DDR2 1066MHz i kombination Phenom II

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DDR2 1066MHz i kombination Phenom II

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raidarn
Jag vet... Prova gärna att maila Gigabyte angående detta också. Klistra sedan in svaret här...eller... ja... Klistra in ett tomt svar redan nu så har du det gjort!

HAHAHAHA... de har såpass bra support med andra ord!! =0]

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av axer
Bra tråd! Uppt'äckte precis själv i en manual jag läste på Gigabytes hemsida att man inte kan köra dualchannel med 1066mhz-minnen. Jag har precis köpt 4st 1024 1066mhz-stickor i tron att de skulle gå köra i dualchannel, men så ser jag i dag att det tydligen inte gick. Beställde hem kalaset i går såklart, så detta var en otrevlig överraskning.

Är det bättre prestandamässigt att köra 4x1024 i 800mhz så dem kan köras i Dual-Channel, eller ska jag plocka in 2x2048 och köra i 1066mhz? Tacksam för svar!

Som sagt om du läser mitt föregående inlägg så ser du vad som gäller.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Som sagt om du läser mitt föregående inlägg så ser du vad som gäller.

Yes, såg vad du skrivit. Får testa helt enkelt med de fyra stickor jag fick, orkar inte hålla på strula med att skicka tillbaka och ha mig Kommer ändå ha fullt upp med att installera x64-bit Windows i morgon och ordna med backups och allt ^_^

Omnious, har du fått testresultaten tillbaka?

Permalänk
Citat:

Yes, såg vad du skrivit. Får testa helt enkelt med de fyra stickor jag fick, orkar inte hålla på strula med att skicka tillbaka och ha mig Kommer ändå ha fullt upp med att installera x64-bit Windows i morgon och ordna med backups och allt ^_^

Omnious, har du fått testresultaten tillbaka?

Nope sorry!

Frugan jobbade hela helgen så jag har haft fullt upp med två småbarn... ska försöka klämma in dem ikväll.

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OminousFate
Nope sorry!

Frugan jobbade hela helgen så jag har haft fullt upp med två småbarn... ska försöka klämma in dem ikväll.

Har nu klämt in dem efter en ny körning med 3DMark06.

Efter att ha uppdaterat Bios och haft mig för jag inte kunde välja högre hastighet på dem än 800MHz så hoppade jag ut på nätet för att ta reda på vad jag gjorde för fel. Jag gjorde tydligen inga fel jag var bara jobbigt optimistisk. Då jag ännu inte införhandlat en Phenom II 940 så är det omöjligt för min del att köra minnena snabbare än 800MHz (om inte någon typ av überklockning är möjlig?? Mer än vad jag vet) då jag än så länge använder en Athlon X2 5000+ BE. Dessa stödjer ej högre än 800MHz fick jag reda på nyss... ja ja man lär sig så länge man lever iaf.

Testade ändå med de minnena i 3DMark06. Fick ungefär 500 mer poäng. Iof hade datorn varit igång ett bra tag vid första testet med de gamla minnena men ändå lite lustigt...

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk

Tillägg.

Även fast jag kör minnena i en "kanal" i 800MHz så startar datorn om sig efter att ha varit i gång i ca 10-15 minuter. Flyttar jag om en sticka så jag har en i varje kanal så fungerar allting felfritt.

Lite skumt tycker jag... använder precis samma inställningar i bios.

Sitter nu och funderar om man skulle investera i 940'n nu eller inte, ringde Inet och frågade om det stämde att det moderkortet jag har inte klarar 125+ W. Det kunde de inte svara på mer än hänvisa till tillverkarens specifikationer. Så det är bara att prova som gäller.

Någon här som kör en Phenom II 940 Black edition på ett Gigabyte GA-MA790X-DS4 - moderkort???

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Avstängd
Citat:

Tillägg.

Även fast jag kör minnena i en "kanal" i 800MHz så startar datorn om sig efter att ha varit i gång i ca 10-15 minuter. Flyttar jag om en sticka så jag har en i varje kanal så fungerar allting felfritt.

Lite skumt tycker jag... använder precis samma inställningar i bios.

Sitter nu och funderar om man skulle investera i 940'n nu eller inte, ringde Inet och frågade om det stämde att det moderkortet jag har inte klarar 125+ W. Det kunde de inte svara på mer än hänvisa till tillverkarens specifikationer. Så det är bara att prova som gäller.

Någon här som kör en Phenom II 940 Black edition på ett Gigabyte GA-MA790X-DS4 - moderkort???

Nu vet jag ju inte vem du pratade med på Inet men efter min pers där med DS4 så vet ett par utav dom att det inte fungerar med detta moderkort och 125w+ CPU.
Köpte det och en 9950BE (125w) men kärnorna kraschade hela tiden. Höll på i en vecka tills jag lämnade över till Inet som liksom jag konstaterade att moderkortet blev för varmt, bl.a visade nordbryggan 85c... Flänsarna gick inte att ta på...därimot gick det ypperligt att steka ägg på dom!
Fick ett UD4 istället och här flyter allt kanon.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Citat:

Nu vet jag ju inte vem du pratade med på Inet men efter min pers där med DS4 så vet ett par utav dom att det inte fungerar med detta moderkort och 125w+ CPU.
Köpte det och en 9950BE (125w) men kärnorna kraschade hela tiden. Höll på i en vecka tills jag lämnade över till Inet som liksom jag konstaterade att moderkortet blev för varmt, bl.a visade nordbryggan 85c... Flänsarna gick inte att ta på...därimot gick det ypperligt att steka ägg på dom!
Fick ett UD4 istället och här flyter allt kanon.

Fasen också... då är frågan om man ändå vågar chansa, jag har inte köpt moderkortet på Inet utan på komplett och garantin har gått ut. Däremot sa han på Inet som jag talade med att fungerar det inte så är det bara att göra ett återköp av processorn.

Jag har dessutom redan fått ett nytt moderkort från Komplett för det första brände i Augusti... så det känns ju extra tryggt.

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Avstängd
Citat:

Fasen också... då är frågan om man ändå vågar chansa, jag har inte köpt moderkortet på Inet utan på komplett och garantin har gått ut. Däremot sa han på Inet som jag talade med att fungerar det inte så är det bara att göra ett återköp av processorn.

Jag har dessutom redan fått ett nytt moderkort från Komplett för det första brände i Augusti... så det känns ju extra tryggt.

Det är det som är problemet med dessa moderkort, de brinner...bokstavligt alltså! http://www.newegg.com/Product/ProductReview.aspx?Item=N82E168...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Citat:

Det är det som är problemet med dessa moderkort, de brinner...bokstavligt alltså! http://www.newegg.com/Product/ProductReview.aspx?Item=N82E168...

Ok Northbridge catching fire... yay.

Jag vet jag hade strax under 90 grader på det förra som kraschade. Jag får med andra ord kolla tempen på det här kortet innan jag införskaffar en 940. Någon på den länken skriver att han inte har några temp-problem så det kanske är måndagsexemplar som krånglar (de verkar ha många måndagsexemplar dock).

Eventuellt byte NB-kylare? eller går inte det? Kommer inte ihåg hur den är fäst eller någonting...

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk

Startade precis datorn hemma för tio minuter sen. Kör just nu Speedfan (har sällan använt det så jag är lite osäker) och då det inte exakt listar vad som är vilken temperatur utan det står bara

Temp 1: 31C
Temp 2: 36C
Temp 3: 82C
Core: 17C

Gissningsvis är det då Temp 3 som är Northbridge. Är det ett korrekt antagande? ATI overdrive anger att Grafikkortet ligger i 61C.

Någon som vet en bra northbridgekylare som inte är hög som en skyskrapa??

Varför kan aldrig någonting få vara enkelt för?

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk

Har samma moderkort som dig Ominous och min Northbridge ligger på samma temperatur som din.

Permalänk
Medlem

Det som får dem moderkorten att brinna är att mosfett blir för varma... Spikas igenom för mycket ström genom dem med för lite kylning. Komponenterna tål inte stressen och för eller senare rycker de upp i rök vid något tillfälle.

Jag brände 2st Gigabyte GA-MA78GM-S2H, ett rev.1.0 & rev.1.1 när jag hade i en X4 9750 i dem.

2 gånger fick jag rök stank i hela rummet tack vare dåligt designat moderkort/ undermåligt designat för vad det sades klara av. Nordbryggan gick hett men det var aldrig den som brann upp eller problemet. det var mossfetten som hanterade strömregleringen till allt.
Man såg brännskador runt dem då de slagit ut i kort lågor och blivit tillagade krispigt möra.
Till det tredje moderkortet lyckades jag få till mig ett bättre moderkort utan kostnad och den har fungerat ypperligt.

Det blev så att man designat/konstruerat strömreglaget alldeles för undermåligt på många av dem moderkorten mot vad de sedan marknadsförde att de skulle klara av. Resultat = massa brända moderkort. De lärde sig dock då det kommit ut massa nya moderkort med bättre strömhantering nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nighthog
Det som får dem moderkorten att brinna är att mosfett blir för varma... Spikas igenom för mycket ström genom dem med för lite kylning. Komponenterna tål inte stressen och för eller senare rycker de upp i rök vid något tillfälle.

Jag brände 2st Gigabyte GA-MA78GM-S2H, ett rev.1.0 & rev.1.1 när jag hade i en X4 9750 i dem.

2 gånger fick jag rök stank i hela rummet tack vare dåligt designat moderkort/ undermåligt designat för vad det sades klara av. Nordbryggan gick hett men det var aldrig den som brann upp eller problemet. det var mossfetten som hanterade strömregleringen till allt.
Man såg brännskador runt dem då de slagit ut i kort lågor och blivit tillagade krispigt möra.
Till det tredje moderkortet lyckades jag få till mig ett bättre moderkort utan kostnad och den har fungerat ypperligt.

Det blev så att man designat/konstruerat strömreglaget alldeles för undermåligt på många av dem moderkorten mot vad de sedan marknadsförde att de skulle klara av. Resultat = massa brända moderkort. De lärde sig dock då det kommit ut massa nya moderkort med bättre strömhantering nu.

Så det är inget jag kan göra då?? Det är bara att köpa ett nytt moderkort? Va sunkigt... där sprack den budgeten...

Men när de har haft så mycket problem med dem varför har de inte designat om dem eller tatt dem ur produktion? Jag blir inte klok på sånt här...

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Citat:

De skryter ju tom om sina MOSFET på det moderkortet på sin hemsida. Hmmm skulle man inte kunna använda någon typ av MOSFET-kylare då? Dräller ju inte av sådana på svenska marknaden men någon av de här borde väl kunna fungera?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=402280
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=221659
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=221660

De två sistnämnda är troligen för stora men av de i den första länken måste man ju kunna använda de minsta??? 109 kr är ju betydligt billigare än ett nytt moderkort iaf...

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Medlem
Citat:

De skryter ju tom om sina MOSFET på det moderkortet på sin hemsida. Hmmm skulle man inte kunna använda någon typ av MOSFET-kylare då? Dräller ju inte av sådana på svenska marknaden men någon av de här borde väl kunna fungera?

Komponenterna klarar inte belastningen, så kylare hjälper inte. De där 109 kronorna blir nog dyra om huset brinner ner.

Andra tillverkare drog tillbaka sina defekta 790X-kort men inte Gigabyte, det tog ett bra tag innan UD4-versionen kom.

Tycker komplett skulle kunna byta ut det, du har ju två års garanti från Gigabyte och är det verkligen äldre än så? Sen är det ju tillverkningsfel att det inte klarar 140W-processorer och då har man tre år på såg enligt svensk lag.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Kan säga kylning hjälper nog en kort stund men förr eller senare så är dem inte tillräckliga ändå.

Jag hade lagt extra kylning på alla mosfets med mindre minnes kylare jag kapade till rätt storlekar så att de fick plats på moderkortet.
Skulle kunna jämföra dem till det där Scythe chipset kylar paketet du länkade till. Men ändå brändes moderkortet.
Jag hade till och med undervoltat datorn att den skulle dra mindre ström också men det var inte tillräckligt heller...

Köp helt enkelt ett bättre moderkort som inte är ryktat att alls brännas upp om du vill verkligen undvika detta problem.
Jag tror faktiskt att GA-MA790X-DS4 är värre än vad GA-MA78GM-S2H rev1.0-1.1 var som jag hade, mest för att GM-S2H användes med sämre processorer och undvek problem med för strömkrävande komponenter som tar död på den i det större hela(samt limiterad för 125Watt). Dock fixade de problemen med GM-S2H snabbare och har en revision 2.x som ska klara av 140W processorer nu samt det finns en hel drös med dessa moderkort som skiljer sig lite mellan varandra och verkligen klarar av högre strömkrävande processorer utan problem.

Så om du ska investera med en mer strömkrävande processor till ditt GA-MA79X-DS4 som ett PII med 125Watt så rekommenderar jag ganska starkt med att du också byter ut moderkortet till ett som är mera stabilt och verkligen klarar av vad det säger att den ska klara av utan att brinna upp. Dock om du köper ett 95wattare eller liknande så kan det vara så att du skulle klara dig då och inte behöva oroa dig så mycket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm
Komponenterna klarar inte belastningen, så kylare hjälper inte. De där 109 kronorna blir nog dyra om huset brinner ner.

Andra tillverkare drog tillbaka sina defekta 790X-kort men inte Gigabyte, det tog ett bra tag innan UD4-versionen kom.

Tycker komplett skulle kunna byta ut det, du har ju två års garanti från Gigabyte och är det verkligen äldre än så? Sen är det ju tillverkningsfel att det inte klarar 140W-processorer och då har man tre år på såg enligt svensk lag.

Jo brinner huset ner är det onekligen inte väl spenderade 109 kr. LOL

Det tog säkert ett tag inna UD4 kom ja... sen klarar det snabbare minnen och har ju Ultra Durable 3 vilket i sig ju ska förbättra kylningen.

Nej det är 13 månader sedan jag köpte det... sen kraschade det första som det var i slutet på augusti så det känns ju onekligen tryggt. Ok kan ju prova med Komplett de brukar ju inte vara helt oresonliga men frågan är om jag måste krascha kortet innan de går med på att jag byter till ett annat moderkort? Visste inte att Gigabyte hade 2 år faktiskt... me bad! De kanske går att övertala till att jag lämnar in det och betalar mellanskillnaden till ett bättre kort. Vem vet. Då hade man ju gärna valt ett AM3-kort istället och väntat in 955 processorn eller vad den heter. Men då har man ju precis investerat i nya minnen så man får ångest över att köpa DDR3. LOL

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Citat:

Kan säga kylning hjälper nog en kort stund men förr eller senare så är dem inte tillräckliga ändå.

Jag hade lagt extra kylning på alla mosfets med mindre minnes kylare jag kapade till rätt storlekar så att de fick plats på moderkortet.
Skulle kunna jämföra dem till det där Scythe chipset kylar paketet du länkade till. Men ändå brändes moderkortet.
Jag hade till och med undervoltat datorn att den skulle dra mindre ström också men det var inte tillräckligt heller...

Köp helt enkelt ett bättre moderkort som inte är ryktat att alls brännas upp om du vill verkligen undvika detta problem.
Jag tror faktiskt att GA-MA790X-DS4 är värre än vad GA-MA78GM-S2H rev1.0-1.1 var som jag hade, mest för att GM-S2H användes med sämre processorer och undvek problem med för strömkrävande komponenter som tar död på den i det större hela(samt limiterad för 125Watt). Dock fixade de problemen med GM-S2H snabbare och har en revision 2.x som ska klara av 140W processorer nu samt det finns en hel drös med dessa moderkort som skiljer sig lite mellan varandra och verkligen klarar av högre strömkrävande processorer utan problem.

Så om du ska investera med en mer strömkrävande processor till ditt GA-MA79X-DS4 som ett PII med 125Watt så rekommenderar jag ganska starkt med att du också byter ut moderkortet till ett som är mera stabilt och verkligen klarar av vad det säger att den ska klara av utan att brinna upp. Dock om du köper ett 95wattare eller liknande så kan det vara så att du skulle klara dig då och inte behöva oroa dig så mycket.

Jo jag anade att det skulle vara svaret... men man kunde ju hoppas.

Mätte temperaturen på dem nu under belastning (hade en givare från fläktkontrollern som bara hängde fritt och mätte värmen i allmänhet i lådan) med 3DMark06 tre ggr irad och då kom MOSFET-uslingarna inte upp i mer än 43 grader. Men då sitter ju jag med en 5000+ Black edition @3,2 GHz så det är ju inte riktigt jämförbart. Den ligger väl inte på mer än max 75W då jag inte har höjt spänningen alls på den.

Sitter och överväger en Phenom II X3 istället men det är ju inte det jag vill ha egentligen så det skulle ju surna ner det hela om man säger så. Ska nog följa mfm's förslag och kolla med Komplett.

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo jag anade att det skulle vara svaret... men man kunde ju hoppas.

Mätte temperaturen på dem nu under belastning (hade en givare från fläktkontrollern som bara hängde fritt och mätte värmen i allmänhet i lådan) med 3DMark06 tre ggr irad och då kom MOSFET-uslingarna inte upp i mer än 43 grader. Men då sitter ju jag med en 5000+ Black edition @3,2 GHz så det är ju inte riktigt jämförbart. Den ligger väl inte på mer än max 75W då jag inte har höjt spänningen alls på den.

Sitter och överväger en Phenom II X3 istället men det är ju inte det jag vill ha egentligen så det skulle ju surna ner det hela om man säger så. Ska nog följa mfm's förslag och kolla med Komplett.

På newegg hade någon fått kortet att ta eld med bara en Athlon X2, så tror inte X3 är ett säkert val heller.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Citat:

På newegg hade någon fått kortet att ta eld med bara en Athlon X2, så tror inte X3 är ett säkert val heller.

Känns bättre och bättre det här... =0]

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Medlem

Jag bestämde ju mig för att köpa ett UD4 samt en Phenom II 940 Black Edition. Hade även köpt 4st DDR2-minnen, men minnena gjorde datorn ostabil som attans och jag har skickat tillbaka moderkortet + minnena, då moderkortets IDE-controller verkade paj.

När jag skulle avmontera processorkylaren så fick jag inte loss den. Kylpastan hade "smält fast" processorn PÅ kylaren. Fick ta i en hel del för att ens få loss den. Den lossnade sedan utan att jag kunde tagit loss den genom att lossa på bygeln. De små "pinnarna" på undersidan på processorn var böjda i kanten några av dem. Satte hjärtat i halsgropenoch jag böjde tillbaks dem så gott det gick... Kommer processorn fungera tro? Orkade inte testa den i går kväll för klockan var så himla mycket, hoppas inte den pajjat. Får testa när jag kommer hem... Skit. Kan man få ut något för detta tro om det visar sig att processorn slutat fungera? Jag menar, skiten satt fast som att man LIMMAT dit den, värsta jag varit med om. Fick inte loss den från kylflänsen heller när jag väl lyckats trixa loss den från själva CPU-monteringen.

Permalänk
Medlem

Hur står sig Gigabytes UD5P i det här med stekheta mosfets..? Lider det kortet av samma problem?

Köpt det kortet och ska köra ihop med en PhII 810 och 2x2Gb 1600 Mhz DDR3.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

UD5P är ju relativt nytt så det borde inte ha det problemet längre men man vet ju aldrig, men skulle gissa på att den bör inte ha något problem.

Det är också ett enthusiast/prestanda moderkort som är dyrare och om det vore dåligt designat/undermålliga komponenter så skulle det komma en stor storm av ilska ganska snabbt då nog många överclockare skulle testa ut moderkortet ganska effektivt snabbt och komma fram till om det är bra eller skit fort.

Jag tror det är helt bra moderkort och du behöver nog inte alls oroa dig med det. Den har ju alla dem alla "super duper ultra komponenter" sakerna på sig också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag bestämde ju mig för att köpa ett UD4 samt en Phenom II 940 Black Edition. Hade även köpt 4st DDR2-minnen, men minnena gjorde datorn ostabil som attans och jag har skickat tillbaka moderkortet + minnena, då moderkortets IDE-controller verkade paj.

Vad var det för minnen?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Kontaktade Komplett nyss och frågade om jag kunde få byta moderkortet och betala mellanskillnaden, nämnde att många har haft problem med dem och att mosfet'sen har brunnit upp. Han svarade då att de inte har fått några sådana problem och inte ens hört talas om det. Jag fick heller inte byta det såvida det inte pajar det här också... då skulle jag givetvis få betala mellanskillnaden till ett annat kort utan problem.

Jag vet att de använde det här kortet i många av sina egna stationära datorer så han borde ju ha hört om någon av dem hade brunnit. Men de kanske har haft tur. Enda jag vet är att mitt kort och en kompis (som köpte just en av Kompletts stationära) pajade ungefär samtidigt så det känns fortfarande väldans tryggt. Eller så ljög han men det har jag svårt att tro.

Jag har inte råd med både processor och moderkort så jag får väl helt enkelt skaffa processorn och noga övervaka temperaturen på mosfet-kretsarna... kan inte ha tempgivaren på mer än 2-3 st åt gången men de borde ju ligga runt samma temp. Får helt enkelt ge fan i att ha datorn igång när ingen är hemma...

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Medlem

Tvivlar iof på att Kompletts datorer är tungt överklockade

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Tvivlar iof på att Kompletts datorer är tungt överklockade

HAHAHAHA poäng där!

Men några har väl brunnit utan överklockning på newegg?

Förstår inte varför du tror att jag ska överklocka bara för att jag tänkt köpa en 940????

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad var det för minnen?

Corsair XMS2 1066mhz 4x1024mb.

För att addera: Mitt UD4P-kort verkade inte bli så himla varmt... Men förvisso har jag inte överklockat så kanske därför ^_^

Permalänk
Medlem

har 790x-ud4 detta problemet ?
det skall ju klara av 1200mhz om jag inte minns fel.
Samt har ud4 problem med mosfet? Sitter med ud4 och en 940 BE men har inte uppfattat några problem ännu dock funderar jag på 8gb dominator i 1066 (4x2gb)

mosfetkylning kan väl vara en lösning om dom blir varma
Får leta upp sådana
(sorry om jag frågar något som redan kommit upp, har i så fall missat detta)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt