Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Snabbmeny program

Jag letar efter ett program som poppar upp en meny vid muspekaren när jag trycker på en viss knappkombination på tángentbordet. På menyn ska jag kunna lägga in genvägar till program och annat som jag använder ofta. Finns det nått sånt program eller måste jag göra ett själv?

-------------------kodning--------------------------------------
så där då. Jag har gjort ett program som ploppar upp en enkel meny, precis som jag ville ha det. Funkar skitbra

Själva menyn:

Citat:

Inställningar för menyn:
http://pici.se/pictures/tVCgdVLkE.png

http://home.no/filipsprogram/QuickSuperFast%20Launcher_uppdat...

*uppdaterad version*
+ Börja en ny kolumn med | framför namnet
+ Genvägar kan skapas manuellt med ett & framför namnet
+ Testa menyn genom att högerklicka i programmet

instruktioner. Starta exe-filen. Då startas menyn i bakgrunden. Starta exe-filen igen. Då ska settings komma upp. Tryck på kill för att döda programmet helt. Drag'n'droppa filer till fönstret så läggs dom till i listan. Tryck OK för att spara. Man kan högerklicka bland itemsarna för att få upp en liten meny. Delete kan man trycka på oxå så tas nått bort.

Programmet är inte klart, det saknas funktioner för att på ett smidigt sätt lägga till saker som inte är filer eller kataloger på hddn. Sen skulle man ju kunna tänka sig att programmet skall startas automatiskt med datorn. Sånt får komma senare när jag har tid

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Avstängd

Låter nice, skulle också vilja veta om det finns:)

Permalänk
Medlem

Låter iofs som ett skoj projekt att programmera:)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

argh, det borde finnas miljoner sådana här program efter massiva goolingsförsök har jag hittat massor med quick/super/fast launchers, men inga som fungerar som jag vill.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Chansade vilt och googlade på Mouse Launcher

Något av intresse? http://mouselaunch.uinterface.qarchive.org/ Man trycker iofs inte på tangentbordet för att få fram den, men men

Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk
Medlem

Smart ide, började knåpa i VB6.

Utan att ha lagt någon kraft På Gui'et ser det ut såhär när jag trycker på"G4" på mitt Logitech TGB.

Dvs .exe filen är bunden till en knapp. Om du skulle vara intresserad av ett liknande kan jag nog göra det, givetvis ska du då kunna peka till program själv samt döpa knappar. Nu ska jag fixa ett finare gui.

Visa signatur

AMD x2 5000+ @2.8GHZ -> 5400+//Gigabyte GA-MA78GM-S2H//
Corsair XMS2 2x1GB PC6400//
Gigabyte HD4850 512MB + Acelero s1 v2

Permalänk
Avstängd

Sådär tkr jag det ska se ut TGHodin. Men den där Mouse launcher fungerar inte riktigt som jag vill. Får inte den att binda till ett program!

Permalänk

nice tghodin, vad kodar du i?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos 1000 | Seasonic M12D 850W | Asus P6T Deluxe | Intel Core i7 920 | Noctua NH-U12P SE1366 | XFX GTX 285 | Corsair Dominator 1600MHz 3x2GB | VelociRaptor 150GB

Permalänk
Medlem

Kikade på mouse launcher och det är nog ett rätt bra program, men jag skulle vilja ha det enklare. TGHodin, det där ser ju intressant ut. Nu känner jag mig inspirerad att försöka göra något eget jag med Får se vart det här slutar

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

TGHodin tror du du skulle kunna fixa så detdär programmet startas med att man håller i båda mus knapparna? Skulle ju vara ett riktigt bra progg isf:D

Permalänk
Hedersmedlem

Annars klarar man sig väl rätt långt med gamla hederliga tangentbordskombinationer? I alla fall för program man använder ofta.

Permalänk
Avstängd

Mjaa, tkr dom är rätt sega att använda.. Om man har ett progg som man bara klickar upp o sen klickar på progget man ska använda så tycker jag det är mkt smidigare.

Permalänk
Medlem

Ja visst ska väl det gå, leker för tillfället i Visual Basic 6, för er som undrar.
Eftersom det skulle bli ganska plottrigt med div browse menyer vid varje knapp kan jag tänka mig att skriva om koden lite snabbt så att den passar eran dator. Det som behövs är egentligen bara namn på program ni vill ha med samt komplett sökväg till .exe filen. Pma för mer info.

Såhär ser det ut just nu:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TGHodin
Ja visst ska väl det gå, leker för tillfället i Visual Basic 6, för er som undrar.
Eftersom det skulle bli ganska plottrigt med div browse menyer vid varje knapp kan jag tänka mig att skriva om koden lite snabbt så att den passar eran dator. Det som behövs är egentligen bara namn på program ni vill ha med samt komplett sökväg till .exe filen. Pma för mer info.

Ini-filer eller liknande, ftw.

Permalänk
Medlem

så där då. Jag har gjort ett program som ploppar upp en enkel meny, precis som jag ville ha det. Funkar skitbra

Själva menyn:

Citat:

Inställningar för menyn:
http://pici.se/pictures/tVCgdVLkE.png

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilket språk/miljö kodade du i?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Delphi (7)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oj, ser mycket smidigt ut, avancerad kod?

Tex min är ju egentligen bara

Command1_Click
Shell "xxxxxxx\xx\xxx\xx.exe"

Sen efter det lite .bmp's som är länkade som ikoner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag började så oxå, men sen blev det värre och värre och nu är det galet svår kod som få här på sweclockers skulle förstå helt och hållet :-/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ajdå, då försvann ju mina chanser att klara att skapa något liknande Hursom, eftersom min bara används på min dator funkar det också fint.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det som är kul med programmering är ju just att man kan skapa egna program när man stöter på ett problem och då är det ju skit samma om det fungerar på andra datorer 90% av tiden det tog att göra mitt program gick till gränssnittet och spara/ladda funktionerna, så all den tiden är ju bortkastad för mig om nu ingen annan vill ha programmet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Delight, definiera galet svår kod, tack
Varför inte passa på att dela med dig av källkoden med kanske lite kommentarer så att TGHodin m.fl. kan lära sig lite underbar Pascal-syntax

Visa signatur

weeeee

Permalänk
Medlem

Vill du dela med dig av ditt program?

Är sugen på ett sådant stilrent du har där dock är jag inte alls bra på att koda.
Eller finns det något liknande som man kan ladda?

-bozter

Permalänk
Medlem

mounte, galet svår kod = nästlade for-loopar

här är koden och programmet, det är i unit1.pas som det magiska sker

http://home.no/filipsprogram/QuickSuperFast%20Launcher%20med%...

edit: glömde instruktioner. Starta exe-filen. Då startas menyn i bakgrunden. Starta exe-filen igen. Då ska settings komma upp. Tryck på kill för att döda programmet helt. Drag'n'droppa filer till fönstret så läggs dom till i listan. Tryck OK för att spara. Man kan högerklicka bland itemsarna för att få upp en liten meny. Delete kan man trycka på oxå så tas nått bort.

Programmet är inte klart, det saknas funktioner för att på ett smidigt sätt lägga till saker som inte är filer eller kataloger på hddn. Sen skulle man ju kunna tänka sig att programmet skall startas automatiskt med datorn. Sånt får komma senare när jag har tid

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
mounte, galet svår kod = nästlade for-loopar

här är koden och programmet, det är i unit1.pas som det magiska sker

http://home.no/filipsprogram/QuickSuperFast%20Launcher%20med%...

Awesome, tack!

Edit
Det finns inget "auto start" på det så det startar när windows startar?

-bozter

Permalänk
Medlem

nix, inte än, men du kan ju alltid lägga en genväg till programmet i Autostart-mappen på startmenyn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

nix, inte än, men du kan ju alltid lägga en genväg till programmet i Autostart-mappen på startmenyn.

Ah smart ;>
-bozter

Permalänk
Medlem

Håller på att installera Delphi nu, verkar vara intressant, har än så länge bara lekt i VB6 som sagt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Delphi (7)

Hur står det till i Delphivärlden numera? Finns det användare kvar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Hur står det till i Delphivärlden numera? Finns det användare kvar?

Där finns ju åtminstone en, eller hur