Permalänk
Medlem

Vilken logotyp ska jag välja?

Jag ligger i startgroparna för att dra igång ett företag som ska pyssla med webproduktion, främst användarvänliga CMS-lösningar och design av hemsidor.

Har suttit lite och försökt ta fram en logotyp, och skulle bli glad om ni har lust att ge lite kritik på mina idéer (det är välkommet att dissa dem totalt också).

De tre förslag jag har hittills finns här:
http://www.carinh.se/2009/02/lagom-produktivt/

Grodan är inte riktigt ett seriöst förslag, även om han blev rätt söt

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker att den mellersta logotypen är snyggast. Jag har lite svårt att motivera, men den översta ser "svag" ut på något sätt. Typsnittet på själva "CH" är för tunt.

Fin groda!

Permalänk
Avstängd

Håller med ta den mellersta.

Permalänk
Medlem

jo den i mitten är snyggast

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Den första blir mycket svårläst och ser inte estetisk ut så den är inte att rekommendera enligt mig.
Den mellersta ger det mest seriösa intrycket så jag skulle rekommendera den.
Den nedersta ser ganska kul ut men ger ett lätt oseriöst intryck, idéen kan dock vara värd att utveckla vidare för det är en fin groda

Permalänk

mittersta helt klart

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Absolut den i mitten.

Permalänk

Jag som alla andra röstar på den mittersta.

Permalänk
Medlem

Helt klart mittersta, och använda sen kanske använda groden före eller efter den som logotype? Om jag gör mig förstålig?

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Medlem

Nu ska jag vara kontroversiell: Den i mitten!

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

japp, mitten var bäst:) Men grodan var fin!

Visa signatur

Kamera: Canon EOS 1000D, 20/1.8, 50/1.8, 70-200/4L
Flickr!

Permalänk
Medlem

ettan är för mesig, tvåan är ok men texten är för lång och den sista kommer att ge dig problem när mupparna vill dra in extrapengar på stämningar.

Jag röstar nog på den mittersta. Du behöver en som funkar som 16x16 pixlar eller 5x5mm och man ändå fattar vilket företag det är.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Av de alternativ du har tycker jag som de flesta andra att den mellersta är bäst. Du skulle kunna prova med andra nyanser av grönt.

Absolut inte den sist - den ger inte så förtroendegivande, enligt mig iaf.

Visa signatur

http://www.quickhelp.se - Uppdragsförmedling

Permalänk
Medlem

Tack, tack för alla svar! Skönt att alla håller med varandra Den mittersta blir det nog, eller någon variation av den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lägg texten "chermit web solutions" till höger istället för sista stolpen i H:et... värt att prova iaf, även om det blir lite svårläst... men det går alltid att ordna till genom att snurra loggan lite.