Permalänk
Medlem

Haha, detta spelet verkar inte vara lika hypeat här i Sverige som det verkar vara i övriga Europa. Tyckte faktiskt det såg helt okej ut på de betaleaks jag sett på youtube, men animationerna var lika stela som i Warhammer vilket var lite synd. Och sen var ljuden extremt dåliga men brukar inte köra med ljud iallafall.

Permalänk
Medlem

som i Warhammer? Jag finner dom inte stela alls I Wh, faktist så är dom något av det bättre jag någonsin sätt i ett mmorpg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
som i Warhammer? Jag finner dom inte stela alls I Wh, faktist så är dom något av det bättre jag någonsin sätt i ett mmorpg.

Kanske överdrev lite då Darkfall är snäppet värre, men WH är väldigt stelt.

Permalänk
Medlem

Någon som hört nå mer om release datum?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Någon som hört nå mer om release datum?

Yes, det ser ut som om de tänker släppa det den 25 februari 2009, dvs om ca 6 dagar. De lyfte även NDA igår kväll så nu kommer en mängd information flöda(klipp, recensioner etc) fritt.

Officiellt uttalande:

http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?p=2720030#pos...

Dwarf krig:

http://www.youtube.com/watch?v=sRBX7WnHprc
http://www.afraidyet.net/forums/news/84708-darkfall-preview-p...

Permalänk
Medlem

Såg tyvärr inte så bra ut, väldigt stelt.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Såg tyvärr inte så bra ut, väldigt stelt.

Visst, det är inte ett grafiskt mästerverk. Men läs på om själva spelet istället för att sätta sån fokus på grafiken.

För övrigt är pre-order ute nu, men sidan ligger nere, så stort tryck.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Enligt alla previews är världen riktigt tom (stor brist på NPC'n, monster och quests), men jag har också hört rykten om att dessa ska läggas till vid release. Någon som hört något mer stadigt om detta?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Enligt alla previews är världen riktigt tom (stor brist på NPC'n, monster och quests), men jag har också hört rykten om att dessa ska läggas till vid release. Någon som hört något mer stadigt om detta?

Min kompis fick låna sin kompis acc och han streamar det för mig nu. På sådär en timme har vi sett typ FEM mobs och typ ett tiotal NPCs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overcow
Min kompis fick låna sin kompis acc och han streamar det för mig nu. På sådär en timme har vi sett typ FEM mobs och typ ett tiotal NPCs.

Om han streamer, så tycker jag de krävs en länk här

Peace!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Visst, det är inte ett grafiskt mästerverk. Men läs på om själva spelet istället för att sätta sån fokus på grafiken.

För övrigt är pre-order ute nu, men sidan ligger nere, så stort tryck.

Nej då, de har säkert bara blivit "DDoS":ade igen. Anledningen var nog att något inte funkade.

Skulle faktiskt klassa Aventurine som ett skämtföretag just nu. Inte för att spelet verkar vara så extremt dåligt men infon de har gett ut är lika med noll. Tillsammans med förseningar och 7 år i produktion så är det otroligt att de inte lyckas att ens ge ut någon info om det och släppa NDA:n 6 dagar innan release.

Permalänk
Medlem

Det ser ut som att pre-ordern som kom ut igår var menad för beta folket endast.
Så officiellt så har den inte släppts ännu.

Men såklart läcktes länken ut till allt o alla och hela sidan blev seg som faen

Var så himla nära att klara av pre-ordern, men det krashade hela tiden

Den är lika seg idag, så kanske som du säger, att någon ddosat den

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Som sagt, spelet är inte för alla. Det är väldigt sparsamt med npcs samt att det är pvp som fokuset ligger på, så om du förväntar dig något storslaget inom pve genren kommer du troligtvis att bli besviken. Anledningen till att spelet känns tomt för tillfället är att det är endast runt 2-3k beta testare. Vid releasen ska det enligt utvecklarna finnas plats för 10k spelare.
Även om tiden har varit knapp för Aventurine, har de fixat en massa grejer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swiifty
Som sagt, spelet är inte för alla. Det är väldigt sparsamt med npcs samt att det är pvp som fokuset ligger på, så om du förväntar dig något storslaget inom pve genren kommer du troligtvis att bli besviken. Anledningen till att spelet känns tomt för tillfället är att det är endast runt 2-3k beta testare. Vid releasen ska det enligt utvecklarna finnas plats för 10k spelare.

Knapp? Åtminstone 8 år har de haft på sig, det är inte vad jag kallar "knappt".

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Liksom Sando reagerar jag på det du säger här. Förklara vad du menar med att de inte haft tid på sig. Är du full?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Menade att de på ungefär 3-4 veckor hunnit gå från build 70 till 120, dvs. de har löst många problem under en kort tid som betan varit igång, inte att den tiden som de totalt haft på sig. Kan tillägga att spelet sägs vara i mycket stabilt skickar när det gäller buggar etc.
Sen bryr jag mig inte hur många år de har haft på sig att tillverka spelet, vad de har lovat. Om spelet är underhållande kommer jag att spela. Så enkelt är det.

Permalänk
Medlem

Darkfall klienten har släppts i torrentform:
http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=137344

Passa på att tanka gott folk

Jag seedar i 100mbit i några dagar nu.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04

Permalänk
Medlem

Vad händer med spelet

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem

Det här var att vänta. Aventurine är rätt måna om sitt spel och därför släpper dem inte in onödigt mycket folk när allt inte står rätt till. Var beredda på minst en veckas väntetid. Jag är glad att spelet är ute och väntar mig ett par månaders spelande innan det verkligen börjar likna något.

Vi har äntligen ett spel som innehåller:
Full loot, FFA, heterosexuella pvp regler i allmänhet som påtvingar ett politiskt klimat.

Någon som faktiskt hann med pre-order?

Permalänk
Medlem

jag hann med pre-order men jag var en i drösen av folk som fick zero charge/ingen charge alls på kreditkortet, men pre-order successful mail, som dom nu ska gå igenom idag.

Tycker det är rätt drygt att när man väl fått pre-order att man ska behöva vänta flera dagar från release, menmen, dom hade inte direkt väntat sig denna rusningen av folk som överbelastade både pre-order servers, forum servern och t.o.m. Stratics irc server

Och jag har fått tillbaka smaken för TF2 som jag underhålls med under tiden dom fixar och donar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sen är spelet för jävla över-hypat också.
Har märkt av en del folk som spelat wow och tror att spelet ska bli deras räddning och besegra all konkurrens på en dag eller något sånt

Visa signatur

Permalänk

Alltså har spelet släppts ännu eller är det beta fortfarande?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Spelet har släppts. Det lär dröja ett tag innan man kan köpa ett account och spelet fungerar ordentligt.

Permalänk
Medlem

Jag har lirat i 3 dagar nu så om ni har några frågor rörande spelet så fråga gärna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har lirat i 3 dagar nu så om ni har några frågor rörande spelet så fråga gärna.

Känns spelet tomt? Hur stor del av communityn är griefers?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För mig känns världen väldigt stor och till en viss del tom, främst på monster och spelare i vissa delar. Det tar en väldans tid att ta sig från en plats till en annan om man inte har mount, så i början kan det kännas väldigt segt.
Annars är omgivningen mycket vacker och storslagen, det känns verkligt på något sätt.

Om jag har förstått den korrekta innebörden av griefers(folk som går runt och dödar alla?), så har jag själv inte stött på någon grupp, i och med att världen är så stor. Även om man stöter på en sån grupp så kan man lätt undkomma om man har full stamina, det är bara att springa ifrån de.

Avslutade själv dock en nyss raid, där vi gick runt 10 personer i Human delen(är Alfar) och slaktade allt vi såg. Det är faktiskt det första spelet där combat kräver fps skills.

Permalänk
Medlem

Swifty, hur fungerar det med servrar? Väljer man vilken server man ska spela på?

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem

Finns endast en server nu. Det ska finnas fler senare, och USA spelare kommer få chansen att exportera sina characters till USA serverna.

Permalänk
Medlem

Swiifty, det första MMO:t som kräver FPS skills är det inte. Det finns ju t.ex. spel som Planetside och World War II Online. Men kanske det andra fantasy MMO:t efter Hellgate London.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

var köpte du spelet?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!