Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
har 790x-ud4 detta problemet ?
det skall ju klara av 1200mhz om jag inte minns fel.
Samt har ud4 problem med mosfet? Sitter med ud4 och en 940 BE men har inte uppfattat några problem ännu dock funderar jag på 8gb dominator i 1066 (4x2gb)

mosfetkylning kan väl vara en lösning om dom blir varma
Får leta upp sådana
(sorry om jag frågar något som redan kommit upp, har i så fall missat detta)

Det har redan kommit upp

Jag fick knappt igång min dator med fyra stickor, därför bytte jag mina 4x1024 till 2x2048. Väntar på att få hem dem igen för att se om det fungerar bättre så. Tydligen skall AM2/+ processorerna ha problem med att köra fyra stickor i 1066mhz. Och teoretiskt sett skall moderkortet klara 1200mhz, men det är jag rätt säker på att det kommer kaosa om man prövade

Måste även kolla mina MOSFETs när jag får hem alla delar igen...

Permalänk
Medlem

ok tack för svar
Så det har med cpu att göra då :\ va kasst.
aja får väl skaffa dom i 800mhz då i stället :\
Säg gärna sen hur det låg till med dina mosfet's när du kollat till dom.
Blir kanske att skaffa kylning då iaf...

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd

Då bör jag tillägga att AM3 är kvitt dessa problem, Iaf har det inte uppstått något problem från min sida.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

AM3 processorerna må/kan ha fixat problemen med 4x ddr2 1066Mhz men de har problem med ddr3 i 4x stickor över en viss hastighet har jag för mig istället.

Verkar som de bara flyttade över problemet från ddr2 till ddr3.
Fixade ddr2 men glömde kontrollera att de inte gjorde samma fel med ddr3 kontrollern som de gjorde med ddr2 i början.

Permalänk
Avstängd

Ja det är 4 st 1333Mhz minnen som är ostabilt

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
ok tack för svar
Så det har med cpu att göra då :\ va kasst.
aja får väl skaffa dom i 800mhz då i stället :\
Säg gärna sen hur det låg till med dina mosfet's när du kollat till dom.
Blir kanske att skaffa kylning då iaf...

Som de övriga har skrivit... AM2+ klarade inte fyra stickor i 1066MHz men det är åtgärdat i AM3. Eller rättare sagt Phenom II har det åtgärdats på. Tekniskt sett så är väl flera Phenom II AM2+ altså de stödjer bara DDR2 minnen.

Men det vet säkert alla inblandade ville bara förtydliga ifall.

Jag återkommer här när jag har köpt processorn ja och mätt temperaturerna då.

UD4 ska inte ha samma problemet med mosfet's nej, som extra säkerhet har de dessutom satt stor kylare över mosfet'sen på det kortet (jag antar att de sitter på ungefär samma ställe?).

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Medlem

Kan upplysa om att Phenom 2 940 på ett asus m3a79-t klarar 1066 med 4 stickor alldeles utmärkt, fick hem 4Gb till för några dagar sedan och kör nu med 4x2Gb Corsair XMS2 8500c5 i 1066mhz 5-5-5-15, 2.1V

EDIT: för att förtydliga så är detta en AM2+ cpu på ett AM2+ moderkort.

Permalänk
Medlem

Fungerade inte för mig i alla fall... Ska få hem ett par 800mhz-minnen istället. Någon som vet vilken latency man bör försöka pressa dem till? 5-5-5-15, även vid överklockning? Tänkte försöka pressa ur dem till 900mhz iaf på 2.1v~.