Permalänk
Musikälskare

Heheh ^^

Ska ner å fiska sill vid klaffbron nu

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

fiskar gädda........ och man kommer ju troligtvis inte äns ha sommarjobb så de bli mkt fiske istället!

Permalänk

Blir gäddfiske på torsdag. Har som mål att plocka någon på +5kg med en bomber 15a.

Sedan är det Mörrumsån som är helgens fiskeplats. Ska dra iväg och fiska två dagar efter gädda.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Blir gäddfiske på torsdag. Har som mål att plocka någon på +5kg med en bomber 15a.

Sedan är det Mörrumsån som är helgens fiskeplats. Ska dra iväg och fiska två dagar efter gädda.

Låter jävligt fint!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Någon som har några bra tips på ett bra spö som ska kunna användas för vanligt kastfiske och för trolling? Ska klara uppåt 50grams drag och funka för haspel.
Kan lägga 1000kr typ.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Någon som har några bra tips på ett bra spö som ska kunna användas för vanligt kastfiske och för trolling? Ska klara uppåt 50grams drag och funka för haspel.
Kan lägga 1000kr typ.

Själva spöt skulle jag nog inte lägga så mycket på, men rullen däremot är viktigare. Själv tycker jag att ett billigt spö för någon hundring räcker

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Om man är någorlunda stillsam i kroppen och inte ett damp barn så är nog fan fiske det mest avkopplande som finns att göra...

Japp, jag fiskar oxå. Och jag har älskat det sen jag var liten, just det att få komma nära naturen.

Ska ut och fiska torsk och rödspätta snart med båten i Öresund.
Saltvattensfisk smakar 100ggr bättre än nån sur jävla insjöfisk. bläää

Permalänk
Medlem

Jag "fiskar" lite då och då. Men jag får för fan aldrig nån fisk. Fiskade mer förut, ett par gånger i veckan på något sommarlov, men som sagt, fick inte en enda firre på hela sommaren.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Hallå, jag undrar om någon har något tips kring ett litet dilemma jag har. Jag vill sattsa på grövre gädda och ska antingen köpa ett kraftigare 3m spö för 20-60g wobblers eller köpa grejer för jerkbait som låter väldigt kul. Antagligen kommer priset bli det samma även om jerkbaits är dyrare att sätta. Någon som vet om man kan använda ett jerk spö för trolling och vanliga wobblers också?

Ge mig lite tips tack.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Bara jag som tycker det borde göra väldigt ont för den stackars fisken? Svälja en relativt stor krok som fastnar i munnen?
Dessutom blir ju stackaren lurad att tro att det är mat.
Nej fy.

Snälla tala inte om för mig hur man fiskar fisken jag köper i affären.

Okej, jag ska sluta med moralpredikandet, fisk är förbannat gott.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

På gädda sätter sig kroken i brosket och det tror jag inte den lider av. Aborren kan få större problem dock men med wobblers på över 10cm får man inte sådant smått.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Bara jag som tycker det borde göra väldigt ont för den stackars fisken? Svälja en relativt stor krok som fastnar i munnen?
Dessutom blir ju stackaren lurad att tro att det är mat.
Nej fy.

Snälla tala inte om för mig hur man fiskar fisken jag köper i affären.

Okej, jag ska sluta med moralpredikandet, fisk är förbannat gott.

Ja de känner säkert viss smärta. Men det finns nog värre saker de kan råka ut för^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Ähh gäddorna borde inte klaga, de får ju se lite annat än grumligt vatten.

Förövrigt blev det jerkbait grejer för runt 3k. +10kg till sommaren

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Öringfiske i Boden(Luleå älv) på lördag, får se om öringarna hugger

Permalänk

Till alla fiskare (speciellt jerkbait), sidan www.beten.nu har väldigt förmånliga priser. Ge fan i att köpa upp alla buster jerk bara...

Jag fick hem en leverans i dag så det är inget fuffens.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Till alla fiskare (speciellt jerkbait), sidan www.beten.nu har väldigt förmånliga priser. Ge fan i att köpa upp alla buster jerk bara...

Jag fick hem en leverans i dag så det är inget fuffens.

Mina ögon blöder, hemsk sida!

Men tack för tipset

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Designen kanske inte är den bästa men man hittar inte bättre priser så det kan vara värt lite smärta.

Köpte du något kul eller?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Vraorr vad frustrerande det är när det har blivit fettigt kalhygge där stor skog stod förut, intill åkanten, så man får gå över stammar och ris istället för längs stig, samtidigt som öringarna(isläppta) racear vid ytan men ignorerar fina små spinnare och skedar.

Blev en endaste regnbåge i morse (isläppt i sjö) dock. Oavsett väder tycks illgrönt vara grejen för inplanterade ädelfisken härikring.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Vet ni var man kan handla spö och såna grejer på nätet? Hittar inga bra sidor.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

www.olssonsfiske.se köpte jag mina jerkbait grejer från. De har bra färdiga set enligt mig. Vad ska du ha för grejer?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
www.olssonsfiske.se köpte jag mina jerkbait grejer från. De har bra färdiga set enligt mig. Vad ska du ha för grejer?

Okej, nee tänkte bara kolla efter något lämplig/billig spö för insjö fiske

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
www.olssonsfiske.se köpte jag mina jerkbait grejer från. De har bra färdiga set enligt mig. Vad ska du ha för grejer?

Har du fått något på jerkbait ännu? .. Har aldrig provat Jerkbait själv..

Vi har varit ute 2 dagar i rad nu och trollat lite på Piteå Älven.. Dag 1 fick en polare en Gädda på kanske 3-4kg iaf.. men Dag 2 var inget.. Dock härligt väder så man ska inte klaga

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Nej mina grejer kommer på tisdag.
Ska ut på flera fiskeresor till sommar så det kommer nog dras upp en och annan gädda tror jag.

Ska vara 4-5 dagar i Dalsland, sedan blir det några dagar vid Sämsjön och sedan en tur till Mörrumsån.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Denna tråden är värdelös utan bilder. Vill ha mer fina bilder! Spelar ingen roll om fisken är ynklig, en bild är guld!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Helt rätt Dala- bilder är kul och det vill vi ha. Ska försöka producera nåra själv om jag producerar nån fisk..annars blir det väl på solnedgångar eller så.

Fiskepremiär i Värlingen och Målsjön torsdag(moorron), inte för att jag tror nån annan vet var de ligger Men hett tips: eniro kan under 'kartor' söka efter sjönamn, det kan inte hitta.se.
(LMs ortnamn och kartsök finns såklart också).
Har köpt lite kul powerbait (honey worms) jag tänkte prova, någon mörk spinnare(Myran- kul med svensktillverkade drag), sen blir det nog majs och kanske mask.

På lsts gissidor kan man förresten ladda ner inskannade bilder av resultat av (analoga) lodningar gjorde i de flesta av Uläns (Västmanlands) sjöar runt 1980. De verkar inte för skeva.
(Bilderna är t.om georegistrerade (RT90), utifall att man är GISmänska.)

Edit. Äsch, en solnedgång på en gång tror jag. Lätt överexponerat (inte mycket - vattnet hade verkligen rätt tuff ljus färg). Stensjön. Ska finnas lake där enligt en fiskebroschyr med rätt gamla källor..blir definitivt till att prova i sommar.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

en väldigt liten sak

Permalänk
Medlem

Själv så jerkar jag mkt runt stockholm, borta i norsborg så fick jag upp en gädda på 7.3 kilo senast igår.
Körde på Buster Jerk II på rätt grunt vatten, gäddan högg kanske två meter från mina fötter.

Slänger upp en bild senare.

Permalänk

Här kommer bilder på mina två första gäddor på jerkbait fiske. Första gäddan hög långt ut så det var ett kul test av alla grejer. Hade bara fiskat i totalt 40 min och var fortfarande inte säker på hur multirullar ska behandlas. Jag skulle uppskatta vikten till 3kg, den var dock hyfsat lång, som måttstock kan jag säga att betet är 15cm långt.

Vet att man inte ska lägga en gädda på en torr brygga men jag hade inte mycket till val då det blev ett galet trassel när jag drog upp den ur sjön.

Den andra gäddan är en vanlig standardgädda...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Kul med en fisketråd på Swec!
Fiskar själv så fort jag får möjlighet, oftast abborre och gädda i sjön jag bor vid, och ibland drar jag iväg till nån liten sjö eller vattendrag och fiskar öring helst med flugspöt i handen.
Var ute igår med skolan och fick en mycket vacker öring, tyvärr av ganska genomsnittlig storlek, första för i år men definitivt inte sista

Permalänk

Finns det kanske några fiskeintresserade sweclockers medlemmar som är på att dra och fiska i tex stora delsjön någon dag? Börjar bli trist att stå och kasta själv när kompisarna inte orkar.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06