Tråden för oss som tycker 22" är för stort.

Permalänk

Tråden för oss som tycker 22" är för stort.

EDIT <---------------------------------------------------------------------->EDIT

Tänkte bara meddela att jag fått lånat flickans 22" och sitter faktiskt vid den just nu.

Det är nästan läskigt hur mycket bättre allting flyter och ser ut än på min 5 år gamla 17" skräpskarm. Jag tror nog att ni har alldeles rätt, det går utmärkt att vänja sig vid 22"tum, jag var bara väldigt ovan och väldigt konservativt inställd i början, men nu är det andra bullar

Så till alla er som tvivlar som jag gjorde, det löser sig och blir kanon bara man vågar!

Nu när jag är störtsugen på att skaffa mig en egen 22"a kanske det är dax att höra vad ni rekommenderar? Jag vet att e-Ips är tusen gånger bättre än TN-skärmar men finns det några ute till ett schysst pris som inkluderar full-HD hdmi, dvi osv?

Såg en tråd om en Dellskärm men tydligen hade den inte allt som står ovan.

EDIT <---------------------------------------------------------------------->EDIT

(Gamla inlägget) :

Idag sitter jag framför en 17" urgammal skräpskärm som jag känner att det verkligen är dax att byta ut.
Grejen är den att jag har ett stort problem med 22"skärmar, de känns helt enkelt alldeles för stora, jag provade att lira på flickvännens monster av den storleken och jag kan helt enkelt inte vänja mig vid det.

Därför vänder jag mig nu er som tror sig ha koll på screens av storleken 19" - 20" Wide (viktigt), jag har ett antal frågor jag skulle vilja ställa:

* Jag kan tänka mig lägga allting från 1.000:- - 2.400:-, någon speciell produkt ni rekommenderar eller skulle vilja tipsa om?

* Hänger överhuvudtaget 19" - 20"skärmar med i utvecklingen? De produkter jag tittat på fattas många finesser som 22" skryter med; DVI, HDMI och HD osv.

Jag har tittat extra på följande, en billig variant:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=377683

Och en dyrare och kraftfullare skärm:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=431181

Jag tänker köpa en ny dator inom en ganska snar framtid och jag vill att skärmen skall vara väl anpassad för nyare spel, framförallt FPS.

Permalänk
Medlem

19 wide blir inte det lite för lite så att säga varför inte en vanlig 19 tum ...har en Samsung Syncmaster 931bf 19 tum som jag har vart nöjd med men vill ha en större bara

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem

Hur många timmar har du spelat på flickvännens skärm? Ifall du gett det 10-20 timmar så okej, mindre, spela mer. Man vänjer sig, alla jag känner har i början haft svårt men det har ändrat sig efter en helg med CS eller liknande.

Permalänk
Avstängd

Fyfan. Jag har haft T220 i ett halvår nu. Brorsan köpte ny skärm och jag fick hans 19" TFT, fett julafton.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Är upplösningen för hög eller bildytan för stor?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Det är väl mest bildytan jag inte kan vänja mig vid, men några 20 timmar har jag inte gett hennes 22" skärm inte.

Vad tycker ni om Samsungen jag länkade? Verkar ha det mesta men en häftig prislapp.

Permalänk
Medlem

Varför bara inte prova en 20" Widescreen istället, samma höjd som din 17" icke wide men lite bredare bara. Finns många helt okej och bra sådana faktiskt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myssekewl
Det är väl mest bildytan jag inte kan vänja mig vid, men några 20 timmar har jag inte gett hennes 22" skärm inte.

Vad tycker ni om Samsungen jag länkade? Verkar ha det mesta men en häftig prislapp.

Ja, men det förklarar med största sannolikhet saken, det är ovant i början. Man vänjer sig, ifall du läst runt lite så hade du sett det också Ge din flickväns skärm en hög med timmar i rad, så du inte vänjer dig med din emellan så ska du få se på grejor.

Permalänk
Medlem

Jag börjar tycka 22" är för litet

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid

Det blir så efter ett tag, man vänjer sig, sitter nu på en 24a och jag garanterar, mindre kommer jag absolut inte köpa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid

det tycker jag också

Permalänk
Medlem

Re: Tråden för oss som tycker 22&quot; är för stort.

Citat:

Tjena!

Idag sitter jag framför en 17" urgammal skräpskärm som jag känner att det verkligen är dax att byta ut.
Grejen är den att jag har ett stort problem med 22"skärmar, de känns helt enkelt alldeles för stora, jag provade att lira på flickvännens monster av den storleken och jag kan helt enkelt inte vänja mig vid det.

Jag tycker min 20" börjar bli för liten.
Det är en Dell 2007WFP som är grymt bra. Är du intresserad så kan jag tänka mig att sälja den till dig

Mvh Sabbe

Permalänk
Medlem

... och jag tycker min 24" börjar kännas liten Ja gick från 19" wide till 24", ja trivdes bra med 19" också men skulle aldrig kunna gå tillbaka, nu vill jag ha 30" nästa gång.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

Jag ångrar att jag inte köpte en 24" istället för 22".
Men om du nu verkligen tycker att det är för stort rekommenderar jag en 19" icke widesreen. Samsung gör fina skärmar.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
... och jag tycker min 24" börjar kännas liten Ja gick från 19" wide till 24", ja trivdes bra med 19" också men skulle aldrig kunna gå tillbaka, nu vill jag ha 30" nästa gång.

+1

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Okej okej: p

Jaha det verkar som om alla är rörande överens om att jag borde köpa en 22" när jag ändå är igång.

2 frågor: Hur långt ifrån skärmen sitter ni? I Tv-sammanhang brukar man prata om en meter per 10"tum, vilket då hamnar på 2.2M för en 22":a. Just nu sitter jag typ 0.5m från min 17" , antar att det är något jag också måste vänja mig vid.

Bör man köpa någon av de bra 22" som finns ute idag? (Typ Benqen e2200hd etc) eller ska man vänta på e ips-skärmar?

Tack

Permalänk
Medlem

Re: Okej okej: p

Citat:

Jaha det verkar som om alla är rörande överens om att jag borde köpa en 22" när jag ändå är igång.

2 frågor: Hur långt ifrån skärmen sitter ni? I Tv-sammanhang brukar man prata om en meter per 10"tum, vilket då hamnar på 2.2M för en 22":a. Just nu sitter jag typ 0.5m från min 17" , antar att det är något jag också måste vänja mig vid.

Bör man köpa någon av de bra 22" som finns ute idag? (Typ Benqen e2200hd etc) eller ska man vänta på e ips-skärmar?

Tack

Jag sitter kanske 50cm ifrån min 24tummare, det är kanske lite lite, men skönt som fan e-ips alla dagar i veckan, det finns ingen anledning att fundera ens.

Permalänk
Medlem

Jag sitter ca 60-80 cm på min 24" vid filmtittande, 1 meter är för mycket.
Tittar dock nästan enbart på minst 720P upplöst film, DVD är ju en suddig gröt bara.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Sitt dubbelt så långt ifrån skärmen som den är bred sägs det väl, jag tycker min 108" duk är för liten.......som sagt vane sak

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

jag sitter kanske 50cm från min 22"

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ

Om du bara visste vad en 30" skärm är underbar,, sedan kan man göra som mig o komlettera med en 20" på det..

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk

Haha, snyggt Skee.

Tänkte bara meddela att jag fått lånat flickans 22" och sitter faktiskt vid den just nu.

Det är nästan läskigt hur mycket bättre allting flyter och ser ut än på min 5 år gamla 17" skräpskarm. Jag tror nog att ni har alldeles rätt, det går utmärkt att vänja sig vid 22"tum, jag var bara väldigt ovan och väldigt konservativt inställd i början, men nu är det andra bullar

Så till alla er som tvivlar som jag gjorde, det löser sig och blir kanon bara man vågar!

Nu när jag är störtsugen på att skaffa mig en egen 22"a kanske det är dax att höra vad ni rekommenderar? Jag vet att e-Ips är tusen gånger bättre än TN-skärmar men finns det några ute till ett schysst pris som inkluderar full-HD hdmi, dvi osv?

Såg en tråd om en Dellskärm men tydligen hade den inte allt som står ovan.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Du ska bara spela på skärmen som det verkar, så att köpa en Full HD skärm är i det fallet overkill. Sen är ju HDMI dvi med ljud! Jag skulle kört på Dellen, du kommer absolut inte att ångra dig. 2200HD är ju inte heller någon dålig skärm, men den är 21,5 tum också.

Permalänk

Nu har jag iaf beställt en BenQ e2200HD som kommer på posten snart:D