Tråden för oss som tycker 22" är för stort.
EDIT <---------------------------------------------------------------------->EDIT
Tänkte bara meddela att jag fått lånat flickans 22" och sitter faktiskt vid den just nu.
Det är nästan läskigt hur mycket bättre allting flyter och ser ut än på min 5 år gamla 17" skräpskarm. Jag tror nog att ni har alldeles rätt, det går utmärkt att vänja sig vid 22"tum, jag var bara väldigt ovan och väldigt konservativt inställd i början, men nu är det andra bullar
Så till alla er som tvivlar som jag gjorde, det löser sig och blir kanon bara man vågar!
Nu när jag är störtsugen på att skaffa mig en egen 22"a kanske det är dax att höra vad ni rekommenderar? Jag vet att e-Ips är tusen gånger bättre än TN-skärmar men finns det några ute till ett schysst pris som inkluderar full-HD hdmi, dvi osv?
Såg en tråd om en Dellskärm men tydligen hade den inte allt som står ovan.
EDIT <---------------------------------------------------------------------->EDIT
(Gamla inlägget) :
Idag sitter jag framför en 17" urgammal skräpskärm som jag känner att det verkligen är dax att byta ut.
Grejen är den att jag har ett stort problem med 22"skärmar, de känns helt enkelt alldeles för stora, jag provade att lira på flickvännens monster av den storleken och jag kan helt enkelt inte vänja mig vid det.
Därför vänder jag mig nu er som tror sig ha koll på screens av storleken 19" - 20" Wide (viktigt), jag har ett antal frågor jag skulle vilja ställa:
* Jag kan tänka mig lägga allting från 1.000:- - 2.400:-, någon speciell produkt ni rekommenderar eller skulle vilja tipsa om?
* Hänger överhuvudtaget 19" - 20"skärmar med i utvecklingen? De produkter jag tittat på fattas många finesser som 22" skryter med; DVI, HDMI och HD osv.
Jag har tittat extra på följande, en billig variant:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=377683
Och en dyrare och kraftfullare skärm:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=431181
Jag tänker köpa en ny dator inom en ganska snar framtid och jag vill att skärmen skall vara väl anpassad för nyare spel, framförallt FPS.