Permalänk
Medlem

Datorn stängs av

tjena jag fick min nya dator för ca en vecka sedan och det fungera finfint förutom när man lämnar den på och ska bort en timme och man kommer tilbaka och den är av och det står att windowns avslutades fel.

lite om den en amd phenomII 940be cpu powercolor radeon 4870 grafik kort

Asus M4A79 Deluxe moderkort och amds 790 fx chipset

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

gissar på att viloläge fungerar inte som den ska och gissar på också att du har windows vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyoma
gissar på att viloläge fungerar inte som den ska och gissar på också att du har windows vista

Varför ska win vista var felet?

Permalänk
Medlem

när du trycker igång datorn nästa gång så startar den på studs?
finns inställd från installation så att om datorn idlar tillräckligt länge så går den i sleep mode

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Varför ska win vista var felet?

det var ett vanligt fel i windows vista förut

Permalänk
Medlem

kan vara vilo läge men varför skulle det då stå att windows avslutades fel och du får välje melan felsäkert läge och de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nick-li
när du trycker igång datorn nästa gång så startar den på studs?
finns inställd från installation så att om datorn idlar tillräckligt länge så går den i sleep mode

nä det är som nån har stängt av den så inge viloläge

Permalänk
Medlem

men försök nu skicka datorn till viloläge , och se vad som händer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyoma
men försök nu skicka datorn till viloläge , och se vad som händer

problemet värkar vara viloläget för när jag ska starta upp igen är skärmen svart och jag måste starta om och då kommer felmedelandet upp igen om att det inte avslutade korrekt så går det att ställe in i vista så att den inte sätter sig i viloläge?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wato
problemet värkar vara viloläget för när jag ska starta upp igen är skärmen svart och jag måste starta om och då kommer felmedelandet upp igen om att det inte avslutade korrekt så går det att ställe in i vista så att den inte sätter sig i viloläge?

ja skälvklart det gå , jag gör det samma , öppna kontrollpanelen sen energialternativ och klick på ändra datorinställningarna för viloläge

du kan också installera Windows Vista sp2 RC det kan lösa problemet men inte helt

Permalänk
Medlem

okay tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wato
okay tack för hjälpen

varsågod