Sony avtäcker nya flaggskeppshörlurarna WH-1000XM6

Permalänk
Melding Plague

Sony avtäcker nya flaggskeppshörlurarna WH-1000XM6

Senaste iterationen i den väldigt populära produktserien 1000X fokuserar på förbättrad ljudkvalitet och brusreducering (igen).

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Saftigt pris. Kan tro vi har tariffer mot Sony.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Bra att de har återvänt till vikbara lurar så att de inte tar upp så mycket plats i väskan, kan bli ett köp under blackweek eller när de kommer ner i rimligt pris.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem

Trevligt att de går att vika denna gång. Får kolla lite recensioner och se om de verkar värda priset. 5500kr känns för mycket rent spontant men tidigare modeller har ju gått ner ganska fort. Runt 3 500kr är nog mitt maxpris.

Shortcircuit har en video uppe nu men sponsrad..

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0b:

Bra att de har återvänt till vikbara lurar så att de inte tar upp så mycket plats i väskan, kan bli ett köp under blackweek eller när de kommer ner i rimligt pris.

Vänta tills folk köper sina nya Sony lur då hamnar dessa på tradera ganska snabbt x)

Permalänk
Medlem

Fortfarande väldigt nöjd med mina Bose QC 35 från 2016, används dagligen, så nej jag kommer inte att byta/uppgradera.

Har dock fått byta earpads en gång då original började smula sönder.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Keeper of Traditions

Varför blir varje iteration fulare och fulare?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Saftigt. Köpte mina xm3:or för nästan en tredjedel av det priset

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Det var nära dubbla priset som jag är villig att betala, men kul med utveckling antar jag. Skulle vara kul att se dessa mot XM2 eller liknande

Permalänk

Mina XM3 stannar, känns inte vettigt köpa XM6 för det priset när de gamla fungerar än. Skulle det bli av är det väl vid någon prissänkning.

Visa signatur

Hörlursförstärkare: RebelAmp/Asgard v3. Hörlurar: Sennheiser HD 6XX och Beyerdynamic DT 1770 Pro

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Baxtex:

Trevligt att de går att vika denna gång. Får kolla lite recensioner och se om de verkar värda priset. 5500kr känns för mycket rent spontant men tidigare modeller har ju gått ner ganska fort. Runt 3 500kr är nog mitt maxpris.

Shortcircuit har en video uppe nu men sponsrad..

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | Steam Deck | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Har de lyckats lösa så att man kan ha stereo och mikrofon igång samtidigt? Var väl begränsat av blåtand.

Men mikrofonen lät ju fruktansvärd på mina XM3 och när jag lyssnat på XM4

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Har de lyckats lösa så att man kan ha stereo och mikrofon igång samtidigt? Var väl begränsat av blåtand.

Men mikrofonen lät ju fruktansvärd på mina XM3 och när jag lyssnat på XM4

Tror jag inte, BT suger dessvärre för möten och telefonsamtal mm.

MKBHD nämnde också öronsvett så går nog bort för mig tyvärr.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Inte en chans att jag pröjsar dem eller ens med rabatt. Jag är så besviken med XM5 modellen, det glappar nästan mer eller mindre hela tiden. bara kortare stunder fungerar det felfritt, ngting med decoden ska det vara! Jag har provat ändra inställningar, ändrat ljudkvalitén gjort allt för att det ska fungera men nä. Antingen har jag fått måndagsmodellen eller så hatar lurarna mina Samsungskärmar, man tycker ju inte det ska påverka men Sony aldrig igen! Tragiskt, för att de är så sköna och noisecancelling så bra och ljudet bra, när det fungerar, men det är inte kul att höra det återkommande spraket... Tacka vet jag Bose istället, inte lika sköna med jag slipper det lilla irriterande sprakljudet när lurarna decodar eller vad det heter

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på mer lyxig design. Skulle gärna sett en modell för hemmabruk som inte bryr sig om att vara portabla och hopfällbara. Metall och läder.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Fortfarande väldigt nöjd med mina Bose QC 35 från 2016, används dagligen, så nej jag kommer inte att byta/uppgradera.

Har dock fått byta earpads en gång då original började smula sönder.

Haft mina lika länge,riktigt sköna och funkar fortfarande fast har nog bytt earpads 3 gånger

Permalänk
Medlem

Behåller x3:orna som har lite rejälare huvudband. O bättre (enligt mig) ljud än 4an (men värdelös mic).

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Jag har suttit och väntat på att mina XM3:or ska paja så jag kan uppgradera. Men de fortsätter att fungera dag in och dag ut. Jag kan tänka mig slå till på dessa om mina XM3 "äntligen" slutar fungera.

Permalänk
Medlem

Frågan är - kommer de i närheten utav A50 eller fortsätter Astro -Logitech - fortfarande att sopa mattan med allt annat 😉

Permalänk
Medlem

Jag behåller mina XM3 också, riktigt nöjd med dem så ser ingen anledning att byta

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Just när det gäller bärbara lurar har jag gått över till trådlösa in-ear, just för maximal rörelsefrihet, jag hatar egentligen in-ear men jag har vant mig. Också nice att kunna gå med bara en lur och fortfarande ha omvärldsbevakning.

Jag har några stycken men bäst av mina är Redmi Buds 6 Pro, dom har LDAC och väl fungerande brusreducering och ljudet är faktiskt helt ok. Bas/trummor på nya Ghost albumet dunkar på med bra tryck utan ett enda tweak, låter bra redan default vilket är ett gott betyg. Så, styrkt av detta skall det mycket till innan jag köper ett trådlöst headset igen, för stort helt enkelt.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Har ett par gamla XM4-lurar som fortfarande håller bra och är otroligt sköna. Blir en uppgradering först om mina XM4 skulle gå sönder.

Permalänk
Medlem

Jag har xm4 och har faktisk gått i tankar att vänta på dessa. Mina xm4 har det kända felet att efter en stunds lyssnande få obalanserad hög bas i vänstra kåpan. Stänger man av NC försvinner problemet.

Jag avvaktar dock till rea eller när Xperia Vii kommer och dessa förhoppningsvis finns på Tradera när förhandsbokningsenheterna levereras med dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morax:

Jag har xm4 och har faktisk gått i tankar att vänta på dessa. Mina xm4 har det kända felet att efter en stunds lyssnande få obalanserad hög bas i vänstra kåpan. Stänger man av NC försvinner problemet.

Jag avvaktar dock till rea eller när Xperia Vii kommer och dessa förhoppningsvis finns på Tradera när förhandsbokningsenheterna levereras med dessa.

Hade samma fel, väldigt irriterande. Sen fick jag ett högfrekvent pip på samma sida så det fick bli ett par Momentum 4 (väldigt nöjd med dom) i avvaktan på XM6, dock lite saftigt pris.

Permalänk
Medlem

Oj, de där pengarna är de definitivt inte värda!

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Medlem

Hmm dom såg inte illa ut, lite dyra men får se, kanske blir ett par längre fram.

Permalänk
Medlem

Typ halva priset på förra årsmodellen nu.

Hörlurar har tusan värdetapp och andrahandsvärde som mobiler och bilar samtidigt. ;D

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag har xm2 å kollade om det var någon större skillnad på dom och 5an. Kändes som det har hänt minimalt. Men sen kanske man inte hör någonting med dessa nya xm6. Men knappast värt det med denna prislapp. Jag väntar gladeligen tills det är nere på 3.5 eller något sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reck:

Jag har xm2 å kollade om det var någon större skillnad på dom och 5an. Kändes som det har hänt minimalt. Men sen kanske man inte hör någonting med dessa nya xm6. Men knappast värt det med denna prislapp. Jag väntar gladeligen tills det är nere på 3.5 eller något sådant.

Ljudkvaliteten är det inte så värst mycket mer som kan hända med längre egentligen. Alla eventuella märkbara skillnader i ljud (vilket bör vara så få som möjligt i en produktserie) är mer i karaktär än kvalitet.

Däremot i omfattning och kvalitet på brusreducering händer det en del. Batterietid och uppkoppling till flera källor samt samtals är saker som varit lite svajigt prioriterade.

Så är det inte dessa övriga funktioner man är intresserad av så håller äldre modeller väl.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av dool:

Jag hade hoppats på mer lyxig design. Skulle gärna sett en modell för hemmabruk som inte bryr sig om att vara portabla och hopfällbara. Metall och läder.

Då har du B&W PX8

https://www.amazon.se/dp/B0B33PXPJT/ref=asc_df_B0B33PXPJT/?ta...