Kopiera filer till Playstation 3 från dator?

Permalänk

Kopiera filer till Playstation 3 från dator?

tjena! jag har ett PS3 och jag undrar hur man ska få över filmer från datorn till PS3 en film ligger ju på 4gb så de räcker inte med ett usb-minne sen funkar de inte att hitta min hårddisk på mitt PS3. jag behöver hjälp!

Mvh krille

Permalänk
Medlem

Hej Krille,

Det bästa sättet vore att streama filmen från din pc till din ps3 genom att datorn agerar mediaserver, det som de flesta brukar rekommendera är Tversity media center som du hittar här: http://tversity.com/download

Kräver såklart att du har ett fungerande nätverk (trådlöst eller kabel) mellan datorn du vill streama från och din ps3.

Visa signatur

Antec P180 | Intel C2Q | Corsair 2048mb| Gigabyte GA-P35-DS3 | Albatron 8800GT | Maxtor 200GB, Seagate 500GB, WD MyBook 500GB | 24" Samsung 2493HM
Foto: Nikon D80 18-135 Kit | SB800 | 70-200 VR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetear
Hej Krille,

Det bästa sättet vore att streama filmen från din pc till din ps3 genom att datorn agerar mediaserver, det som de flesta brukar rekommendera är Tversity media center som du hittar här: http://tversity.com/download

Kräver såklart att du har ett fungerande nätverk (trådlöst eller kabel) mellan datorn du vill streama från och din ps3.

okej ja är inte så bra på sånt här så du kanske kan förklara lite mer detajlerat så jag förstår:

Permalänk
Medlem

Finns ju billiga USB minnen med mer än 4 Gb.

Permalänk
Medlem

en usb minne ta inte emot filer större än 3gb ändå.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vingen
en usb minne ta inte emot filer större än 3gb ändå.

4GB är det väl ändå som gäller. p g a att de kör FAT32

Permalänk
Medlem

jag körde med en 500GB extern HDD som jag formaterade till FAT 32. Använde programmet SwissKnife V3 när jag formaterade.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Tja,

Jag antar att om filmen ligger på 4 gb, så är det en dvdfilm? Är den isåfall i ett isoformat, tex filmen.iso?
Då rekommenderar jag Java ps3 media server: http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
Det funkar, enligt mig, mycket bättre än tversity och man kan strömma dvdisofilmer direkt från datorn, med text och allt.
Programmet är lätt att använda, och om du kör fast kan du fråga här, eller på deras egna sida Lycka till.

OBS Detta förutsätter att du har ps3an inkopplad till nätverket genom en router, via sladd eller trådlöst.

Permalänk
Medlem

Rekommenderade TVersity för streaming förr, nu använder jag bara ovan nämnda program. MYCKET BÄTTRE!

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me
Tja,

Jag antar att om filmen ligger på 4 gb, så är det en dvdfilm? Är den isåfall i ett isoformat, tex filmen.iso?
Då rekommenderar jag Java ps3 media server: http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
Det funkar, enligt mig, mycket bättre än tversity och man kan strömma dvdisofilmer direkt från datorn, med text och allt.
Programmet är lätt att använda, och om du kör fast kan du fråga här, eller på deras egna sida Lycka till.

OBS Detta förutsätter att du har ps3an inkopplad till nätverket genom en router, via sladd eller trådlöst.

tackar väldigt mkt för detta tips!

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me
Tja,

Jag antar att om filmen ligger på 4 gb, så är det en dvdfilm? Är den isåfall i ett isoformat, tex filmen.iso?
Då rekommenderar jag Java ps3 media server: http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
Det funkar, enligt mig, mycket bättre än tversity och man kan strömma dvdisofilmer direkt från datorn, med text och allt.
Programmet är lätt att använda, och om du kör fast kan du fråga här, eller på deras egna sida Lycka till.

OBS Detta förutsätter att du har ps3an inkopplad till nätverket genom en router, via sladd eller trådlöst.

jag har tankat de och extractat de men hur ska ja göra sen? mappen ligger på mitt skrivbord men ja vet inte vad ja ska göra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PrOxY_1337
jag har tankat de och extractat de men hur ska ja göra sen? mappen ligger på mitt skrivbord men ja vet inte vad ja ska göra

Du kan ju testa att starta det vettja!

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

Ah perfekt! Precis vad jag sökte

Slapp jag göra egen tråd

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Du kan ju testa att starta det vettja!

ja men var fan startat man de? ja vill ha en liten guide hur man gör från att man laddat hem de tills man skickat över till PS3

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa öppna mappen, sen testa öppna programmet(PMS filen). Sen kan du ju testa o läsa dig fram i programmet med:)

Permalänk
Medlem

Okey har fått igång så det funkar någorlunda.
Får dock inte "loadbaren" att röra på sig. -> http://ps3mediaserver.googlecode.com/svn/trunk/ps3mediaserver...

Tänkte också om det går att skapa en playlist utan att låtarna ligger på PSets disk.

MVH

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Att loadbaren inte rör på sig tror jag har att göra med att filmerna du streamar inte behöver transcodas, alltså kodas om till ett format som ps3an kan läsa. Med andra ord så strömmar du en film som ps3an själv kan läsa. Om jag fattat rätt? :S

Permalänk
Medlem

Okey. Nu var det musik men det gäller väl detsamma då.

Hur är det med playlist då? När jag försökte på "Skapa playlist" stog det endast att det inte fanns några musikspår på hårddisken.

Edit: Vill alltså skapa en playlist på PS3n med strömmad musik från datorn.
Hjälp mig

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Provade att streama med programmet det länkades till här uppe. Körde en vanlig .avi @ 670 mb. Men ibland stannade filmen upp, typ som en film man ser på nätet när den buffrar. Hände väl ett par gånger på 5 min. Vet någon vad det kan bero på? Kör trådlöst men det är på 54 mbps så det ska väl räcka till iaf?

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joi
Provade att streama med programmet det länkades till här uppe. Körde en vanlig .avi @ 670 mb. Men ibland stannade filmen upp, typ som en film man ser på nätet när den buffrar. Hände väl ett par gånger på 5 min. Vet någon vad det kan bero på? Kör trådlöst men det är på 54 mbps så det ska väl räcka till iaf?

så blir det för mig med fast i 720p filmer! ibland flyter det perfekt!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joi
Provade att streama med programmet det länkades till här uppe. Körde en vanlig .avi @ 670 mb. Men ibland stannade filmen upp, typ som en film man ser på nätet när den buffrar. Hände väl ett par gånger på 5 min. Vet någon vad det kan bero på? Kör trådlöst men det är på 54 mbps så det ska väl räcka till iaf?

Nja.. tveksamt på att det räcker, trådlöst, is not the shit..

Jag körde med nätverk via eluttaget tidigare.. tror det var en 60mbit eller nåt.. men samma där. .det stämmer inte... och hade samma problem som dig.. så jag drog en kabel istället.. kabel is the shit.. Går få snyggt bara man har rätt grejjer

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blame_me
Tja,

Jag antar att om filmen ligger på 4 gb, så är det en dvdfilm? Är den isåfall i ett isoformat, tex filmen.iso?
Då rekommenderar jag Java ps3 media server: http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
Det funkar, enligt mig, mycket bättre än tversity och man kan strömma dvdisofilmer direkt från datorn, med text och allt.
Programmet är lätt att använda, och om du kör fast kan du fråga här, eller på deras egna sida Lycka till.

OBS Detta förutsätter att du har ps3an inkopplad till nätverket genom en router, via sladd eller trådlöst.

Hur lyckas du strömma dvd iso? filerna syns inte på ps3:an ens!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Nja.. tveksamt på att det räcker, trådlöst, is not the shit..

Jag körde med nätverk via eluttaget tidigare.. tror det var en 60mbit eller nåt.. men samma där. .det stämmer inte... och hade samma problem som dig.. så jag drog en kabel istället.. kabel is the shit.. Går få snyggt bara man har rätt grejjer

okej. Jag är elektriker så kabel kan jag fixa och att de blir snyggt Men de får vara ändå, har min router 2 våningar ner så orkar inte fixa det, så kör med laptopen ist då den har hdmi utgång Tänkte bara att om de skulle funkat bra så kunde man ju streamat ist för att flytta hdmikabeln från ps3 till datorn varje gång man ska se film

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Hedersmedlem

*Topic Redigerad*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Hur lyckas du strömma dvd iso? filerna syns inte på ps3:an ens!

Jag har inte fått det funka från bärbara till ps3an, men från stationära så kom de upp under #TRANSCODED# i samma mapp som isofilen, eller en mapp bakåt. Där kunde man välja från en massa videofiler med språket inom parantes, ex dvdfilmen[SWEDISH].
Fick det inte att funka med *.img-filer, bara med *.iso, fast jag tror jag läst att det ska gå det med.
Det går att få undertext till vanliga filer också, om man har dem i samma mapp med samma namn etc, fast det verkar som om man måste låta datorn transcoda då. Om det går står det "filmfilen[SUBTITLES FOUND]". Även detta funkade sisådär med bärbara men alltid med stationära, jag vet inte om det beror på vad man har för codecpaket på datorn eller vad det är..

Permalänk

Tjenare
Detta program med den elaka förkortnignen PMS är grymt! Nu fungerar 1080 material. Det enda är att man kan behöva pausa filmen direkt i början så man fyller upp max buffern 650mb tar 1-2 min (hämta chips o cola) sen flyter hela filmen på. Dock hade jag lite ljudbortfall som en mobil med dålig täckning mitti filmen men det fixade sig bara man tryckte på pause sen play direkt. Weird. men med tanke på att killen bakom detta langade ut första releasen i mitten av december så får man lov att säga att det bara kommer bli bättre
för dom som är intresserade så finns killen bakom programmet följande forum:
http://www.avforums.com/forums/ps3-media-streaming/854635-new...

PS kabel is the shit.....tyvärr iaf om man vill se 1080. o när det väl funkar då vill man inte kolla på dvd igen.

Visa signatur

Cooler master 1000 | Silent Pro M700 | Intel Core 2 Quad Q9550 | Gigabyte GA-EP45-UD3P | 16 GB Aeneon DDR2-800 CL2.5 RAM | systemdisk Western Digital VelociRaptor WD3000GLFS - 300GB 10000rpm 16MB | 4 st Samsung SpinPoint F1 HD103UJ - 1TB 7200rpm 32MB | PowerColor Radeon HD 4850 PCS 2048MB PCIe 2xDVI/TV | | 2 st Samsung SyncMaster 2493HM | PS3:a med Samsung Spinpoint M6S HM500LI - 500GB 5400rpm 8MB 2.5zoll - SATA300

Permalänk
Medlem

Nu lånar jag tråden lite och kommer jag med den dumma frågan:

Jag har en bärbar (relativt ny som ska klara av streaming med PMS) som jag lyckats koppla trådlöst till PS3:an och streamar med PMS men det blir hackigt (utan kvalité förlust).
Jag har hört att det brukar bli så av att skicka genom det trådlösa nätverket...

Min fråga är hur jag kopplar PS3:an genom en vanlig kabel till bärbara så att den streamar direkt från bärbara med kabeln och inte trådlöst?

Tacksam för alla svar

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Avstängd

kan man dela ut mappar med innehåll som programet stöder? försökt dela ut en mapp där jag packar upp img och iso filer till men finner itne mappen sen när jag startat om programet eller hittar itne mappen på ps3:an!

Edit.

Har gjort en mapp där jag lägger iso dvd funkar kanon bra!

konvetera om img genom mounta sen använde jag dvd shrink och spara som iso!

nån som vet nåt snabbare sätt?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Jag har mina filmer (i olika format) i en Filmer mapp som PMS delar ut och kan därefter streamas till PS3:an.

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq