Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Vilket kraftpaket 955:n verkar vara.
Dock kommer jag förbli skeptisk till AMD processors överklockningsbarhet efter att ha ägt phenom x4 och athlon x2 och inte upplevt dem speciellt vänliga emot oss överklockare.

Du kan nog lätt räkna med 3.8ghz 24/7 med luft på Phenom II 955... Jag kör min 940BE i 3.7ghz 24/7 med luft utan några problem i W7 , Xp sen så har Phenom II ingen coldbug så du kan köra -190c utan några problem på dem.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Lastviking; Jag förstår att processorn går att överklocka ganska väl- 500 mhz och mer beroende på vilken batch. Därför tycker jag att 955:an verkar vara en riktigt kraftig processor, men av tidigare erfarenhet är jag skeptisk till AMDs produkter. Denna förstärks efter att ha jag har överklockat en I7 med ca 1.3Ghz.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Finns idag inga rationella skäl till skillnad i de upplösningar som folk normalt sett använder i spel dvs 1680x1050 och 1920x1200 vilket gör att spel är GPU bundna först och främst så det är svårt att motivera ovanstående påstående.
Vi börjar nå en gräns där skillnaden i prestanda börjar bli försumbar för användaren.
Dvs för ens vardagliga användning spelar det ingen roll vad som sitter i maskinen då man får ut samma upplevelse.

Spelar man spel är det enkelt, ju bättre grafikkort desto mer fps.
Ser man till fps, är det 3st kort i crossfire/sli som gäller för max fps.
Lite kostsamt heh.

amd har dock en bra cpu serie, kan bara hoppas de överlever.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Enligt det testet lutar det åt det hållet, men om man kollar Legion Hardwares test, med ett GTX295 i fler spel (något spel är samma som i den tyska recensionen) och även i ännu högre upplösningar, så ser det inte ut så längre:
http://www.legionhardware.com/document.php?id=807&p=0

Så man kanske skall vara lite försiktig med sådana uttalanden innan man sett fler tester?

Edit: Dock är Phenom II extremt prisvärd, då den ger riktigt bra spelprestanda till ett lågt pris.

Visst är det väl så och med de dyrare modellerna av phenom2 och kanske am3 med ddr3 så blir en budget i7 ett väldigt konkurrenskraftigt alternativ...

edit: spännande med nya steppingen, får invänta lite fler batchar med 920:an men verkar väldigt lovande...

Permalänk
Avstängd

Det är ju meningen att AMD ska gå över till 28nm om att par år

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64