Permalänk

Sluta växa av kaffe?

Hejsan.

Jag är en kille mitt i puberteten och växer som en maskros. Nu är det så att jag hört att man kan stanna i växten av att dricka kaffe!

Vet någon om detta stämmer?

Permalänk
Medlem

Myt.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

"Smokachiiiiino! That's as tall as he's gonna get!"

Tror inte det hämmar växten, men kaffe smakar ju skit så varför dricka det?

Permalänk
Medlem

Sluta växa var? Jag växte på många ställen när jag var i puberteten...

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Sluta växa var? Jag växte på många ställen när jag var i puberteten...

Gissa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
"Smokachiiiiino! That's as tall as he's gonna get!"

Tror inte det hämmar växten, men kaffe smakar ju skit så varför dricka det?

Haha, scrubs eller hur?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Haha, scrubs eller hur?

Yes! Så jävla kul

Permalänk
Avstängd

Nej, det är skitsnack.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Eh, va? Då hade jag nog varit stor som en dvärg vid det här laget. Har ju varit kaffemissbrukare sedan lång tid tillbaka och jag är trots detta 185cm lång. Så, nej grabben, du har nog fått det där om bakfoten.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Hedersmedlem

Är nu 19 och har druckit kaffe sedan rätt ung ålder. Jag är 183cm. Jag är väl inte lång, men jag är inte kort heller.

Permalänk
Medlem

Jag har druckit kaffe länge och ändå ligger jag på en och lagom(184cm).

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk

Är idag 200cm och har druckit kaffe sen jag var 12. Kan ju vara så att jag är undantaget som bekräftar regeln...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vafan, flaggstänger

Ja som inte dricker kaffe alls väger ca 80 pannor och är 176 lång:p

Är fan tvärtom vad gäller den där myten^^

Permalänk

ren bullshit

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Bull.. Är ca 178. 23.. Börja smutta kaffe som 2 åring enligt släkt. Och jag vet att jag druckit över 15år så och jag drack mindre när jag var yngre

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Bull.. Är ca 178. 23.. Börja smutta kaffe som 2 åring enligt släkt. Och jag vet att jag druckit över 15år så och jag drack mindre när jag var yngre

Men det är ju under medellängd.
Själv är jag 188 och började dricka kaffe rätt sent, alltså stämmer det.

Permalänk
Medlem

En myt som kommer från att ung som gammal i början av 1900-talet (eller ännu tidigare?) i princip levde på kaffe och bröd, och då självklart blev undernärda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots

Men jag är ju 178cm lång, och har i princip aldrig druckit kaffe. Det måste ju betyda att man blir längre av att dricka kaffe.:)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Ren tjurskit!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag började dricka kaffe för några år sedan och jag slutade växa ungefär då oxå, alltså stannar man i växten när man börjar dricka kaffe

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk

185cm, 21år druckit kaffe sen jag var 12år, så måste säga att det är en myt....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots

Det roliga med ditt inlägg är att sådan logik används för ofta när det gäller kost och träning.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

För mig känns det mer som att datanördar/swecare blir långa, så det är bara att posta på

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

190cm, druckit massor med kaffe sen tidiga tonåren

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

suck, får nästan komplex när man läser. sitter här med sina fjuttiga 172 centimeter. känner sig nästan som en jävla dvärg. Bara att hoppas att ballen inte är proportionell mot längden. För övrigt så har jag druckit kaffe i över 20 år och tror nästan att jag har börjar krympa i längd.

Permalänk
Medlem

Jag är en bit över 2 och druckit kaffe sedan jag var 13 typ...

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig druckit kaffe och är bara 170 alltså är det tvärtom!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

1.80 slak... Eller oj var inte det här en snoppmätartävling?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu är jag besviken på er ärade Swec-medlemmar! Pfft, anektodisk bevisföring? Ge mig länkar till peer reviewade vetenskapliga artiklar istället!

För övrigt så är jag ca 1.73 och dricker inte kaffe...

Permalänk

Själv är man 1.88 och dricker bara irish coffee. Kan vi dra några slutsatser från det?

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."