Jag köper aldrig mer en ASUS. Läs om hur Asus support fungerar.

Permalänk
Medlem

Alla tillverkare sjabblar någon gång inget konstigt i det.

Vad som avgör för mig är i vilka segment de sjabblar, vad för missar de gjort, och hur de löser det sedan.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Alla tillverkare sjabblar någon gång inget konstigt i det.

Vad som avgör för mig är i vilka segment de sjabblar, vad för missar de gjort, och hur de löser det sedan.

Mycket sant. Imo är det mindre allvarligt om en budgetmaskin får problem än om en Top Linemaskin får problem, oavsett vad det rör sig om.

Permalänk
Medlem

Absolut men detta fall tycker jag då inte att de skött särskillt bra... nog för att det är en gång... men vad jag hört bekräftar detta bara kvaliten på supporten asus levererar. Man ska ju inte behöva vara företagskund för att få en anständig support!

Visa signatur

Björn.

Permalänk

Jag orkar inte krångla mer nu, datorn är som den är... har ju iallefall en extern skärm.

Jag utgår från att mitt exemplar är "doa"... :/

Visa signatur

hejhej

Permalänk

Det här kan jag kalla höjden till otur!!!! Lite synd att tråden kommer dö ut snart, nästan som en tv-serie Lycka till!

Permalänk

Har själv en bärbar Asus X51R dator som skickades in två gånger. Första gången fick jag tillbaka den med samma problem - BIOSet säger att CMOS batteriet är slut bla bla bla och har svårt att starta upp. Det tog fyra veckor för de att "fixa" problemet första gången och andra gången minns jag inte hur länge jag fick vänta men då hade de verkligen fixat problemet.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Min A6T vill inte ta emot el längre, det är uttaget där bak på datorn som är trasig.
Mailade Komplett först (de brukar ha bra support, hoppades på att de kunde fixa felet) som hänvisade mig till Asus Notebook Upphämtningsformulär. Där man ska skriva en felbeskrivning på engelska. Vilket jag gjorde, inkl min felsökning, men sen när jag skulle skicka in fick jag meddelandet "Felbeskrivingen ni fyllt in är längre än 150 tecken, 150 tecken är max".
Min felbeskrivning va på ca 600 tecken...
Det är ju omöjligt att korta ner så man får med vad man har felsökt och förklara allt på bra, utförlig, engelska.

Hoppas att det går bättre för mig än för Blue_Moon_.

Edit: Den gillar inte heller '-tecknet. Får inte skriva "doesn't"...

Edit2: Fick svar igår av Asus och UPS att de kan hämta den. Dock imorgon mellan "8 och 17". Bra och precis tid

Edit: 10 dagar tog det och allt fungerar bra nu. Bra service måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Har själv en bärbar Asus X51R dator som skickades in två gånger. Första gången fick jag tillbaka den med samma problem - BIOSet säger att CMOS batteriet är slut bla bla bla och har svårt att starta upp. Det tog fyra veckor för de att "fixa" problemet första gången och andra gången minns jag inte hur länge jag fick vänta men då hade de verkligen fixat problemet.

Jag har också en X51R (finns i olika utföranden men min har DualCore.)
Har inga som helst problem och har testat olika märken. Denna är helt klart den bästa. Dock så är det svarta avtryck där jag vilar händerna och musknappen har också ändrat färg. Ser riktigt trist ut. Är det så för dig med?

Hoppas verkligen inte att jag behöver ha något med supporten att göra.

Permalänk
Medlem

Wow. Var så nära att köpa deras Asus G50V-AK020K.

Nu skall jag titta på Zepto istället, me deras Hydra går lite över budget och Nox känns lite sådär. Har ni några andra förslag ppå vad som kan rekommenderas i samma klass (eller bättre vad som gäller grafikkort)? Hade tänkt mig 16-18k.

Tack!

/flo

Permalänk
Medlem

Zepto...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Florian
Nu skall jag titta på Zepto istället, me deras Hydra går lite över budget och Nox känns lite sådär...

Zepto blir du inte gladare av antagligen. Lade min beställning den andra september och har fortfarande inte fått den efter två och en halv månad. Ringde tillslut och avbeställde skiten.

Oseriöst beteende från dem är försiktigt uttryckt. Har fått fem leverans datum, varav endast två har meddelats att de inte kommer att hålla. De andra tre har jag själv fått ringa och fråga varför i h-e jag inte har fått någon dator.
Två utav dessa gånger ringde jag på måndagen och fick svaret att de kommer på onsdagen, men på onsdagen kom ingen dator och supporten så då att grejerna som saknas kommer på torsdag. Hur kan man på måndag lova att grejerna kommer på onsdag, när grejerna som saknas kommer på torsdag? Vill inte kalla någon lögnare, men de måste ha vetat om det.

Räkna inte heller med att de svara på mail och gör de det så är det på danska. Skickade en lång utläggning om mitt ärende och fick som svar (på danska):
"Jeg forstår ikke hvad du skriver. Hvis det er omkring en bestilt nox har du den senest fredag næste uge. grundet en forsinket levering af grafikkortet geforece 9650."
Ingen dator kom och inte heller något meddelande om att den var vidare försenad. Grafikkortet hade jag dessutom blivit lovad av telefonsupporten att de hade hemma sedan måndagen veckan innan. Som sagt, vill inte kalla någon lögnare, men de måste ha vetat om det.

/en som undrar vilken dator jag nu skall köpa - varken zepto eller asus

Permalänk
Medlem

Blue_Moon_

Hur gick det till slut? Blev mycket intresserad av detta ärande när jag läste. Varför har du inte kontaktat Plus för? Min far var med där förra året då han blev totalt lurad på en dator av HP. Har inte daglig kontakt med farsa då han bor i stockholm men innan jag fick reda på problemet så hade han redan agerat och HP erbjöd också en ny datorn till betydligt sämre kvalite. Men men. Sverker ioch deras redaktion på Plus tar verkligen ann alla brev eller mejl som skrivs in. Tycker absolut du borde mejla och berätta allt, skicka in hela alla samtal mejl etc. Kan nog bli intressant. Fast frågan är orkar du? Förjävligt av ASus.. Själv rullar jag på en Acer och tack o lov inga problem än så länge.

Permalänk
Hedersmedlem

Hänger på denna tråden.

Köpte ett ASUS EN8800GT TOP från Datorbutiken i maj 2008. Typ dagen efter Datorbutiken lämnar in så börjar fläkten låta som en stenkross. Jag kontaktar ASUS för att få felet avhjälpt, de stoltserar ju trots allt med 3 års garanti på sin hemsida.

ASUS hänvisar mig till Gandalf som i sin tur hänvisar mig vidare. Efter ett par dagars frenetiskt ringande och mailande så är jag tillbaka hos ASUS eftersom varken Gandalf eller någon annan vill ta på sig detta (vilket jag inte trodde från början heller, men man kunde ju alltid hoppas).

Jag kontaktar ASUS igen som nu vill att jag ska acceptera en serviceavgift på €30. LOL! För den summan plus porto så hade jag kunnat köpa en ny jäkla fläkt själv. Jag har nu talat om för dem att jag inte accepterar någon avgift, så får vi se vad de säger. Men det var ju konstigt att det ska vara så svårt att ta in kortet och byta fläkten!

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av giplet
Hänger på denna tråden.

Köpte ett ASUS EN8800GT TOP från Datorbutiken i maj 2008. Typ dagen efter Datorbutiken lämnar in så börjar fläkten låta som en stenkross. Jag kontaktar ASUS för att få felet avhjälpt, de stoltserar ju trots allt med 3 års garanti på sin hemsida.

ASUS hänvisar mig till Gandalf som i sin tur hänvisar mig vidare. Efter ett par dagars frenetiskt ringande och mailande så är jag tillbaka hos ASUS eftersom varken Gandalf eller någon annan vill ta på sig detta (vilket jag inte trodde från början heller, men man kunde ju alltid hoppas).

Jag kontaktar ASUS igen som nu vill att jag ska acceptera en serviceavgift på €30. LOL! För den summan plus porto så hade jag kunnat köpa en ny jäkla fläkt själv. Jag har nu talat om för dem att jag inte accepterar någon avgift, så får vi se vad de säger. Men det var ju konstigt att det ska vara så svårt att ta in kortet och byta fläkten!

Ett vanligt missförstånd med garantier är just skillnaden med tillverkargaranti och slutkundsgaranti. ASUS ger ALLTID tre års garanti till alla distributörer sedan är det upp till distributörerna och återförsäljarna hur mycket garanti de vill ge till slutkunden.

Minst ett år säger lagen, två år om felet kan räknas som "ursprungligt fel". Återförsäljarna får alltid tillbaka pengarna av tillverkaren (ASUS) om de tre åren inte gått ut. På laptops gäller dock andra regler. Så här kan det löna sig att tjata på återförsäljaren.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem

Känner igen den där sagan från ett ärende jag hade med Acer för 20 månader sedan. Hade köpt en laptop från dom som visade sig bli överhettad så fort man använde den till något annat än att läsa e-post. Efter några månader så blev det för mycket, jag var tvungen att skicka in den på reperation till deras verkstad i Tyskland. Första gången fick jag tillbaka den i orört skick trots att jag gett deras kundservice en bra beskrivning om vad felet var. Nästa gång så bytte de moderkort och utblås fläkt vilket gjorde att datorn lät som en dammsugare (ja faktiskt). Men problemet kvarstod, det blev tre nerskick till Tyskland igen de kommande månaderna men problemet löstes aldrig.

Till slut blev jag så trött på det så jag gick till Dustin Home där den köptes och fick kontakt med en säljare där som tog kontakt med Acer direkt då det enligt säljaren på Dustin brukar hända saker hos Acer då. Någon dag senare så återkom han till mig och berättade att jag skulle få en helt ny maskin med liknande prestanda från Acer genom Dustin. Då hade det nästan gått ett år sedan jag köpte den, men jag var nöjd med förslaget och den nya modellen fungerar fortfarande bra.

Ett företag kan tillverka superbra produkter men det faller genast i fall deras kundservice/verkstad är urkassa. Acer, Asus och säkert många fler verkar lida av detta. "Ska det vara så?" som Sverker brukar säga.

Hur som helst så gäller det att stå på sig. Ta i första hand kontakt med stället där du köpte din vara på. Ibland så kan de hjälpa dig direkt, ibland så vill de att du ska kontakt med tillverkaren först. Oavsett vilket så måste man komma ihåg att du har en hel del rättigheter som konsument på din sida. Jag gör som så att jag alltid köper dyrare saker genom Dustin Home numera då jag aldrig haft några som helst problem med att skicka tillbaka saker till dom, få dom reparerade eller återköp. Senast fick jag ett återköp på ett överhettat X1900GT som var 18 månader gammalt. Det är vad man kallar bra kundservice!

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite och ta upp ännu en service ärende som går åt helsike.

Vill berätta lite hur min Asus service gick. Datorn är köpt förra året och garantin gäller i 2år på min Asus g1s, så jag ha några månader kvar.

Datorn vägrade starta upp en morgon, den fick ström men ingen bild.
Så jag ringde Asus support och snackade, ingen väntetid och han jag pratade verkade kunnig. Tog 2min innan han insåg att det bara att skicka in den, han gav mig en webadress där jag skulle fylla i en felanmälan. Tur att jag hade 2 datorer hemma då!

Nästa dag fick jag ett mail från dem att min service är accepterad och att jag ska vänta några dagar på en fraktsedel från nån Uppsala service ställe så att DHL kunde komma och hämta den. Tog 2 dagar så fick jag fraktsedel och då ringde jag DHL och dem kom samma dag och hämtade min laptop.

1 vecka efter knackade DHL på min dörr och min förvåning va att det hade gått så snabbt, hade förväntat mig en månad! Jag startade datorn och allt verkade ok tills jag skulle spela Call of Duty - World at war, allt gick supersegt och laggade. Jag kollade upp vad problem kunde vara. På service ordern stod det att dem hade endast bytt ut mitt moderkort men jag såg senare att dem snåla idioterna hade bytt ut mitt grafikkort också utan att anmärka det på serviceordern. Från ett GF 8600gt 256mb gddr3 till ett 9500gs ddr2!!

Då ringde jag asus supporten igen, första killen jag snackade med sa att han ska ringa servicestället och fråga varför och skulle återkomma, 3-4hr senare hörde jag fortfarande inget så jag ringde dem igen. En ny kille pratade jag med och han sa "Hur ser du att det är ett annat grafikkort?", shit, hur dum få man vara. Jag sa att jag ser det i enhetshanteraren/bildskärmsinställningar och tog en screendumb och skickade honom. När han såg det sa han "Är du säker på att moderkortet dem har bytt inte är ett integrerat grafikkort?" Då skrik jag i telefonen och sa -din första dag på jobbet eller. Han blev stum ett tag och sa sedan att jag ska göra en recovery eftersom det kan vara fel på drivrutinerna och återkomma. Jag la på direkt o ringde igen efter 30min och snackade äntligen med en vettig person.

Så min Laptops skickades in för andra ggn, några dagar senare ringde supporten och sa att dem kommer inte att göra något och kommer att skickas tillbaka. Deras anledning/påstående var att grafikkorten presterar lika och gav mig en länk (benchmark för notebooks)
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Listan stämmer att 9500gs är ett snäpp bättre än 8600gt, men grejen är att deras test är baserad på ett 9500gs kort med gddr3 minne, medan jag fick ett kort med ddr2 minne.

GeForce 8600M GT DDR3, mitt gamla
Core Clock 475 MHz
Shader Clock 950 MHz
Memory Clock 700 MHz GDDR3

GeForce 9500M GS DDR2, det jag har nu
Core Clock 475 MHz
Shader Clock 950 MHz
Memory Clock 400 MHz DDR2

Supported frågade hur jag kunde bekräfta att jag ha ett ddr2 minne kort, jag svarade med att jag ha laddat hem ett program GPU-Z o identifierat detta. Killen svarade med att han inte kan ta hänsyn till det programmet visar rätt eller fel information. Jag ville prata med nån chef men nekades eftersom han sa att detta problem ha diskuteras redan med hans kollegor och chefer.

Ha även gjort ett 3dmarks06 test och får runt 2500poäng med det nya kortet och brukar få runt 4000poäng med det gamla. Stor skillnad.

Mitt enda krav var egentligen att få tillbaka mitt gamla grafikkort, men supportkillen sa att modellen hade utgått och finns inte att få tag på. DELL säljer ju fortfarande dem med sina laptops..

Nu ha jag datorn hemma och mitt nästa drag är att skriva ett brev till Asus Nordic AB.
Eller finns det något annat jag kan göra? Vända mig till Konsumentombudsmannen eller något sånt? Behöver hjälp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BaoBui
------------text------------

Vänd dig till konsumentvägledaren där du bor. Kan även bli tal om ARN som får avgöra ditt fall om inte ASUS fixar detta men varför vänder du dig inte till säljaren?

Permalänk
Avstängd

Sånt här undrar vart dom hittar sin personal nånstans,jag menar nån slags kvalitets test på personalen måste väl finnas eller tar dom bara emot folk hur som helst och anställer..Den så kallade chefen skulle sparkas och ställas i nåt lager nånstanns där han inte behöver svara i telefon hehehe..Man blir så arg hur kan ett företag bete sig sådär..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Sånt här undrar vart dom hittar sin personal nånstans,jag menar nån slags kvalitets test på personalen måste väl finnas eller tar dom bara emot folk hur som helst och anställer..Den så kallade chefen skulle sparkas och ställas i nåt lager nånstanns där han inte behöver svara i telefon hehehe..Man blir så arg hur kan ett företag bete sig sådär..

För att allt handlar om att tjäna pengar, till vilket pris som helst, och att ha pissig support är ett pris väldigt väldigt många företag gärna betalar för att tjäna lite extra, bad will är aldrig ett stort hot mot något företag. Folk glömmer bort saker och så finns det ju ALLTID en legion av människor som harpar på om att "företag ska tjäna pengar, inget annat, sluta gnäll lol" så att ja skitföretag lever vidare pga av massa anledningar

Dom vinner ju oftast på att folk helt enkelt inte orkar tjafsa med dom, dom få som gör det brukar ju efter otroligt mycket om och men (och främst när man får media intresserade, då jävlar händer det saker!) få nån form av upprättelse, dock fortsätter ju företaget att svina på som vanligt efter det. När företag går dåligt är det ju inte direkt cheferna som ryker, utan dom ska ha mer betalt för att "stanna kvar med sin kompetens"... den kompetens som satt företaget i skiten från början dvs, slående logik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
För att allt handlar om att tjäna pengar, till vilket pris som helst, och att ha pissig support är ett pris väldigt väldigt många företag gärna betalar för att tjäna lite extra, bad will är aldrig ett stort hot mot något företag. Folk glömmer bort saker och så finns det ju ALLTID en legion av människor som harpar på om att "företag ska tjäna pengar, inget annat, sluta gnäll lol" så att ja skitföretag lever vidare pga av massa anledningar

Dom vinner ju oftast på att folk helt enkelt inte orkar tjafsa med dom, dom få som gör det brukar ju efter otroligt mycket om och men (och främst när man får media intresserade, då jävlar händer det saker!) få nån form av upprättelse, dock fortsätter ju företaget att svina på som vanligt efter det. När företag går dåligt är det ju inte direkt cheferna som ryker, utan dom ska ha mer betalt för att "stanna kvar med sin kompetens"... den kompetens som satt företaget i skiten från början dvs, slående logik.

Men f r o m i somras så kan du vända dig till KO och få hjälp för det är inte längre ok att försöka förhala garantiärenden hur mycket som helst så lägg det på minnet kids att vill inte säljaren lösa ditt problem så hör du med KO om dom kan hjälpa dig att "sätta dit dom".

Permalänk

Du får helt enkelt byta interleveratör. Då kommer dock din IP-adress också ändras.

Permalänk
Medlem

Altså fyfan. Jag sitter just nu också och håller på med asus support för min AC adapter (tur att det inte är datorn) men dom är precis lika sega. Förstår exakt vad du menar och samma här, aldrig mer asus.

(Glömde lägga till)

Och håller med om att dom är helt okunniga, även när det gäller hur man ska skicka in saker, för jag ringde x antal gånger för att få allting klart, men ALLA sa helt olika saker, och försökte övertyga mig om att deras sätt var rätt för mig.

Tillslut skickade jag bara på posten som jag brukar göra och nu vet jag inte, det har snart gått 1 vecka och jag har inte hört något ifrån dem, varken om dom tagit emot paketet eller vad som ska göras. Får väll ringa nästa vecka igen, jävla skit support.

Permalänk
Medlem

Satan vilka problem ni har haft!
Man får känslan att man måste hänvisa till en tråd på Swec, där man visar hur dåligt behandlad man blir för att få någon sorts hjälp överhuvudtaget.
Ruggigt kasst!

Blue_Moon_, jag tycker du ska ringa Michael igen och berätta att din ersättningsdator är defekt! Efter allt tjafs tycker man ju att du ska få en dator som du faktiskt är nöjd med, dom ska inte få komma undan för att dom är jobbiga as.

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på att behöva skriva något inlägg i denna tråd, men nu hade turen tydligen kommit till mig iaf.

Skickade in min Asus F3ka på service den 10 mars pga problem med värmen. Fläkten varvade upp för minsta lilla och den var allmänt varm. Ett annat fel var att plasten där man vilar händerna när man skriver på tangentbordet hade släppt nere i vänstra hörnet (tror det kallas bezel assy), samt att en spricka börjat vandra från där höger piltangent sitter på bezel och utåt. Värmeproblemet skulle gå på garantin lovade supporten, men de kunde inte garantera mina porblem med plasten.

Fick tillbaka datorn idag och de har på garantin bytt fem delar:

1. VGA Thermal Module Assy - Något som kontrollerar temperaturen
2. Top Case Assy - Locket på baksidan av displayen (hade repor där innan, men inte längre)
3. LCD Cover Assy - Vet ej vard det är för del exakt.
4. LCD Bezel Assy - -"-
5. LCD TFT 15,4" WXGA+ Glare

Datorn ser ut som ny igen vilket jag är mkt nöjd med, men tgb flexar som fan vid vänster Ctrl-tangent och in till runt d-tangenten. Så var det inte innan jag skickade in den. Den nya displayen ser på full ljusstyrka bättre ut, men går bara att ställa ner 3 nivåer i ljusstyrka och på 4:e nivån från den starkaste så blir vänster halva av skärmen mkt mörk och flimrar medan höger halva är ljusare. Nivåerna under fungerar inte utan då stängs backlit av helt och hållet. Glömde nästan säga att fläkten fortfarande åker som en jojo vilket den inte borde.

Pratade just med supporten igen, men då jag inte fick något svar i Sverige så kopplades jag till engelsktalande support vilket gjort det lite svårare för mig att förklara allt, men det gick fram tillslut. Nu får jag lov att skicka in den igen på en "backrep". Inte så kul. Skulle just sälja datorn till en kompis då jag köpt ny också.

Två frågor:

Tycker ni att jag ska kräva kompensation trots att de bytt mycket och gjort datorn fräschare utseendemässigt (även om den inte är helt funktionell)?

Vad är lämpligt att kräva isf?

//R

Permalänk
Medlem

jahopp, vad kul det är att höra hur bra support asus har...
kan väl lika gärna berätta min saga då da

efter cirka ett års spelande så bestämmde sig mitt asus striker 2 formula moderkort för att fastna i sin "cpu init" trans. jag testade med många olika knep för att bli av med cpu init problemet så min dator kunde boota, men icke.
moderkortet var köpt av datorbutiken innan dom gick i konkurs så redan där visste jag att det skulle bli problem.
asus bad mig att kontakta datorbutiken som i sin tur bad mig kontakta gandalf som i sin tur bad mig att kontakta datorbutiken
tillslut så fick jag hjälp av datorbutiken att skicka mitt moderkort till tomtarna hos gandalf som tydligen skulle ta en titt på moderkortet, dock fick jag stå för frakten.
fick hem mitt moderkort idag som dom tydligen ska ha gjort något med.
det första jag märkte var att dom klistrat över ett nytt serienummer över det gammla på moderkortet, sen var det något blått kleg fast i kylflänsen på nordbryggan "skitsamma" tänkte jag då jag bara vill få skiten att fungera.
efter att jag monterat ihop datorn så är det samma problem som jag hade innan, dvs "cpu init" problemet som asus är ökända för.
det märks att någon har rört vid moderkortet då det är nytt serienummer och som sagt blått kleg plus fettiga fingeravtryck överallt.

vad ska jag göra? vad är det jag kan kräva i nu läget?
asus har 3 års garanti på sina saker så man tycker ju att dom bör stå för frakt och diverse.
jag har inte betalat 480kr i frakt bara för att få tillbaks mitt moderkort i samma skick som det skickades i.

Visa signatur

PC HOS MOR:CPU:E6750 2.66GHz MOBO:Asus STRIKER II FORMULA nForce 780i SLI RAM:4XKingmax 1024MB PC2-8500 1066MHz GPU:Inno3D GeForce 8800GTS 512MB PSU:MUSHKIN
650watt.
PC HOS FAR:CPU:PENTIUM D 2.80GHz MOBO: ASUS P5VD2-X RAM:1GB GPU:7300GT PSU:400watt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xack

Blue_Moon_, jag tycker du ska ringa Michael igen och berätta att din ersättningsdator är defekt! Efter allt tjafs tycker man ju att du ska få en dator som du faktiskt är nöjd med, dom ska inte få komma undan för att dom är jobbiga as.

Tjena.
Jag kommer def. köpa Asus igen-
Allt löste sig till slut på ett för mig fördelaktigt sätt! Jag fick en ny dator som ersättning som var lite lite bättre än min föregående. (större men långsammare hårddisk). Dessutom fick jag en NY dator, det var inte den jag lämnade in. Dessvärre var den jag fick drabbad av backlight bleeding eller vad ni kallar det, men det synns mest vid uppstart samt vid mörka avsnitt av filmer etc. Jag har inte brytt mig om att klaga.

SÅhär i efterhand är jag ändå positiv på hur jag blev behandlad: Personlig kontakt med nordenchefen visar på ett mycket stort engagemang och vilja att lösa ett problem på bästa möjliga sätt.

Jag kommer köpa Asus igen!

Visa signatur

hejhej

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av Asus laptops är att jag fått för mig att det är Packard Bell som tillverkar skiten åt asus...de har samma typ av problem och helt klart mycket mer problem än andra tillverkare.
Vissa serier är hemska, har sett en serie som heter ngt med Z5 eller liknande hos oss ideligen, alla olika kunder och allt från diskar som pajat inom 4-6 månader till moderkort som fått bytas 2-3 ggr och liknande saker...
Helt enkelt ett märke jag inte skulle rekommendera direkt, enda som de gör bra är deras gaming-laptops, det är de enda jag inte sett hos oss för reparationer och felsökningar, men deras konsumentmodeller...nä tvi bövelen, aldrig i livet att jag skulle få för mig att köpa en ur de linjerna...eeepc och high-end..det kan man väl tänka sig pga mångas positiva erfarenheter men budget och mellansegmentet 15-17" -aldrig i livet.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Har just nu min Asus laptop inne på service för andra gången på 2månader, första gången var vänster musknapp kass & tangentbordet lite svampigt. Resultatet var nytt moderkort, nytt tangentbord & ny hårddisk(!?). Dock hade dom lyckats ta sönder knappen för wifi och fysiskt fått bort wifi'et ifrån datorn då detta inte ens syntes i hårdvaru listan, så jag fick strula med supporten igen & prata med en kille som troligen hatade sitt jobb och skicka in den igen.

Jag har nu varit utan dator i lite drygt 2månader för det tar dom 4v varje gång något ska fixas, jag kommer definitivt INTE att köpa en asus laptop igen, jag skulle nog inte ena ta emot en ifall jag fick den gratis just på grund av deras usla support, dessutom hade dom mage att skicka ett mail om hur jag upplevde deras support och jag kan ju lova att det var inga direkta rosor dom fick av mig vilket resulterade i ett uppföljnings mail ifrån Asus som jag svarade på och efter det är tystare än i graven från deras sida. Det var nog ca 2veckor sedan jag svarade på det mailet.

Som tur är så har jag en mac också, så jag är inte utan dator men tjejen är lite grinig för hon har den datorn.

Datorn i fråga är en Asus F9E

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Intressant läsning lando! Känner igen mig i ditt fall lite grann. Har postat mitt ärende 5 poster upp.

Fick också detta uppföljningsbrev där jag beskrev mitt ärende och hur allt gått till väga utförligt och uttryckte också min besvikelse på att behöva skicka in datorn igen direkt när jag fått den pga fel som inte fanns när jag först skickade in den(!). Avslutade med att be dem kontakta mig gällande kompensation, vilket de gjorde från den svenska supporten, men på engelska. Bara en sådan sak! De frågade vad jag begärde i kompensation vilket jag inte vet egentligen, så skrev tillbaka ett mail där jag bad dem komma med förslag på vad som skulle vara rimligt (eftersom att få pengar av dem troligtvis bara är att glömma). Den 22/4 skickade jag det mailet till Asus och har ännu inte fått något svar. Hur svårt ska det vara?! Kan tillägga att jag fortfarande inte har min dator än då den är inne på back-rep fortfarande.

//R

Permalänk
Medlem

Hello!

Jag børjar bli orolig nå nær jag læser den hær tråden då min dator asus g50v ær inne på service pga hårdvaruproblem. Køpt på en butik i Oslo www.digitalimpuls.no och nær jag læmnade in den sa han att det skulle ta 2 veckor. Har nu gått 4 veckor och har varken fått något besked av asus eller butiken. Har ringt och gått dit men får alltid samma svar, du får ett sms då datorn har anlændt till butiken. Har vænt mig direkt till asus också men jag fick aldrig något service nummer så dær kunde dom inte sæga mig något.

Vad ska jag gøra? Ligga på butiken mer? Før det hær børjar irritera mig mycket nu. Går dit efter jobbet idag och hør vad som hænder.

Permalänk
Medlem

Har läst hela tråden och måste ge en eloge till skaparen som konstruktivt har visat hur ett supportärende hos Asus kan se ut. Denna läsning har gett mig en ganska tråkig bild på hur Asus uppfattar sina kunder och jag kommer troligen vara misstänksam mot framtida produkter från företaget.
Tack.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm