Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Där finns ju åtminstone en, eller hur

Hehe, jo det var fler än jag trodde.

Permalänk
Medlem

ey, nu ska vi inte vara såna Delphi-communityn växer och frodas! Särskilt nu när det finns ett bra open-source-alternativ (Lazarus + Free pascal = Delphi för Win32/64/Linux/MacOSX o.s.v)

http://www.lazarus.freepascal.org/

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Òm jag inte minns fel så var det du som gjorde ett program som var som "Kör" (Win+R) fast tweakade det och lade till massa funktioner. Varför inte istället köra på det? Tröttnade du? Eller var det nån annan som gjorde det?

Permalänk
Medlem

kismo, det stämmer att jag höll på med ett sånt program. Tyvärr så rann det projektet ut i sanden efter ett tag eftersom jag själv inte använde programmet så mycket.

Snabbmenyprogrammet som kom upp i samband med denna tråden är dock något jag använder hela tiden. Jag har utökat det med kolumner och automatiska shortcuts som gör att jag väldigt snabbt kan komma åt mina favorit-program och hemsidor. Nu ser min meny ut så här:

så om jag till exempel vill öppna firefox och gå in på sweclockers trycker jag Win+Z för att få upp menyn och sedan på 's' för att komma direkt till sweclockers Riktigt najs.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det låter ju riktigt smidigt faktiskt. jag tror att framtiden kommer gå tillbaka till ingen mus
jag använder faktiskt musen bara mindre o mindre efter eftersom snabbkommandon går snabbare. jag tänker definitivt prova detta program när jag kommer hem från jobbet.

Permalänk
Medlem

jag ska lägga upp den uppdaterade versionen då. Varning dock, den är inte direkt skapad för allmänheten så det är massor med brister och konstigheter i programmet.

Visa signatur

Permalänk

Ha gärna alltid med källkoden (lägg den i en mapp som heter "source" eller nått).

Vilken licens använder du? Jag rekommenderar GNU eller Creative Commons.

Förresten, finns det någon möjlighet att du skulle kunna lägga till möjlighet att binda musknappar? Vill gärna använda menyknappen på min MX510 om möjligt
Jag vet dock inte vad den heter. Är det mouse 8? Måste jag installera drivrutiner för att få det att fungera?

Ett tips på liknande "hjälpprogram" är förövrigt StrokeIt, som helt enkelt ger en tillgång till mouse gestures. Det låter kanske tråkigt (jag höll med innan jag testade), men vissa saker är extremt smarta.

Exempelvis så kan man minimera fönster genom att dra nedåt vänster (betydligt snabbare än att flytta upp musen och klicka på minimera) eller växla "alltid överst" av/på med diagonellt upp-vänster (fungerar för alla windowsfönster och de flesta program, även de som inte från början har någon "alltid överst"-funktion). Man kan dessutom ställa in gestures som bara fungerar för vissa program, eller göra så att gestures inte används i vissa program.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

en feature jag tycker kan va nice är att man kan blädda efter en ikon att använda så man slipper göra genvägar och ändra ikon på den för att programmet ska fatta vilken ikon man ska använda. kanske tom. en gif eller jpg OCH ico?

Permalänk
Medlem

Re: Snabbmeny program

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Jag letar efter ett program som poppar upp en meny vid muspekaren när jag trycker på en viss knappkombination på tángentbordet. På menyn ska jag kunna lägga in genvägar till program och annat som jag använder ofta. Finns det nått sånt program eller måste jag göra ett själv?

-------------------kodning--------------------------------------
så där då. Jag har gjort ett program som ploppar upp en enkel meny, precis som jag ville ha det. Funkar skitbra

Själva menyn:

http://home.no/filipsprogram/QuickSuperFast%20Launcher_uppdat...

*uppdaterad version*
+ Börja en ny kolumn med | framför namnet
+ Genvägar kan skapas manuellt med ett & framför namnet
+ Testa menyn genom att högerklicka i programmet

instruktioner. Starta exe-filen. Då startas menyn i bakgrunden. Starta exe-filen igen. Då ska settings komma upp. Tryck på kill för att döda programmet helt. Drag'n'droppa filer till fönstret så läggs dom till i listan. Tryck OK för att spara. Man kan högerklicka bland itemsarna för att få upp en liten meny. Delete kan man trycka på oxå så tas nått bort.

Programmet är inte klart, det saknas funktioner för att på ett smidigt sätt lägga till saker som inte är filer eller kataloger på hddn. Sen skulle man ju kunna tänka sig att programmet skall startas automatiskt med datorn. Sånt får komma senare när jag har tid

Tackar för uppdateringen, använder detta program riktigt hela tiden

Permalänk
Medlem

You are imponerande Delight. Får man fråga vad du jobbar med till vardags?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

kismo, ikonbläddrarfunktion har jag funderat på oxå, kan kanske bli nått sånt.

save, tack! Till vardags jobbar jag med trafficking. Jag smugglar rumänska barn till europeiska storstäder. Inte så kul jobb men ger bra pengar.

Visa signatur