Tom Clancy's H.A.W.X.

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=31701 verkar vara enda sättet, att göra klart väntetiden för att ladda ner de då.. hittar ej på nåt annat ställe.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

http://www.bigdownload.com/games/tom-clancys-hawx/pc/tom-clan...

Hittade den när jag var 4/100 i fz:s kö >.< Ligger runt 1 mB/s.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Fan va nice! Här ska det flygas!

Edit: Tack för länken Zpiritual. Tankar i 2.6 mbps.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Hittade en torrent som någon hade lagt upp på FZ.se: http://data.fuskbugg.se/skalman01/Tom_Clancy%5C%27s_Hawx_Demo...

Permalänk
Medlem

Valde också Zpirituals länk.
9.9MB/sek.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

30min och man flyger tackar Zpiritual för länken tankar i 550 kB/s

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem

ÄR det ens lönt att försöka spela sånt här utan gamepad eller joystick?

Permalänk
Medlem

borde väll funka sånär med mus?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ÄR det ens lönt att försöka spela sånt här utan gamepad eller joystick?

Alltid värt att testa demos.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

har bokat det till ps3 för ett par dagar sedan. nice med 3 in game flyg plan och nyckel ring xD

Permalänk
Medlem

Tackar också för länken Zpiritual, verkar vara ett grymt spel!

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem

tack för alla länkar, gott folk! Men jag kommer att seeda på den torrenten någon Swecare har gjort.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Varsegod alla

Demot var helt okej imo. Blir kanske ett köp när ekonomin tillåter och det sjunkit lite i pris

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

detta va ett roligt spel spelar med xboxkontroller i datorn då, är jävligt sugen på att köpa joystick, får se hur de blir, men de är mäkta roligt med gamepad iaf

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Flyter helt perfekt på min HTPC maxat i 1080p och 4xFSAA

Jag kör med Xbox 360 kontrollen

Permalänk
Medlem

Hmm en jobbigt problem, jag kan inte få firstperson view eller cockpit view när jag kör...
Kommit till där man ska skjuta sönder drones med sin vulcan men det är lite svårt när man inte har en fixerad vy.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Bara det uppdraget som är så, dom visar hur man använder "no assistance" eller vad det hette. Det gör så att du kan göra lite tajta volter och likn.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

<3 Älskar detta spelet!
Kan köra på högsta @ 1680x1050 med datorn i signaturen, och kör med en trådlös 360 kontroll.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Hmm en jobbigt problem, jag kan inte få firstperson view eller cockpit view när jag kör...
Kommit till där man ska skjuta sönder drones med sin vulcan men det är lite svårt när man inte har en fixerad vy.

Alltså du är ju för fan sämst. Du ska ju skjuta ner dem med dina missiler

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Alltså du är ju för fan sämst. Du ska ju skjuta ner dem med dina missiler

Nja det var förra uppdraget.
Nu ska man använda sin vulcan för att skjuta ner dom hehe.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Verkar rätt arkadigt... Vad tycker ni är det någon flygkänsla?

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför det kostar 200 kr (!!!) mer på Xbox och PS3 än till PC? Tänkte köpa detta till min 360 men såg att det kostar 599 till skillnad från PC där det "bara" kostar 399...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Hedersmedlem

otroligt kul spel. har alltid vart svag för flygspel så det här passar mig perfekt! Skönt som omväxling från FSX

Blir lätt ett köp när det släpps i skarp version.

EDIT: förövrigt ett av de bäst optimerade spel jag sett på länge! snygga grafiker och det draf verkligen INGET på burken

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Någon som vet varför det kostar 200 kr (!!!) mer på Xbox och PS3 än till PC? Tänkte köpa detta till min 360 men såg att det kostar 599 till skillnad från PC där det "bara" kostar 399...

"The console manufacturer makes their money, then, by selling licenses to produce games for their console. This, and first-party software sales, become the primary source of income for a console maker"

Det blir högre license kostnader om det är mer än en DVD skiva

Företagen måste också köpa license för att lägga ut patchar på xbox live, kostnaden ökar för varje patch till samma spel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Verkar rätt arkadigt... Vad tycker ni är det någon flygkänsla?

Lite väl arkadigt för min del, planen accelerar från 800 till 2000 på en sekund. Gör volter å skit. Men ja, det var kul iaf. Synd bara att man fick flyga skruttna F-16, inte mitt favoritplan direkt. Bra optimerat också.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Tycker också att det är lite för arkadigt, det är t.o.m mer arkad än flygplanen i BF2, trodde ej att det var möjligt att bli mer arkad..
En liten gnutta realism hade suttit fint.

Permalänk
Medlem

Har precis spelat ut dom 2 banorna som fanns med på demot.
Vilket underbart roligt spel. Kommer spenderas många timmar framför detta när det släpps! det får 10/10 av mig

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Medlem

tyckte inte det var särskilt belönande att få en kill i det spelet.

dra på off mode , hålla in bromsen + sväng = mål i sikte , sedan var det bara att skjuta .

lite som ett nfs carbon när det gäller flygspel

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Blev avinstallation direkt på detta, hade höga förväntningar. Störande kamerahantering och på tok för arkadigt för mig. Men är kanske inte respresentabel då jag är inbiten MSFS fantast, har flygcert IRL osv.

Dock rätt snyggt spel och bra optimering, det kan man inte klaga på

Permalänk
Medlem

jag gillar som sagt det, men det är lite saker jag hade velat ha med.. att få landa å lyfta skulle varit en självklarhet, övningsavsnitt på hur man kör ett flygplan med elfel, motorfel, buklandningar osv osv osv, precis som gamla hederliga F22, där fick dom med allt, även AWACS-uppdrag, tanka i luften osv osv.

Visa signatur

Ridå