Permalänk
Musikälskare

Vem fiskar på SweC?

Precis börjat fiska med lite polare här i Malmö, idag var vi bakom Centralen

Körde med jigg och spinnare, blev tot kanske 7-8 fiskar

Min första fisk xD Abborre

Polarens Abborre

Och en Torsk

Nån fler som har börjat?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Såg fina ut
Aldrig fiskat ordentligt nångång men det skulle vara kul att prova helt klart.
Fast då ska det vara vid nån sjö, lite lugnt och chill samt knäppa nån bira på det.
Får bli att styra upp nåt nu i sommar kanske.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Musikälskare

Låter som du hade föredragit och meta isf

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv

Jorå, jag och mina bröder åker upp en vecka till jämtland och fiskar regnbåge och öring, förstå vilken fajt det blir när man får en 2-3 kilos regnbåge på ett UL-spö

Permalänk
Hedersmedlem

Jodå fiskar en massa, roligt att man inte är ensam om det här.

Fiskar mest gädda och abborre. Dags att dra igång fisket igen nu till våren.

Plockade denna på 4kg förra året:

Permalänk
Musikälskare

Riktigt fin OggE!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

hehehehe

Permalänk
Hedersmedlem

Händer att man sticker ut och fiskar ibland ja. Hade en stuga uppe i Finland med en toppen sjö. Där har jag fångat både öring, gädda, aborre och mört Säkert mer men minns inte riktigt. Skitkul att ta ut båten och fiska på sjön. Vet inte riktigt vad det kallas men farsan brukade låta motorn puttra fram på lägsta hastighet så släpper man ut en ganska bra bit lina och bara låter det dra efter båten så får fisken jaga. Låta båten göra jobbet istället för att kasta ut och veva in hela tiden.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt intresserad av fiska. Om jag bäckmetar, eller i sjö med kastspö och flöte, ute med båten på sjön spelar ingen roll. Det är ju sjukt roligt, eller som nu då. En termos, fika, pall, pimpelspö och närmsta sjö/tjärn. Wunderbar.

Far även över till norska kusten en gång/sommar och fiskar i havet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Jorå, jag och mina bröder åker upp en vecka till jämtland och fiskar regnbåge och öring, förstå vilken fajt det blir när man får en 2-3 kilos regnbåge på ett UL-spö

Jaså vart i Jämtland är det då? Man är ju jämte så vore roligt att höra

Bra tråd annars, har väntat på nått liknande ^^

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk

Fiskade mycket förr, nu så är det långt till fiskevatten så det blir ingen. Men jag blev väldigt sugen på att fiska nu.
Jag skall nog fiska makrill till sommaren, då genom att hyra en liten eka och ro ut i en havsvik. Det är hur gött som helst att bara ligga där i solen, förr i tiden så grillade de makrillen på en ö efter fisket. (vilket nu är förbjudet, sedan fick de mängder av makrill)
*edit*
Vet ej om ordvalet havsvik är helt rätt, men det är nästan ute på vida havet. Ju mindre eka desstu bättre, mer gunging. Självklart ingen lyx som motor, utan jag ror.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Fan nu vart man taggad på att gå upp på vinden och leta efter kastspöet ^^

Permalänk
Medlem

Nu var detta för ungefär sex år sedan, men dessa drog jag upp i öresund

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Hobbyfiskare <3

Säsongen började dåligt, en av öglorna på mitt spö pajjade lite så det blir till att limma

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Händer att man sticker ut och fiskar ibland ja. Hade en stuga uppe i Finland med en toppen sjö. Där har jag fångat både öring, gädda, aborre och mört Säkert mer men minns inte riktigt. Skitkul att ta ut båten och fiska på sjön. Vet inte riktigt vad det kallas men farsan brukade låta motorn puttra fram på lägsta hastighet så släpper man ut en ganska bra bit lina och bara låter det dra efter båten så får fisken jaga. Låta båten göra jobbet istället för att kasta ut och veva in hela tiden.

Trolling

Har börjat köra med att slänga i en vobbler bakom kajaken när jag paddlar i sjön hemma hos föräldrarna, blir rätt spännande när man får på en gädda på några kilo och man helt plötsligt börjar åka efter gäddan. Ännu bättre blir det när man ska få upp gäddan och man riskerar att välta varje gång den får för sig att simma under kajaken

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Nu var detta för ungefär sex år sedan, men dessa drog jag upp i öresund

http://i71.photobucket.com/albums/i153/Knegolf/KopiaavMinafis...

Fina torskar!:)

Själv fiskar jag ganska mycket. Har en egen båt som jag och några polare brukar vara ute och fiska med på havet. Sen drar vi iväg och fiskar i sjöar och så med men det är inge klockrena fiskesjöar här runt göteborg. Vi har aldrig fått fisk i sjö än så länge iallafall... Men tända en eld dricka några kalla och kasta lite och meta lite är rätt gött när man sticker till nån sjö.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Har blivit mindre fiske på senare år men ibland händer det väl att man fiskar med nån polare.

Mest fiskat abborre men även gädda, regnbåge och harr har man väl dragit upp

anväder både metspö, kastspö,pimpelspö samt flugspö

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Vi får starta Sweclockers Fiskeklubb!:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Fiskat sen 4-5 år gammal här blir 22år gammal i sommar drog upp en gädda på 13.5 kilo förra sommarn!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Jodå, 22år här och fiske är mitt största intresse..

Kör kastspö, både vanligt och UL .. plus att jag flugfiskar.. och självklart meta på sommaren är ju rätt skönt

Fick upp en aborre på över 1.8kg förra året och vann fisketävlingen i den lokala blaskan Sjukt nöjd

Har dock inte blivit så mkt än, isen ligger tjock ännu Pimpling nån gång bara

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Fiskat sen jag var liten, har testat på det mesta förutom flugfiske seriöst men det kommer.

Har en nice sjö på landet, inte mycket trafik alls så finns det abborre, gädda och öring kanske en och annan av annan art också sen har vi tjärnar med en del planterad regnbåge och lite bäckar med röding men dom blir inte stora så det är svårt att dra upp dom ^^,

Personligen har jag inte fått större gädda än 4-5kg dock har jag fått en insjö öring på 2.8kg det var en riktigt härlig fight med 0.20lina på.

Permalänk
Medlem

så intressant då folk säger: drog upp en gädda på 13.5 kg eller något över 10kg men ingen bild?

lägg in bilden och skriv inget info istället!

Permalänk
Hedersmedlem

Hittade massor av roliga bilder i arkivet om någon orkar kolla igenom:

(En kompis på bilden som tog denna)

Enjoy!

// Oscar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
bilder

Enjoy!

// Oscar [/B]

Gillade den stora gäddan som du/nån höll i famnen den såg ut som om att den skulle kunna väga nästan det dubbla om han inte varit så smal^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

alltså jag e nog sämst på fiske... har typ ett metspö eller nåt ute i boden vet inte fungerar nog men saknas nog flöte o skit till det... gick på fiskeskola typ såna för barn var nog lite för gammal för o deltaga. i vilket fall som hellst blev han skitarg för att jga höll spöt fel. typ gormade som fan. sen dess lessnade jag med en gång. även om jag gärna skulle vilja pröva igen. gärna med kastspö sen vet jag inte vad man skall ha för utrustning eller vad för fisk man kan fånga i havet har ju typ 100 meter till havet eller nåt ;).

förresten släpper man tillbaka fisken efteråt eller tar man hem o käkar?

aja blir glad om ni kunde svara på mina frågor även om det kanske är offtopic?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
alltså jag e nog sämst på fiske... har typ ett metspö eller nåt ute i boden vet inte fungerar nog men saknas nog flöte o skit till det... gick på fiskeskola typ såna för barn var nog lite för gammal för o deltaga. i vilket fall som hellst blev han skitarg för att jga höll spöt fel. typ gormade som fan. sen dess lessnade jag med en gång. även om jag gärna skulle vilja pröva igen. gärna med kastspö sen vet jag inte vad man skall ha för utrustning eller vad för fisk man kan fånga i havet har ju typ 100 meter till havet eller nåt ;).

förresten släpper man tillbaka fisken efteråt eller tar man hem o käkar?

aja blir glad om ni kunde svara på mina frågor även om det kanske är offtopic?

Det är olika. Fiskar jag makril så tar jag upp fisken. Oftast fiskar jag fisken för äta den eventuella fisken som jag får:) men nu r det ju dags för havsöringen så den kan du ju a och fiska:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989

förresten släpper man tillbaka fisken efteråt eller tar man hem o käkar?

Det är olika, oftast får man göra som man vill så är du hungrig så kan du ta upp firren å tillaga den, finns vissa sjöar/tjärnar/älvar där man inte får ta upp alls eller så får man bara ta upp ett visst antal, sånt kan man fråga om man nu är tvungen att köpa fiskekort om man fiskar på annan ort.
Jag brukar kasta tillbaka allt förutom öring/regnbåge/abborre för allt annat gillar jag inte att käka.

Tex på landet planterar dom regnbågslax i en tjärn så köper man fiskekort för x antal kr så är det 3fiskar/dagen som gäller. Var så för ett par år sen iaf.

Permalänk
Medlem

Fiska på Swec? Nää, kanske trolla lite. Fiskar gör jag vid vatten.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Fiska på Swec? Nää, kanske trolla lite. Fiskar gör jag vid vatten.

Hehe ja jo det kan tolkas så med

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Gillade den stora gäddan som du/nån höll i famnen den såg ut som om att den skulle kunna väga nästan det dubbla om han inte varit så smal^^

Jo jag vet, den var väldigt mager den stackaren, lite tråkigt.

Permalänk
Medlem

Jag brukar fiska när jag är i Norge, men det är ingen sport... Brukar nappa efter minst 2 kast så har man mat för en vecka... Villingsej eller något :/