Permalänk
Medlem

PSU - 4870 problem?

Hej, har köpt ett nytt Sapphire 4870 till min dator. Dock när jag ska installera det så ser jag att det kräver 2 st 6-pin kontakter där bak, något som mitt Hiper 480w Type-R (från min förra dator) verkar sakna. Finns det någon form av adapter man kan skaffa, eller är det enda sättet att köpa en ny PSU?

Permalänk
Avstängd

Re: PSU - 4870 problem?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arelion
Hej, har köpt ett nytt Sapphire 4870 till min dator. Dock när jag ska installera det så ser jag att det kräver 2 st 6-pin kontakter där bak, något som mitt Hiper 480w Type-R (från min förra dator) verkar sakna. Finns det någon form av adapter man kan skaffa, eller är det enda sättet att köpa en ny PSU?

Det finns skontakter att köpa. annar brukar sånna kontakter följa med grafikkortet:)

Permalänk
Medlem

har du ingen sån 6pins kontakt? isf om du bestämmer dig för att prova med adapter, sprid då ut på två olika molex linor, så du inte bara belastar ena linan. om nätagget klarar att leverera 480W kontinuerlig effekt så behöver du inte byta nätagg. så mkt kommer det aldrig dra ändå..

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Hedersmedlem

En sådan brukar följa med ditt kort, kolla det. Men den andra får du införskaffa själv

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)