USB adapter Playstation problem.

Permalänk
Medlem

USB adapter Playstation problem.

Hejsan! Jag köpte en Playstation USB adapter idag för att lira retro spel till playstation. När jag sätter i usbn i datorn så står det okänd enhet, med okända drivrutiner som inte kan uppdateras på grund av att det står att det finns inga bättre drivrutiner än denna. Det står också att den fungerar korrekt men funkar inte att spela spel med den. Vet ni hur jag ska lösa detta? jag har windows XP home edition. Tack på förhand

Permalänk

ja om det inte följde med någon driver cd haru blivit spoofad, för att köra ps spel på pc behöver du dessutom en emulator

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Om den fungerar som den skall, så skall den dyka upp som en 4 axlars 16 knappars joystick, eller liknande i kontrollpanelen under spelkontrollers.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Den jag har behöver man drivrutinerna från den medföljande skivan för att få den att fungera. Men det finns ju å andra sidan flera olika playstation-->usb-adaptrar.

Permalänk
Medlem

Det stod såhär: Sätt in USB adaptern i datorn så kommer den hitta alla nödvändiga drivrutiner och installera dom. Sen stod det såhär: OBS! skivan behövs endast installeras om du vill utnyttja full funktion för kontrollen som vibrationer och sånt.

Permalänk
Medlem

Kan förklara bättre. När jag kopplar in USb adaptern så dyker den upp som "okänd enhet" Även skivan jag fick med installerar inga drivrutiner tydligen för det funkar inte. Sen när jag ska uppdatera enhet så står det att det finns ingen bättre drivrutin än den jag redan har. Så jag vet inte hur jag ska göra. Det står att adaptern ska klara av Windows XP. Men jag har Windows XP home edition, eller spelar det någon roll? Vore tacksam för hjälp.