobiler och ifall någon på swec gjorde det. Du har dock rätt att artikeln handlar om något annat.

Beror ju på mobil, smartphones brukar väl ha den möjligheten? Åtminstone en hel del PDAs har haft det.
Kompromissen är mellan prestanda och batteritid normalt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Skulle vara ballt om man kunde skicka skärmsignalerna till en skärm trådlöst. Då skulle man kunna sitta i vardagsrummet med den där och surfa på tv'n, är ju asnajs om man har full hd och en stor tv!

Vad sägs om ett vanligt trådlöst tangentbord?
En TV utan HTPC är ju ändå som en bil utan hjul.

Jag ställer mig till skaran som inte riktigt förstår produkten. Tangentbord brukar inte hålla särskilt hög kvalitet och ska denna bli någon hit måste den vara billig => man kan inte förvänta sig någon vidare kvalitet. Hur kul blir det att ha en tangentbordsdator som man måste koppla in ett externt tangentbord för att kunna använda?
Men skulle inte tacka nej till en, lite smidig som server/router ändå med dedikerad skärm och tangentbord (även om det förstås är lite tråkigt med bara ett nätverkskort (vilket jag antar att den har)), men köpa? Nej tack.

Så jobbigt är det inte att ha en liten stationär dator - typ eee box. Då kan man dessutom välja ett lite vettigare tangentbord om man tänkt ha den framför TVn...

Permalänk
Medlem

haha, fräck sak Kul att se att Eee serien inte stannar vid netboks

Permalänk

om den har hyffsade specs kan man ju andvända den som server dem har ju 4 usb portar vilket inte är jätte lite:D

Permalänk
Avstängd

Hm, mest för porrsurf verkar det som...

Helt opraktiskt att ha skärmen på högersida och få nackspärr, om man inte är högerhänt och smiskar apa under tiden.

Nej men seriöst, det är i princip = PDA/PPC med stöd för tgb och en stor tgb där siffer delen är bort plockad och PDA:an in-sjunken där.
Men borde vara bättre med skärmen rakt ovanför istället.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Som e imac, fast tvärtom ^^

Permalänk
Medlem

Perfekt surf dator om man vill bli av med den stora hemska burken som står på bordet. Om priset är rätt kan jag tänka mig att den blir en väldigt populär produkt hos den som inte behöver en dator till mer än surfa, maila och betala räkningar (låter som en present till farsan ).

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

inget nytt, ingen som minns commodore 64... visserligen ingen skärm men endå dator i tangentbordet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Jag försöker verkligen komma på ett användningsområde för denna, men jag kan inte komma på ngt riktigt... Skönt som kontorsdator möjligen. Men jag har nog hellre en Eee Box kopplad till min TV och kör med trådlöst tgb i soffan.

Finns ett ha-begär över produkten dock.

Permalänk

Fräck liten pryl!
Tänker direkt på äldre som vill kunna kolla mail eller betala räkningar online när jag ser denna, med en riktigt skärm förstås.

Dock så har ju priset en väldigt stor betydelse i detta fall.
Mvh

Permalänk

tangenterna påminner lite om mac's eller nyare sony vaios...ganska snyggt... jag undrar hur fasen trådlös hdmi funkar....och vilken tv har stöd för det....tror knappast att den lilla tingest skulle klara hd-material strömmat till en tv trådlöst...

satan har precist vant mig att vissa tv's har dlna, även om det är mycket begränsat men ändå...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Vill ha bara tangentbordet med tuchscreen utan datorn i ^^

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk
Medlem

Om det där Wireless HDMi är vad det låter som så verkar denna jättetrevlig till rätt pris. Men jag tycker fortfarande att touchskärmen känns som en onödig kostnad, hellre en vanlig billig touchpad. Om batteritiden är bra, prestandan ok och priset lågt så verkar den definitivt intressant i mina ögon.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
inget nytt, ingen som minns commodore 64... visserligen ingen skärm men endå dator i tangentbordet.

Jodå användt en - ruggigt kul med lite kult

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woodstock
Jag försöker verkligen komma på ett användningsområde för denna, men jag kan inte komma på ngt riktigt...

om den klarar 720p (vågar inte drömma om 1080 )så är det perfekt med en inbyggd skärm som räddar lamptid från en projektor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Skulle vara ballt om man kunde skicka skärmsignalerna till en skärm trådlöst. Då skulle man kunna sitta i vardagsrummet med den där och surfa på tv'n, är ju asnajs om man har full hd och en stor tv!

Du menar att de skall klämma in uppspelning av 1080p-material i en dator som får plats i ett tangentbord och det skall dessutom gå på batteri – och dessutom skall den kunna skicka den datamängden trådlöst?

Förutom att det låter jävligt dyrt att få ihop en sån maskin – exakt vad skulle fördelen vara jämfört med att ha datorn under TV:n med ström från väggen, en sladd till TV:n och ett trådlöst tangentbord?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
inget nytt, ingen som minns commodore 64... visserligen ingen skärm men endå dator i tangentbordet.

The return of the 80-tal?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tangentbord brukar klassas som förbrukningsvara i vissa fall. Illa om man måste köpa ny dator bara för att mellanslagstangenten har havererat totalt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?