Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

skymtar en jäger, du får en 10a..

Nää då trevligt bygge, därför får du en 10a

Permalänk
Medlem

Fräsigt bygge!

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo4Cim
skymtar en jäger, du får en 10a..

Nää då trevligt bygge, därför får du en 10a

Ha ha...kvällens garv!

Permalänk
Medlem

Fräste ut baksidan igår, och den blev nästintill perfekt på första försöket :), bilder kommer förhoppningsvis imorgon beroende på hur länge jag är i skolan :S

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Hedersmedlem

Är själv sugen på o köpa moderkort i den storleken att ha till en server. Riktigt kul att se hur andra byggt lådor till dem.

Bra jobbat!

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Tack än en gång för kommentarerna

Här kommer lite dåliga bilder när bakstycket är monterat också.

Mellan nätagget och moderkorts I/O-plåten kan man se start och rest knappen.
Har även fräst ut en till av sidorna, så nu är det endast de 2 sidorna med fläktar kvar. Håller för tillfället på att klura på någon snygg design för fläkthålen, massa hål blir ju inte speciellt snyggt.
Update kommer imorgon.

EDIT: Har designat lite olika fläktgaller nu under morgonen och vill gärna höra vad ni tycker.

Fräste ut den med många spalter för att se hur det blir IRL också.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

Permalänk
Proffsmoddare

Ahh, äntligen en vettig bygglogg på Swec, det var ett tag sen!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Gallret var läckert likadant på andra sidan sen? lite för mycket springor kanske men det är ju du som bygger

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ska sätta igång med att fräsa fronten nu, med alla springor kommer det ta ca 50minuter att fräsa med 300mm/min feedrate, lite lagom drygt att stå att vakta fräsen. Angående mängden springor tror jag att man vill ha ganska många för att inte kunna se så mycket av fläkten som kommer sitta bakom. funderade på att sätta något nät/filter på insidan och köra med mycket större springor innan, men eftersom jag inte hittade något testade jag denna designen.

BRB om en timme eller så.

EDIT: Har fräst ut fronten nu och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med chassit :), imorgon ska jag limma ihop det samt förhoppningsvis påbörja målningen. Måste fräsa ut fötter till det också.

Fler bilder kommer under morgondagen, gonatt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge

Permalänk
Medlem

Imponerande minst sagt!

Visa signatur

We live in an age when pizza gets to your home before the police

Permalänk
Medlem

Då var det dags för en liten update, jag har under dagen limmat ihop chassit, så nu återstår det bara slipning, målning samt montering av delar, och utfräsning av fötter förståss.

Chassit isärplockat före limmning.

Limmning pågår :S

Chassit framifrån

Och bakifrån.

Visa signatur

Permalänk

Snyggt som faen!

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk
Medlem

Kanon bygge.
Är nästan lite avundsjuk.....

Permalänk
Medlem

Bra jobbat som fan. stilren!

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt.

Vill med ha en sådan fräs(avundsjuk).

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk

Tycker det är lite synd att du använder ett vanligt nätagg.

annars är det snyggt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

det är inget vanligt nätagg, det är ett micro-ATX nätagg med måtten 125x100x63,5mm. Funderade lite på pico-PSU först men dels orkade jag inte beställa hem samt man slipper ha en 230-12V adapter på detta viset.

Visa signatur

Permalänk

jag föreslår någon form av dammskydd på fläktarna eftersom det är en så stilren server vill man inte se den förstöras av dam.

Visa signatur

Hevy metal Rocks!!!

Permalänk
Medlem

jag tror en av/på och en reset- knapp skulle pryda servern bra...

Permalänk
Medlem

johhh: den har ju en onoff/restart-knapp:)

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Medlem

fy satan så snyggt! och stilrent me like

jäkligt avundsjuk på dig, vill också ha en lillasyster fräs

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanon fin!! Kul att det finns såna här entusiastiska människor som lägger tid o svett för att skapa underverk! Toppen betyg!

Permalänk
Medlem

grymt snyggt vill ha

Permalänk
Medlem

Oj oj, här har fyllts på sedan sist, tack för alla nice komentarer.
Har varit ganska upptagen med annat sedan skolan började för några veckor sen, först projektarbete samt tenta och denna veckan var det start av ett nytt spelprojekt så det är fullt upp.
Har iaf en liten update sedan förra helgen:

Chassit är nu spacklat och slipat på kanterna, skillde lite på mittenbitens diameter på grund av glapp i CNC fräsen.

Imorgon är det tänkt att chassit ska finslipas och sedan målas vitt. och därefter ev monteras.

Visa signatur

Permalänk

Fint Vad blir det för färg sen då? något lyses i springorna ?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Snyggt som fan, synd att det är så lite chassibyggen nu för tiden...

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt imponerad av ditt bygge! När kommer du hem till mig i fräser ut liknande bitar?

Lycka till med målningen, det kommer nog bli kanon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Fint Vad blir det för färg sen då? något lyses i springorna ?

Nej för fan! förstör inte chassit med massa lysen nu!

Riktigt fint bygge =)ibland önskar man att man hade en egen fräs

Permalänk
Medlem

Chassit kommer att målas vitt och eftersom det är en server föredrar jag att den inte har några LEDs som lyser upp rummet på natten

EDIT: nu är chassit vitmålat, imorgon ska det slipas och målas igen och om jag har tid/ork ska jag fräsa ut gängade fötter i 3mm plexiglas. Sen är det klart :). Ska bli skönt att slippa använda imageshack som bildhost.

Visa signatur