Permalänk
Medlem

HP Netserver E 800

Hejsan har fått en gammal HP server, dock finns de inga Scsi diskar i. men har testat att sätta in en IDE disk då de finns 2 IDE portar. men när den skall boota blir de,,

Ett diskfel uppstod. är de bara för att den inte kan boota i från IDE diskar eller måste man ställa in något i bios?

Allt för mig

Info om servern.

HP Netserver E 800

2x ca 800mhz
4x256mb

Permalänk

Du får väl stäölla in boot ordning och sånt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

jo jag har de. hhd är master och är firstboot

Permalänk
Medlem

Jag råder dig att skaffa Scsi diskar istället.
Att köra en klassisk HP-server på IDEdisk känns inte direkt som en höjdare.
SCSI är ett måste, helst en så många disk som det får plats så att man kan höra hur de varvar upp en och en vid start.
dock kan det bli lite svårt att hitta disk med passande vagga till denna server då de börjar bli mer och mer utdöda.

Visa signatur

//lots of Random Servers\\
\\-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-//

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bazze00
Hejsan har fått en gammal HP server, dock finns de inga Scsi diskar i. men har testat att sätta in en IDE disk då de finns 2 IDE portar. men när den skall boota blir de,,

Ett diskfel uppstod. är de bara för att den inte kan boota i från IDE diskar eller måste man ställa in något i bios?

Allt för mig

Info om servern.

HP Netserver E 800

2x ca 800mhz
4x256mb

står det på svenska och du har haft nåt os på disken förut så är det förmodligen för att du försöker starta utan operativ

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″