Permalänk
Medlem

Uppgraderingpaket, spel, budget

Hejsan. Jag vill uppgradera min dator av några anledningar: Mitt 6600gt är sönder, samt att datorn inte kommer att klara av Empire: Total war och starcraft 2.

Jag vill alltså uppgradera datorn så den klarar dessa 2 spel på medium inställningar, samt är hyfsat framtidssäker.

De delar jag behöver är: Chassi, moderkort, cpu, grafikkort, minnen. Det andra har jag.

Den ska vara så billig som möjligt, och gärna AMD/ATI som jag är van vid att bygga med. (om inte intel/nvidia är billigare/prestanda förstås)

Jag har själv satt ihop detta:

Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5,
Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2

Asus M3A78, AMD 770+SB700, DDR2,
ATX, Socket-AM2+, PCI-Ex(2.0)x16

HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3,
PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

APLUS Case Curbic Svart Midi tower
(Utan Nätaggregat)

AMD Athlon™ X2 5200+ Dual-Core
2,7Ghz, AM2, 2MB, 65W, Boxed

Vilket blir 4164:- plus frakt från komplett.

MEN

Finns det något billigare som ändå klarar vad jag behöver?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Om du lägger på en 100-150 kr till så får du en 6000+ med 3,1 ghz dual core. Restan ser väl bra ut. men för att köra medium på total war så behäver du bara en 8600gt, men det är ju inte framtidssäkert. Om du vill sänka priset så köp en 8800gt eller 9800gt. Men det är inte så framtidssäkert, men dom klarar lätt medium.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

Varför skulle han köpa ett 9800 gt när han kan få ett 4850 med bra mycket mer prestanda för någon hundring mer?

Satsa på en 7750 x2, antec 300 och 2/4 gb corsair pc6400 så har du en rigg som är klart duglig i dagsläget och kan uppgraderas till en phenom II i framtiden.

Vad har du för nätaggregat?

Visa signatur

Dator: i3-4150 • 270X • H87M-G43 • EVO 840 • Bitfenix Phenom
HTPC: Asus E35M1-I Deluxe Fusion • WD Green • Silverstone SG05BB

Permalänk
Medlem

az1e, därför att min budget är väldigt begränsad.. men tack ändå, jag förstår vad du menar.

Nätagget är ett HuntKey deltaco 450watt. Borde räcka, gör det inte det köper jag ett lokalt.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roVVel
az1e, därför att min budget är väldigt begränsad.. men tack ändå, jag förstår vad du menar.

Nätagget är ett HuntKey deltaco 450watt. Borde räcka, gör det inte det köper jag ett lokalt.

Köp ett 4830 isf, billigare samt likvärdig prestanda. Men det är ju bara vad jag hade gjort

Visa signatur

Dator: i3-4150 • 270X • H87M-G43 • EVO 840 • Bitfenix Phenom
HTPC: Asus E35M1-I Deluxe Fusion • WD Green • Silverstone SG05BB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av az1e
Köp ett 4830 isf, billigare samt likvärdig prestanda. Men det är ju bara vad jag hade gjort

Så hade jag också gjort mycket mycket prisvärt kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djjokke
Så hade jag också gjort mycket mycket prisvärt kort

Okej, inte mkt prestandaförlust då? Det är ju grafiken jag vill satsa på, drar hellre in på cpun egentligen.. men bra, då vet jag !

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Blir det ingen prestandaförlust med AM3 processor på ett AM2+ mobo?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roVVel
Blir det ingen prestandaförlust med AM3 processor på ett AM2+ mobo?

nej inte i spel iaf
kanske i winrar:P

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry