GH3 Med Tangentbord !!!

Permalänk

GH3 Med Tangentbord !!!

Tja jag har spelat gh3 nu på datan med tangentbord.Det går ganska bra jag har följande inställningar

GRÖN: §

RÖD: 1

GUL: 2

BLÅ: 3

ORANGE: 4

men när man håller ner Grön Röd Och Gul SÅ funkar det inte för att § knappen inte kommer överens med 123 knapparna och det är grön som förstör detta fast om vi flyttar ner alla knappar ett steg Grön - - - - 12345 Då kommer 5:an att förstöra detta på samma sett fast det blir dock 345 som inte kommer överens

Nu undrar jag om ni har nåt förslag på vad jag ska göra ?

Skulle vara tacksam om ni inte kom med såna svar som -Köp en gitarr

Tacksam för svar

PS: jag sitter med tangentbordet i knät ;P

Permalänk
Medlem

Hur många tangenttryckningar klarar ditt tangentbord av samtidigt?

Permalänk
Medlem

Använd F1, F2, F3, F4 och F5 och håll tangentbordet som en gitarr ;). Många tangentbord har begränsningar i hur många knappar som kan vara nedtryckta samtidigt. Fungerar det inte så fungerar det inte och så enkelt är det.

Permalänk
Medlem

Usb tangentbord bör klara 2-3 knappstryckningar samtidigt, fast det gäller inte alla

Visa signatur

PowerPC-base Core @3.2GHz ,7 x SPE @3.2GHz ,RSX @550MHz,Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, * 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
* 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

Permalänk
Medlem

GH körs väl ändå med gitarr!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
GH körs väl ändå med gitarr!

Va, går det?
Sist jag spelade gh var det någon flummig plastbräda med lite färgglada knappar, men det kanske är vad du kallar en gitarr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Va, går det?
Sist jag spelade gh var det någon flummig plastbräda med lite färgglada knappar, men det kanske är vad du kallar en gitarr?

Han tillhör kanske en av dom som tror att bara för att man är grym på GH så är man grym på gitarr:P

Permalänk
Medlem

Min dator piper när flertalet knappar är nertryckta
Alla fyra piltangenterna går inte, inte 5 tangenter i rad.
Pröva dig fram om det går någonstans, annars går det inte att lösa

Permalänk
Medlem

logitech g15 klarar relativt många iaf

Permalänk
Medlem

Det blir precis likadant för min del med, men fliker in med att jag kan hålla ner 1,2,3,4 samtidigt och fortvarande "slå", är enbart 4 och 5 tillsammans som inte fungerar, annars går alla slags kombos perfekt vilket är lite tröttsamt.

Permalänk

Endel är ju så jävla vitsiga ibland

Permalänk
Medlem

Haha vilka slutsatser folk drar. "jo jag tror verkligen att GH gitarren är som en riktig"

Vad är de för fel på er människor, Guitar Hero är ju hela grejen att man spelar med "plast" gitarren. Vem fan vill sitta och kolla på färger och trycka i takt med dom på ett tagentbord.

Kom inte och säg att det är lika kul eller att någon tycker det är "bättre" köp en gitarr och njut av spelet med polarna!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Det händer mig också att man inte kan hålla in vissa knappar samtidigt. Jag bytte och bytte tills jag hitta en bra kombination. Men då började självfallet knapparna att skicka signal längre än vad jag höll i dem så att tex. gul hålls i 7 sek när jag tryckte på knappen i 2 sek. Då fick jag damp och köpte en gitarr...

Permalänk
Medlem

jag vill minnas att jag dubbel bindade vissa färger, så när man körde på expert och det kom just den kombinationen som mitt T-bord inte klarade (körde F1-F5) Så fick jag helt enkelt trycka pause, lägga fingrana ex "F1-F3-X-D" För att klara dett chordet. Sen unpausa (var inte möjligt att lägga handen så utan att pausa). Var enda sättet jag kunnde klara expert låtarna på. Tur va så fanns det inte många låtar som den combon kom på.

Oftast gick det att lösa att gå från F1-F5 ner till 1,2,3,4&5 tangenterna. Då tangentbordet tillät olika.

Som sagt, tangentbord tillhör ju en dator så det är bara att Trixa, är ju det en dator är till för, eller?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

Min kompis kör också med tangentbordet och det funkar ju inte när man kör expert. Köp dit ett Razer Tarantula det klarar 8 stycken knapptryckiningar på en gång.

MVH

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

qwert funkade för mig ganska bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
det funkar ju inte när man kör expert

MVH

Det funkar visst att köra på expert med tangentbord Bara ett fåtal låtar som det blir problem med.

Permalänk

Tackar för alla svar

PS. Jag fick ett nytt tangentbord nu som klarar 3 knappar samtidigt och jag kör med detta:

§1234

GRGBO

GRGBO=Grön Röd Gul Blå Orange

//Marcus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Haha vilka slutsatser folk drar. "jo jag tror verkligen att GH gitarren är som en riktig"

Vad är de för fel på er människor, Guitar Hero är ju hela grejen att man spelar med "plast" gitarren. Vem fan vill sitta och kolla på färger och trycka i takt med dom på ett tagentbord.

Kom inte och säg att det är lika kul eller att någon tycker det är "bättre" köp en gitarr och njut av spelet med polarna!

Var nog inte riktigt det han syftade på som jag uppfattade det utan det var nog mer att du inte ens läste första inlägget innan du postade..
Det stod klart och tydligt "Skulle vara tacksam om ni inte kom med såna svar som -Köp en gitarr" och det första du nämner i tråden är en gitarr..
Tror trådskaparen är rätt medveten om att spelet körs med gitarr men han har nog inga planer på att köpa sig en gitarr och ville därför att ingen skulle nämna något om nån gitarr då det är totalt ointressant för honom..

Permalänk
Medlem

UGH spela guitar hero med tangentbordet damn blir ju också mycket lättare och mindre känsla

Permalänk
Avstängd

mm speciellt när en "gitarr" kostar 200kr

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6