Permalänk
Medlem

Hålla objektivet rent?

Hejsan!

Har märkt att mitt objektiv till min D90 har blivit mycket dammig och smutsig, vad rekommenderar ni att jag ska använda för att rengöra objektivet med?

Typ något man kan blåsa med eller duk+vätska, vad är bäst?

Permalänk
Medlem

Finns speciella kitt att köpa med borstar, rengöringsdukar och blåsbälgar. Bara att leta hos din närmaste återförsäljare av fotoprylar. Finns säkert på tillbehörsåterförsäljare som kjell & kompany också.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

okej, ska köpa en borste, mikrofiberduk,blåsbälg. Men behövs det inte lite lins vätska ibland? om det fastnat något roligt smuts?

Tips på något (hittade inte hos kjell & co)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
okej, ska köpa en borste, mikrofiberduk,blåsbälg. Men behövs det inte lite lins vätska ibland? om det fastnat något roligt smuts?

Tips på något (hittade inte hos kjell & co)

Scandinavian photo? Oo
Om du bor lite olägligt till i vårat land så brukar ju expert ha åtminstone en "fotoaffär" per stad.

Permalänk
Medlem

köp en blåsbälg som du kan blåsa av damm och dyl med och sedan en putsduk för lite finare rengöring, jag kan rekomendera clas ohlsons som kostar ca 50kr funkar enligt mig bättre än de andra jag köpt för betydligt mycket mer pengar. för att våttorka finns de specialvätskor som är dyra men bra, jag har provat billigare och det blir inte samma resultat, till vätskan använder du linspapper. om du köper en borste se till att den är ren och torr innan du använder den, vissa borstar har både lim och andra reser kvar som måste tvättas ur innan den används

Visa signatur

asus A7V266-E / amd1900+ /2x ibm 120GXP 80GB raid 0 / 2x 256M ddr cas 2.5 / gfs 3ti200 /

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har hama-kitet och en blåsbälg. Funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Kör med Hama våtservetter, blåsbälj och en stor, mjuk vattenfärgspensel. fungerar finfint. ^^

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

kolla på http://www.cyberphoto.se/
Dom har mer eller mindre allt inom kamera, etc

dom har under kameratillbehör en flik med rengörning. Hittar du inget där så blir jag förvånad ^^

Lycka till med rengörningen.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

tror ni kvaliteten på blåsbälg kan skilja mycket? isåfall vadå? kvaliteten?