E-vectra - problem med install

Permalänk

E-vectra - problem med install

Tja.

Har ett E-vectra - 800mhz - 512mb - 250Gb
har dock problem med att när jag updaterade till en 250gb disk så får jag unmountable-boot-volume vet att jag hade lite problem när jag instalerade på den gamla disken.

Obs jag har bara en Idekanal med EN (1) plats alltså kan jag inte köra två enheter på den idekanalen. och så har jag en annan kontakt för slimcdrom.

Några tips?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Den verkar ju hyfsat ny, så det borde inte vara några problem att boota
från en 250GB disk. Kolla i BIOS och se om du ser options för hårddisken där (Kanske kompabilitet med andra OS).

Annars så är det en idé att nollställa bios för att se om du kan boota från disken efter det.

Permalänk

Mja. har uppgraderat cpu,minne,hdd Tror jag hade runt 400mhz 128mb 8gb hdd har kört med samma config bara med en 120gb istället.

Dock så har jag noll inställningar i bios har typ bara om kanalen för Cdrom och hdd ska vara på eller av och vilken boot ordning och ställa klockan och sätta pass för bios. Finns inte mycket mer. Det som känns konstigt är att Unix verkar funka fint vid install på det.

Ska se om jag kan få igång den att boota via Usb

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Fått igång Ubuntu 8.10 på den Dock så är jag inte så användar vänlig på Linux fronten dessvärre..
Så finns det något lätt unix som ser ut mer eller mindre som Xp som dessutom tillhanda håller program som normalt körs under xp? eller finns det någon nerbantad Xp version man kan dra ner och använda n riktignyckel på?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

kolla in på "Vixta" . dock så vet jag inte speccsen till och köra den...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur