Nokia N96 - en riktig besvikelse

Permalänk
Avstängd

Nokia N96 - en riktig besvikelse

Ja jag vet att denna lur varit ute ett tag nu, men jag köpte en N96 igår och blev så jävla besviken att jag bara måste skriva av mig. Jag får i för sig skylla mig själv eftersom jag köpte den utan att titta/känna på den innan. Nåja, nu åker den ut på blocket

Vad är det då som så dåligt med den? ALLT! Eller...kanske inte riktigt allt. Jag säger så här: hade telefonen kostat 2000 kr hade jag nog inte gnällt. Men skiten kostar över 6000 spänn! Och vad får man? PLAST. Och kanske den fulaste telefonen på marknaden just nu..

Hela telefonen knakar och känns som att den ska gå sönder när man tar i den. Och designen är rent ut sagt förjävlig. Hur i helvete kan man lansera en mobil för 6000 spänn där man har synliga skruvar?? Knappsatsen är inte heller särskilt lyckad eftersom man måste ha väldigt små fingrar för att komma åt de övre 123 tangenterna. Otroligt störande att skriva på.

Och visst, den har en 5 megapixelkamera. Men vad hjälper det när bilderna blir dåliga i alla fall. Jag hade 2 megapixel, utan blixt på min iphone 3g, och den tog MYCKET bättre bilder än vad N96 gör.

Visst är det grymt att den har hela 16gb inbyggt minne som går att utöka med minneskort. Men nokias musikspelare är så pass seg, ful och jobbig att man inte ens orkar använda den.

Det ska sägas att jag haft första generationens N95, och jag skulle föredra den mot N96 alla dagar i veckan, även om N95 var bra plastig den med.

Så om någon nu planerar att köpa en sån: gör inte samma misstag som jag. Gå till affären och titta på den först. Och har du minsta känsla för estetik kommer du hata den direkt. Det finns bra mycket bättre telefoner i den prisklassen.

Ska även säga att jag hade en iphone 8gb 3g innan denna, men tappade bort den på fyllan Fan vad man saknar den... Har även haft ett par WM telefoner innan, men efter att ha kört med iphone kan jag omöjligen tänka mig att köpa WM igen. Därför hade jag hoppats på att N96 skulle vara ett bra alternativ, men så fel jag hade...

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk

Kameran på iphone är nog inte bättre, jag antar att du överdrev där. Sedan är det kanske en idé att uppdatera den, om du inte har gjort det.

För övrigt så måste jag säga att du verkar korkad då du inte ens kollar upp vad du tänker ge 6000kr för.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

därför föredrar jag Sony Ericsson, metall :).

Nokia tillverkar dyra budgetmobiler helt enkelt, N95 var bara starten, telefonen med allt i en sak som kändes som en billig chinatillverkad kopierad leksak på utsidan och liknande kvalitet. Sony Ericsson är iaf mycket mer mobil, iofs har jag en X1 men Gud så den slår även den finaste Nokian på fingrarna enkelt så solid som den känns.

Nokia är för den som är ny på marknaden, för den som vill njuta av sin mobil finns Ericsson ;). Hatar Nokias menyer, dem krångligaste som finns! Windows mobile håller jag inte med om att det är dåligt, kör Windows mobile 6.1 Professional nu och det är som att ha en bärbar dator med höghastighets trådlöst internet i miniformat. Skaffar man en sån mobil är det för att man använder den till allt utom att ringa i stort sett, som jag.

Permalänk
Avstängd

Varför gör du en tråd där du dumförklarar dig själv ett flertal gånger?

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Varför gör du en tråd där du dumförklarar dig själv ett flertal gånger?

Förhoppningsvis varna andra för att vara korkade och köpa dyra nokiamobiler med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
därför föredrar jag Sony Ericsson, metall :).

Nokia tillverkar dyra budgetmobiler helt enkelt, N95 var bara starten, telefonen med allt i en sak som kändes som en billig chinatillverkad kopierad leksak på utsidan och liknande kvalitet. Sony Ericsson är iaf mycket mer mobil, iofs har jag en X1 men Gud så den slår även den finaste Nokian på fingrarna enkelt så solid som den känns.

Nokia är för den som är ny på marknaden, för den som vill njuta av sin mobil finns Ericsson ;). Hatar Nokias menyer, dem krångligaste som finns! Windows mobile håller jag inte med om att det är dåligt, kör Windows mobile 6.1 Professional nu och det är som att ha en bärbar dator med höghastighets trådlöst internet i miniformat. Skaffar man en sån mobil är det för att man använder den till allt utom att ringa i stort sett, som jag.

Om du inte har känt på en E-series telefon så ska du inte smutskasta nokia för deras plastiga känsla.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Kameran på iphone är nog inte bättre, jag antar att du överdrev där. Sedan är det kanske en idé att uppdatera den, om du inte har gjort det.

För övrigt så måste jag säga att du verkar korkad då du inte ens kollar upp vad du tänker ge 6000kr för.

~"Ju mer Megapixlar desto sämre blir bilderna"~ Som du skrev för några dagar sedan, överdrev du? eller var du korkad?

Edit: Du kan ju kolla upp och känna, navigera osv i varenda jävla SE telefon du smutskastar varje dag . Eller så kan du gå vidare i och inte sura för att din gamla K850 inte var nått vidare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Förhoppningsvis varna andra för att vara korkade och köpa dyra nokiamobiler med.

Tack vare din varning så kommer jag aldrig mer köpa en Nokia-lur.....tack!
Du har även frälst mig till att älska SonyEricsson. Halleluja SE! Dom har ju aldrig gjort en dålig lur så det är tryggt o veta att man aldrig blir besviken när det gäller SE.
Seriöst, allt detta är väl en smaksak. Vissa gillar plast, vissa metall. Vissa gillar Nokia, vissa SE.
Sen håller jag med TS att N96 är inte den bästa modellen Nokia släppt....

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ING
~"Ju mer Megapixlar desto sämre blir bilderna"~ Som du skrev för några dagar sedan, överdrev du? eller var du korkad?

Har jag skrivit det? Visa gärna vart jag skrev det. Bilderna blir sämre om man har samma yta på sensorn, samma optik (och självklart samma teknik på sensorn) men högre upplösning. Det ger mer pixelfel, en lägre ljuskänslighet.

Jag har skrivit en lång redogörelse om det, du kan få länk till det om du vill!

Citat:

Edit: Du kan ju kolla upp och känna, navigera osv i varenda jävla SE telefon du smutskastar varje dag . Eller så kan du gå vidare i och inte sura för att din gamla K850 inte var nått vidare.

Jaså. Du påstår att jag inte känner på varje SE-modell? Vet du vem jag är eller vad jag gör (förutom att diskutera mobiltelefoner på flera svenska och internationella forum.) ?

Surar jag för att min K850 inte var något vidare? Kanske det, men inte på ett sådant vis så att det blir huvudinnehållet i mina inlägg. Jag brukar, vad jag vet, lämna min k850 som en jämförelse ibland. Om annat så vill jag gärna att du visar vart jag gnäller så mycket om den.

Jag vill verkligen inte hålla med om att jag smutskastar alla SEtelefoner varje dag. Skrev jag inte i en annan tråd att K750 var den bästa kameramobilen?

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=81247...
"Glömde jag säga att den bästa kameramobilen som tillverkats är K750, då den äldre med CID 36 kamera och MXE-60 blixttillbehör."

Ps. Du drar tråden väldigt Off-topic, sluta med det och tillför något till tråden, så som jag gjorde i mitt första inlägg. Ds.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Varför gör du en tråd där du dumförklarar dig själv ett flertal gånger?

Jag kan inte riktigt se på vilket sett jag dumförklarar mig själv, eftersom jag explicit ville varna andra personer från att göra samma misstag som mig. Och visst, det var korkat att köpa en lur för 6000 utan att kolla på den först, men det gör inte att N96 blir en bättre telefon för den sakens skull. Dessutom finns det många N96 på blocket (undrar varför?), som någon godtrogen själ kan få för sig att slå till på utan att ha möjlighet att testa den först.

Angående att min iphone tog bättre bilder än N96: jag är helt uppriktig när jag påstår det, alltså ingen överdrift. Visst, jag kan säkert ha fel, jag har ju inte gjort några utförliga tester. Men ensak är säker: de bilder som ligger på min dator tagna med iphone är mycket bättre än de bilder jag tagit med N96. Bilderna från N96 har naturligtvis högre upplösning. Men bilderna tagna med iphone har betydligt naturligare färgåtergivning och bättre skärpa.

Hursomhelst, nu har jag sagt vad jag tycker om Nokia N96. Håll med mig eller inte, jag skiter i vilket Nu har jag i varje fall sålt skiten för 3000 + en w910.

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem

Som nämnt har Nokia riktigt nice telefoner och dessa ingår i E-serien, där det är metall som gäller. Men N-modellerna är allmänt plastiga och knakiga tyvärr.

Skruvarna som syns på N96 lär väl vara de som sitter på baksidan av slidern?

Jag har själv haft en iphone 3G men kan inte ens föreställa mig att den kameran skulle vara bättre än den som sitter på N96...:)

Och, jag är nöjd med bytet från iphone 3G till min E71

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intifadaman
Jag kan inte riktigt se på vilket sett jag dumförklarar mig själv, eftersom jag explicit ville varna andra personer från att göra samma misstag som mig. Och visst, det var korkat att köpa en lur för 6000 utan att kolla på den först, men det gör inte att N96 blir en bättre telefon för den sakens skull. Dessutom finns det många N96 på blocket (undrar varför?), som någon godtrogen själ kan få för sig att slå till på utan att ha möjlighet att testa den först.

Angående att min iphone tog bättre bilder än N96: jag är helt uppriktig när jag påstår det, alltså ingen överdrift. Visst, jag kan säkert ha fel, jag har ju inte gjort några utförliga tester. Men ensak är säker: de bilder som ligger på min dator tagna med iphone är mycket bättre än de bilder jag tagit med N96. Bilderna från N96 har naturligtvis högre upplösning. Men bilderna tagna med iphone har betydligt naturligare färgåtergivning och bättre skärpa.

Hursomhelst, nu har jag sagt vad jag tycker om Nokia N96. Håll med mig eller inte, jag skiter i vilket Nu har jag i varje fall sålt skiten för 3000 + en w910.

Saken är det att kameran verkligen inte är dålig på N96, det är snarare skärmen som är kass. Att påstå att Carl Zeiss är dåligt är som att skjuta sig själv i foten. N96 har många, många fler funktioner och finesser än iPhone.

iPhone har en kamera som fungerar i dagsljus, men förövrigt är den helt värdelös.

Visst är N96 plastig, ingen nyhet precis - därför man känner på dem i butik och sedan beställer på nätet hemma.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

öppet köp eller, säga att duvar missnöjd.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Att påstå att Carl Zeiss är dåligt är som att skjuta sig själv i foten.

Säg inte att du var seriös med denna biten?Det hela handlar om branding.
Det är samma sak som att man tror att kameran tar bättre bilder bara för att det är fler MP.
Eller som att ett grafikkort automatiskt blir snabbare bara för att det får mer tillgängligt minne.
Eller som att Stereon har bättre ljud och klarar högre volym bara för att det står 1000W.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Synd att du var missnöjd med en av Nokias största floppar på länge. Du är ju ganska ensam om det! (ironi så att jag nästan drunknar )

Alvarligt, N96 är en enorm flopp, så att bassera dina åsikter om Nokia på den telefonen är inte rättvist. Skulle jag basera mina åsikter om dej på ditt första inlägg i denna tråd så är du en gnällspik som inte tänker efter innan han satsar 6k på en telefon, en person som inte kollar upp fakta över huvud taget innan ett dyrt inköp. Men jag gissar att det inte stämmer eftersom jag inte känner dej.

Plastkänslan i N-serien är nog på grund av att ingen vill betala 500 spänn till för att få byggkvalité på redan dyra telefoner, eller rätt få är det iaf.

Din jämförelse av kameran vill jag gärna vta hur du gjort. Om du gör som allt för många och kollar på skärmen missar du bara 98,4758% av alla pixlar i bilden (N96ans fall). Plus att färgåtergivningen i N96ans skärm är under all kritik, så en jämförelse på datorn med samma zoom är nog det bästa, och även en på 100% zoom för detaljskärpan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Säg inte att du var seriös med denna biten?Det hela handlar om branding.
Det är samma sak som att man tror att kameran tar bättre bilder bara för att det är fler MP.
Eller som att ett grafikkort automatiskt blir snabbare bara för att det får mer tillgängligt minne.
Eller som att Stereon har bättre ljud och klarar högre volym bara för att det står 1000W.

Första meningen hade räckt, onödigt med de tre efterföljande.

Distortion finns knappt, kontrast och färger är suveräna. Linserna är antireflex-behandlade för att klara starkt ljus, jämför medd andra mobilkameror så märker man stor skillnad.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

Jag anser att du har fel där.

Iphone 3g tar bättre bilder? Då är det nog fel på din N96, därtill så har inte de N96 jag klämt på knakar som du får det att låta.

Så jag anser att du har fel men rätta mig gärna.

Citat:

Inlägg redigerad av MaLo: Se hur mycket bättre det blev med lite vett och etikett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Har jag skrivit det? Visa gärna vart jag skrev det. Bilderna blir sämre om man har samma yta på sensorn, samma optik (och självklart samma teknik på sensorn) men högre upplösning. Det ger mer pixelfel, en lägre ljuskänslighet.

Jag har skrivit en lång redogörelse om det, du kan få länk till det om du vill!

Jaså. Du påstår att jag inte känner på varje SE-modell? Vet du vem jag är eller vad jag gör (förutom att diskutera mobiltelefoner på flera svenska och internationella forum.) ?

Surar jag för att min K850 inte var något vidare? Kanske det, men inte på ett sådant vis så att det blir huvudinnehållet i mina inlägg. Jag brukar, vad jag vet, lämna min k850 som en jämförelse ibland. Om annat så vill jag gärna att du visar vart jag gnäller så mycket om den.

Jag vill verkligen inte hålla med om att jag smutskastar alla SEtelefoner varje dag. Skrev jag inte i en annan tråd att K750 var den bästa kameramobilen?

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=81247...
"Glömde jag säga att den bästa kameramobilen som tillverkats är K750, då den äldre med CID 36 kamera och MXE-60 blixttillbehör."

Ps. Du drar tråden väldigt Off-topic, sluta med det och tillför något till tråden, så som jag gjorde i mitt första inlägg. Ds.

Här är inlägget:
citat:Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Jaha, upplösningen säger inget om kvalién på korten, förutom att dom blir sämre ju högre upplösningen är. Kom tillbaka då du har något vettigt att säga..

Länk: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8289...

Jag bedömer dig i helhet vad jag sätt genom tiden, inte efter dina enskilda inlägg, då skulle jag inte sagt något.

Okej åter till N96:an, Jag tycker den är snygg, problemet är att den är lite för tjock och dyr för mig. Annars verkar det vara en mobil jag skulle vilja ha i fickan. N85 känns som ett bättre val.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ING
Här är inlägget:
citat:Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Jaha, upplösningen säger inget om kvalién på korten, förutom att dom blir sämre ju högre upplösningen är. Kom tillbaka då du har något vettigt att säga..

Länk: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8289...

Jag bedömer dig i helhet vad jag sätt genom tiden, inte efter dina enskilda inlägg, då skulle jag inte sagt något.

Okej åter till N96:an, Jag tycker den är snygg, problemet är att den är lite för tjock och dyr för mig. Annars verkar det vara en mobil jag skulle vilja ha i fickan. N85 känns som ett bättre val.

Jaja, du måste ha missat min redogörelse då jag skrev vad jag menade med det som du citerade. Eller gjorde du det? Du svarade ju på en del av den. Du har inte svarat där än, så jag antat att du tycker jag hade rätt?

Det jag försökte få sagt där var att man inte skulle dömma kamerans kvalitet efter upplösningen, innan man har sett vad kameran producerar eller vet vilka tekniker som används för att ta ett kort. Nu är det så att jag har sett vad både n96 och iphone presterar rent kameramässigt.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Jaja, du måste ha missat min redogörelse då jag skrev vad jag menade med det som du citerade. Eller gjorde du det? Du svarade ju på en del av den. Du har inte svarat där än, så jag antat att du tycker jag hade rätt?

Det jag försökte få sagt där var att man inte skulle dömma kamerans kvalitet efter upplösningen, innan man har sett vad kameran producerar eller vet vilka tekniker som används för att ta ett kort. Nu är det så att jag har sett vad både n96 och iphone presterar rent kameramässigt.

Så du påstår än att du inte överdrev i det inlägget ens?

citat:Ursprungligen inskrivet av Vattennisse
Förstår inte varför man gör en mobil för 2000 dollar som har 2 Mpixel kamera. Helt sjukt!

Ironghost:
Jaha, upplösningen säger inget om kvalién på korten, förutom att dom blir sämre ju högre upplösningen är. Kom tillbaka då du har något vettigt att säga..

Fall man ska gå efter dem orden du sa i det inlägget så har du totalt FEL. Synd att du inte kan erkänna det.
Ja sen försöker du slingra dig och prata bort det i den trådan ja, det vet jag...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ING
Så du påstår än att du inte överdrev i det inlägget ens?

citat:Ursprungligen inskrivet av Vattennisse
Förstår inte varför man gör en mobil för 2000 dollar som har 2 Mpixel kamera. Helt sjukt!

Ironghost:
Jaha, upplösningen säger inget om kvalién på korten, förutom att dom blir sämre ju högre upplösningen är. Kom tillbaka då du har något vettigt att säga..

Fall man ska gå efter dem orden du sa i det inlägget så har du totalt FEL. Synd att du inte kan erkänna det.
Ja sen försöker du slingra dig och prata bort det i den trådan ja, det vet jag...

Vadå slingra mig? Är det något som är otydligt i det jag skriver, eller sitter jag och ljuger i varenda inlägg? Nästa gång kan du ju läsa igenom inläggen jag skrev efter det där inlägget DÄR JAG FÖRKLARADE HUR DET LÅG TILL MED KAMERA. Om du har några som helst oklarheter då det gäller mina kamerateorier så kan du läsa detta; https://www.flashback.info/showpost.php?p=11988039&postcount=... och sedan fortsätta med dina målbrottsvrål på PM eller mail, xscott90x@hotmail.com. Om du inte vill det så kan du ju starta en tråd "Vi som hatar allt Ironghost säger och letar fel eller försöker misstolka hans inlägg" Det finns över 4000 inlägg inom telekommunikation från mig på internet. Jag kan garantera att du/ni kommer hitta massor av intressanta saker att diskutera kring.

Sedan vet jag inte vad jag ska erkänna..

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Synd att du var missnöjd med en av Nokias största floppar på länge. Du är ju ganska ensam om det! (ironi så att jag nästan drunknar )

Alvarligt, N96 är en enorm flopp, så att bassera dina åsikter om Nokia på den telefonen är inte rättvist. Skulle jag basera mina åsikter om dej på ditt första inlägg i denna tråd så är du en gnällspik som inte tänker efter innan han satsar 6k på en telefon, en person som inte kollar upp fakta över huvud taget innan ett dyrt inköp. Men jag gissar att det inte stämmer eftersom jag inte känner dej.

Plastkänslan i N-serien är nog på grund av att ingen vill betala 500 spänn till för att få byggkvalité på redan dyra telefoner, eller rätt få är det iaf.

Din jämförelse av kameran vill jag gärna vta hur du gjort. Om du gör som allt för många och kollar på skärmen missar du bara 98,4758% av alla pixlar i bilden (N96ans fall). Plus att färgåtergivningen i N96ans skärm är under all kritik, så en jämförelse på datorn med samma zoom är nog det bästa, och även en på 100% zoom för detaljskärpan.

När har jag baserat mina åsikter om Nokia utifrån N96? Allt jag gjort är att såga N96. Var god och läs lite mer noggrant innan du svarar.

Angående plastkänslan: jag anser att 6500 kr är tillräckligt med pengar för att man ska slippa plast och knak-telefoner med synliga skruvar. Bara det faktum att Nokia ställer ut en sådan produkt på marknaden ger en goda skäl att tänka till några gånger innan man väljer Nokia igen. En sak är i alla fall säker, det finns INGEN SE telefon i den prisklassen som är i närheten av att vara lika plastig som Nokian. Jag håller dock med om att E71 verkar vara en fin telefon. Men som sagt, jag tror inte att jag någonsin mer kan stå ut med symbian eller WM igen, efter att ha ägt en iphone.

Min jämförelse av bilderna är okomplicerad; eftersom jag, liksom 90 % av mobilkamera ägarna, använder bilderna som är tagna med mobilen främst för att titta på dem direkt på mobiltelefonen, tycker jag att det minsta man kan begära är att telefonen har en tillräckligt bra skärm för att göra bilderna rättvisa. Det är ju det som är hela poängen med en mobilkamera! Och jag hävdar fortfarande att de bilder som jag tagit med iphone 3g är bättre en de jag tog med N96 (jämförelsen består av bilder tagna i dagsljus och visade på en MacbookPro i photoshop).

Jag hade gärna delat med mig av bilderna om de inte varit av allt för privat karaktär

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intifadaman
Bara det faktum att Nokia ställer ut en sådan produkt på marknaden ger en goda skäl att tänka till några gånger innan man väljer Nokia igen. En sak är i alla fall säker, det finns INGEN SE telefon i den prisklassen som är i närheten av att vara lika plastig som Nokian.

Upplever nu igen att du basserar en åsikt om Nokia på en modell, samma verkar du göra med SE (tyvärr). Jag har känt på lurar som C905 och även billiga som W595 som bägge är plastiga och känns inte alls som sliden är i klass med de äldre.
De W890 som jag testat är inte exakt tillverkade så de känns skeva, C902 är grymt plastig (speciellt linsskyddet). Och SE har ingen telefon utom X1 i den prisklassen (de få de haft har varit företagslurar motsvarande E-serien), Nokia har flera där deras business-lurar (motsvarigheter till X1) har grym byggkvalité.

Skrivarna syns då det är enda placeringen avb dem där de går att komma åt så telefonen kan servas, dölja dem med skydd skulle bara öka tjockleken ÄN mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Vadå slingra mig? Är det något som är otydligt i det jag skriver, eller sitter jag och ljuger i varenda inlägg? Nästa gång kan du ju läsa igenom inläggen jag skrev efter det där inlägget DÄR JAG FÖRKLARADE HUR DET LÅG TILL MED KAMERA. Om du har några som helst oklarheter då det gäller mina kamerateorier så kan du läsa detta; https://www.flashback.info/showpost.php?p=11988039&postcount=... och sedan fortsätta med dina målbrottsvrål på PM eller mail, xscott90x@hotmail.com. Om du inte vill det så kan du ju starta en tråd "Vi som hatar allt Ironghost säger och letar fel eller försöker misstolka hans inlägg" Det finns över 4000 inlägg inom telekommunikation från mig på internet. Jag kan garantera att du/ni kommer hitta massor av intressanta saker att diskutera kring.

Sedan vet jag inte vad jag ska erkänna..

'

Ok, men jag står fast vid det jag har sagt. Du kanske skulle, en lite aning lägga SE snacket åt sidan och kommentera det du gillar istället. Mer utav Positiva Ironghost

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Upplever nu igen att du basserar en åsikt om Nokia på en modell, samma verkar du göra med SE (tyvärr). Jag har känt på lurar som C905 och även billiga som W595 som bägge är plastiga och känns inte alls som sliden är i klass med de äldre.
De W890 som jag testat är inte exakt tillverkade så de känns skeva, C902 är grymt plastig (speciellt linsskyddet). Och SE har ingen telefon utom X1 i den prisklassen (de få de haft har varit företagslurar motsvarande E-serien), Nokia har flera där deras business-lurar (motsvarigheter till X1) har grym byggkvalité.

Skrivarna syns då det är enda placeringen avb dem där de går att komma åt så telefonen kan servas, dölja dem med skydd skulle bara öka tjockleken ÄN mer.

Den nya W595 har de bättrat på sliden och den är faktiskt ruggigt skön.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

hur i helvete kan man lägga 6000 kr på nått man aldrig känt på eller ens vet hur den ser ut. för om du visste hur den såg ut, så hade du ju vetat redan innan att du skulle tycka den va ful. :D:D

kan hålla med föregående talare om att Nokia E-serie är den man ska satsa på om man vill ha byggkvalitet. sen sånt som knappar, det är ju en smaksak, jag hade en SE c902, 3 dagar stod jag ut med den knappsatsen.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hur i helvete kan man lägga 6000 kr på nått man aldrig känt på eller ens vet hur den ser ut. för om du visste hur den såg ut, så hade du ju vetat redan innan att du skulle tycka den va ful. :D:D

Ja, vad ska man säga. Jag är en impulsköpare helt enkelt. Det tar ungefär 2 sekunder för mig att lägga en beställning så fort "det där suget" griper tag i en Eftersom jag själv är säljare, är det värsta jag vet folk som aldrig kan bestämma sig. De går i veckor, månader, år och resonerar dag ut och dag in och lyckas aldrig komma till avslut. Jag vill inte vara en sådan. Konsekvensen blir naturligtvis att man ofta köper skit, men skitsamma, vi har ju blocket.se.

Angående att telefonen var ful: jag tyckte den så okej ut på bilderna på nokias hemsida. Men bilderna var missvisande. De lyckas dölja hur plastig och tjock N96 är. Och framförallt visar de inte de synliga skruvarna och den synnerligen fula finishen/färgen på slidens baksida.

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Första meningen hade räckt, onödigt med de tre efterföljande.

Distortion finns knappt, kontrast och färger är suveräna. Linserna är antireflex-behandlade för att klara starkt ljus, jämför medd andra mobilkameror så märker man stor skillnad.

Bättre att förtydliga.

Jämfört med andra mobiler så märker då inte jag skillnad.
Deras low-,middle-end lurar med 3.2mp har inte fått bra kritik gällande kameran.
Sen är nog deras 5mp i klass med resterande ligan.
Varken sämre eller bättre.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intifadaman
Ja, vad ska man säga. Jag är en impulsköpare helt enkelt. Det tar ungefär 2 sekunder för mig att lägga en beställning så fort "det där suget" griper tag i en Eftersom jag själv är säljare, är det värsta jag vet folk som aldrig kan bestämma sig. De går i veckor, månader, år och resonerar dag ut och dag in och lyckas aldrig komma till avslut. Jag vill inte vara en sådan. Konsekvensen blir naturligtvis att man ofta köper skit, men skitsamma, vi har ju blocket.se.

jajo, men "lite" tålamod måste man väll ha, eller köper du allt utan att fundera o kolla lite först?

Citat:

Angående att telefonen var ful: jag tyckte den så okej ut på bilderna på nokias hemsida. Men bilderna var missvisande. De lyckas dölja hur plastig och tjock N96 är. Och framförallt visar de inte de synliga skruvarna och den synnerligen fula finishen/färgen på slidens baksida.

hehe, jaru. tycker personligen att den är extremt lik N95. o som nämnts, hade du t.ex. kollat http://www.mobile-review.com/index-en.shtml så hade du sett det mesta om mobilen. t.ex. skruvarna syns ju i http://www.mobile-review.com/review/nokia-n96-en.shtml . bara ett tips. måste säga att ja tycker skruvarna ä rät snyggt, men det är ju en smaksak. gillar du inte att en ända skruv syns, så ska du inte ha nokia E66 i alla fall har sådan själv, skitnöjd med den, fin känsla o byggkvalitet, men den faller ju på att skruvarna syns när sliden är uppfälld, för den sidan ser man ju verkligen när man använder nallen om man nu inte köper mobiler för att imponera på andra.

men kan hålla med om att N96 är rätt "onödig", kostar klart mer än deras N85, men innehåller inte nå mer, okay tv, men den funkar väll ändå inte i sverige.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Den nya W595 har de bättrat på sliden och den är faktiskt ruggigt skön.

Jag fick min W595 igår och än så länge är den helt underbar, sliden fungerar perfekt, ljudet är klockrent. Är skitnöjd med den.

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP