Behöver ett MMORPG. Nu.

Permalänk

Behöver ett MMORPG. Nu.

Som topic. Det får kosta i månaden, MEN det får inte kosta för mycket för en nyckel. 2-3-400:- max, där 400:- är smärtgränsen då jag kräver åtminstone en månads gratis speltid. Och jag kräver dessutom att jag kan börja spela redan ikväll, jag tänker inte gå någonstans och köpa spelet över disk.

Helst inte WoW. Känns som om jag kommer tröttna på det omgående. Eller kan man sälja tillbaks en maxlevlad gubbe till någon och gå +-0 tror ni?

Inte Lineage 2. Fick spelet + 45 dagar gratis, spelade i fem, höll på att spy.

Inte Eve Online. Har en gubbe där men har ingen schysst corp och pallar inte riktigt sätta mig in i det.

Har jag några alternativ?

Permalänk
Medlem

Warhammer online?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Tja lite svårt att förstå vad du vill ha för MMO's.

mmo's is stil med wow, aka mycket PVE är inte din stil
MMO's i stil med L2 aka mycket PVP är heller inte din stil, sama gäller EVE.

Vad exakt är det du vill ha ut av ett MMO?.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Darkfall verkar grymt, inte kommit ut än men om man gillar PvP så verkar det grymt. Som sagt inte kommit ut än så du kan väll inte köpa det direkt men det går ju alltid att vänta ett tag på det också, iaf tänker jag göra det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
mmo's is stil med wow, aka mycket PVE är inte din stil

Okej

Citat:

MMO's i stil med L2 aka mycket PVP är heller inte din stil, sama gäller EVE.

Okej

Nä, eftersom jag uppenbarligen inte gillar varken PvE eller PvP så var det väl en onödig fråga. Strunt i att det kan ha varit så att jag redan spelat WoW och att Lineage 2 är stööööööööört tråkigt, det är just PvE och PvP jag inte vill ha.

WAR kan jag kolla in. Finns det en trial till det eller är det att köpa grisen i säcken som gäller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Darkfall verkar grymt, inte kommit ut än men om man gillar PvP så verkar det grymt. Som sagt inte kommit ut än så du kan väll inte köpa det direkt men det går ju alltid att vänta ett tag på det också, iaf tänker jag göra det

Kollade på Darkfall på U-tuben å jag lär säja att jag blev grymt besviken på ett spel som är så nytt att det inte komit ut än..
Animatinerna är ju sämre än i tex wow som är 5 år gammalt..
Visst fin grafik på omgivningarna men är det det man är ute efter så kan man ju lika gärna kolla på naturfilmer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf

det är just PvE och PvP jag inte vill ha.

WAR kan jag kolla in. Finns det en trial till det eller är det att köpa grisen i säcken som gäller?

Tror inte WAR har nån trial tyvärr. Men det ska vara rätt likt wow.
Men alltså, om du inte vill ha PVE (döda datagubbs) och inte PVP (döda annat folk).
Vad vill du ha då? Rollspel?

Så vitt jag vet så är Roleplay servrarna i tex wow ganska inriktade på det. Man får inte snacka om saker som inte finns i världen, talent builds osv.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Inaktiv

Ursäkta mig men du vill ha ett mmorpg som är helt fritt från PvE och PvP? Då känns War helt fel för dig då man slåss hela tiden..

Second Life kanske?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aresz
Ursäkta mig men du vill ha ett mmorpg som är helt fritt från PvE och PvP? Då känns War helt fel för dig då man slåss hela tiden..

Second Life kanske?

Haha, gud vilket kungligt förslag!

Själv väntar jag förväntansfullt på Darkfall.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos 1000 | Seasonic M12D 850W | Asus P6T Deluxe | Intel Core i7 920 | Noctua NH-U12P SE1366 | XFX GTX 285 | Corsair Dominator 1600MHz 3x2GB | VelociRaptor 150GB

Permalänk
Medlem

Allvarligt! Var inte så kritiska för fan. Det ni säger kan likställas med att inte gilla FPS eftersom man varken gillar CS, som är multiplayer eller tilll exempel Call of Duty singleplayer.....

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Inaktiv

Jag var inte kritisk, men vill man ha ett mmorpg utan strider får man nog leta, och Second Life är det enda jag kan komma på, fast det finns väl även chans till bråk även där?

Sökte lite och det finns mer:

http://www.ataleinthedesert.com/

http://www.tale-of-tales.com/TheEndlessForest/

http://www.there.com/

Google:

http://www.google.se/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%...

Permalänk
Medlem

Age Of Conan. Lirade några månader vid release, lade av.. men kommer definitivt att påbörja det igen så småningom. Fan va bra den var.

Permalänk
Medlem

Det enda mmorpg jag kan komma på som är rätt bra på något annat förutom pve och pvp är väl SWG som har ett rätt bra crafting system.
Sen att du inte får grejerna sålda och att ekonomin har flugit ut genom fönstret är en annan femma

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Men grabbar, hajar ni inte sarkasm? Klart jag vill ha ett spel med PvE och PvP, jag tyckte Mugis inlägg var lite efterblivet bara.

Skitsamma, nu injicerade jag WoW rätt upp i venen. Vill bara döda tid en månad eller två.

Permalänk
Medlem

Age of Conan, riktigt nice.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Nä, eftersom jag uppenbarligen inte gillar varken PvE eller PvP så var det väl en onödig fråga. Strunt i att det kan ha varit så att jag redan spelat WoW och att Lineage 2 är stööööööööört tråkigt, det är just PvE och PvP jag inte vill ha.

sarkasmen är slående, hur kunde jag missa?

lycka till iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_fh
Allvarligt! Var inte så kritiska för fan. Det ni säger kan likställas med att inte gilla FPS eftersom man varken gillar CS, som är multiplayer eller tilll exempel Call of Duty singleplayer.....

Jag antar att du syftar på NatoGandalfs sarkastiska inlägg om att han inte vill spela något MMORPG som innehåller varken PVP eller PVE:

Citat:

För i något annat inlägg har ingen uttryckt att de ratar en hel spelgenre?

Det vore snarare logiskt att jämföra ett MMORPG som varken innehåller PVP eller PVE det med ett FPS-spel där det enda man kan skjuta är såpbubblor.

Gemensamt för dessa två spel (Counter-Strike och Call of Duty) är att de går ut på ta kol på andra spelare, eller om du nu spelar singleplayer - botar.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos 1000 | Seasonic M12D 850W | Asus P6T Deluxe | Intel Core i7 920 | Noctua NH-U12P SE1366 | XFX GTX 285 | Corsair Dominator 1600MHz 3x2GB | VelociRaptor 150GB

Permalänk
Medlem

Vanguard kan du ju kolla på, trial finns.

http://vanguard.station.sony.com/isleofdawn/

Spelet finns även att köpa för drygt 300kr då med en månad speltid.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=108296

Hoppas det hjälper!

Visa signatur
Permalänk

Ska definitivt köpa 3 månaders speltid på Age of Conan nästa månad, eller denna, om jag har råd. Har funderat på att börja lira det i en månad. Inte kommit igång bara...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av problem1234
Jag antar att du syftar på NatoGandalfs sarkastiska inlägg om att han inte vill spela något MMORPG som innehåller varken PVP eller PVE:

För i något annat inlägg har ingen uttryckt att de ratar en hel spelgenre

Jo, jag har uttryckt mitt hat över arkadracing på ett sätt som verkligen inte var sarkastiskt. Jag fattar inte vart du vill komma?

Jag: Jag vill ha ett MMORPG, men inte WoW för det kommer jag nog lessna på snabbt, inte L2 för det var sjukt trist och inte EVE för det orkar jag inte sätta mig in i.
Mugi: Jaha, du vill alltså inte ha ett spel med PvE, för du ogillade WoW (eftersom att det finns PvE i WoW måste det vara därför du inte gillade det) och du vill inte ha ett spel med PvP för det har L2 (och det är PvPn du inte gillar och inte det faktum att det är extreeeeeeeeeemt tråkigt).

Han hade ju lika gärna kunnat säga "Jaha, du vill alltså ha Tibia (2d), för de du nämnde är ju i 3d?"

eller "Jaha, du vill alltså ha ett racingspel? För de andra du nämnde är ju MMORPG-spel?"

Jag menar, när jag har motiverat VARFÖR jag inte vill ha något av de spelen tyckte jag det var sjukt konstigt att hitta på en egen motivering till varför jag ratade. Det står ju i klartext?

Så jag försökte mig på lite uppenbar sarkasm, men den gick uppenbarligen inte hem. Tack för alla som har förstått att jag vill ha tips ett MMORPG-spel som inte är något av de tre jag nämnde.

Permalänk
Medlem

Tja du såg nog inte min exakta fråga som du faktist inte svarade på,
"Vad exakt är det du vill ha ut av ett MMO?."

Just nu säger du bara, "jag vill ha ett spel" och du gav 2 bra exempel. De 2 bästa PVP spelen på marknaden och det största PVE spelet.

lägger man ihop 1 + 1 så ser man ganska tydligt var du kommer då. Utöver det så har du faktist inte svarat på vad du vill ha ut av ditt MMO.

Just nu kan du lika bara gå in o ta random spel från http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm

Ingen kan som sagt va hjälpa dig, allt du skrev vad du inte gillade, inte vad du tycker om eller vill ha.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Ingen kan som sagt va hjälpa dig, allt du skrev vad du inte gillade, inte vad du tycker om eller vill ha.

Tips på MMORPG-spel som INTE är WoW, INTE är Lineage 2 och INTE är Eve Online

Svårare än så var det inte. Tycker du att spelet du vill tipsa om är stört tråkigt? Tipsa inte! Tycker du att det är kul? Tipsa! Jag är intelligent nog att själv göra en bedömning om jag tycker ett tips verkar värt eller inte. Jag kräver att det ska vara en konstant värld där fler spelare spelar tillsammans eller mot varandra. D.v.s. att det är ett MMORPG. Hade jag vetat exakt vad jag ville ha hade jag ju aldrig skapat en tråd och frågat.

Permalänk

RuneScape? Java baserat och 49,99kr/mån!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk

Star Wars galaxies =D eller kanske PlanetSide. vet inte om folk spelar det längre men när jag gjorde det så var det mäktigt kul. Planetside är dessutom en FPS MMORPG.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Vanguard online är ett riktigt fint pve (players versus eviorment) som har fått mig att sluta spela några andra spel över huvudtaget

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Kollade på Darkfall på U-tuben å jag lär säja att jag blev grymt besviken på ett spel som är så nytt att det inte komit ut än..
Animatinerna är ju sämre än i tex wow som är 5 år gammalt..
Visst fin grafik på omgivningarna men är det det man är ute efter så kan man ju lika gärna kolla på naturfilmer...

Men sen kan man ju inte heller döma ett spel enbart på animationerna eller grafiken

Visst, Darkfall och WoW är inte samma klass om man ska jämföra bägge två.

Personligen tycker jag wow är för restriktivt med instanced zones och linjär questing och att man kan göra mestadels om inte all av levelingen till 80 solo.

Själv strävar jag efter samarbete och att spelet uppmuntrar till att man grupperar upp med andra för att nå målet och samtidigt att man inte ska känna sig säker någonstans.
Visst WoW har dom inslagen också men inte riktigt 'my slice of cheese'

SWG hade den grejen med jedi från början att dom skulle hålla sig gömda annars kom bounty hunters efter dom.
Men tills slut så gnällde för många på det och då ändrades spelet till det sämre (in my humble opinion )

Ska bli intressant om Darkfall kan leverera vad dom lovar, eller om det blir ännu en flopp á la Dark and Light

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core