Permalänk
Medlem

Dator 9500kr

Tror ni det här kommer fungera, eller är det något jag ska byta ut?

Permalänk

Nästan exakt som mitt paket!

Jag köper ett HD4890 istället. Jag tänkte först göra som du, men blev sedan tipsad om att köpa ett HD4890, och sen köpa ett till längre fram, när jag har råd. Visst, med bara ett kort så ligger man 15-20% lägre i de flesta spel än med 2 x 4770, men när man väl uppgraderat så har man en grym spelburk med 2 x 4890 1GB.

Kanske kan vara värt att fundera på om du tänkt ha datorn i några år framåt. Jag räknar med att min kommer att hänga med i alla fall i fem år.

Skippa monteringen (som jag ser att du tänkt, men jag är lat och vill inte sabba nåt ) så har du pengar över till extra fläktar också.

Visa signatur

[Phenom2 X4 940 BE@3,5GHz] [Gigabyte MA790X-UD4] [HIS IceQ HD6950 2GB] [Antec Three Hundred] [700w Cooler Master PSU] [4GB Corsair XMS-2 8500C5]

Permalänk

4890 har väl extremt hög ljudvolym? 2x nvidia GTX 260 är tystare tror jag.

Visa signatur

mvh

Permalänk

Zalman ZM-F3RL 120mm LED-fläkt, Röd

ZM-F3RL (RED LED)

1,000rpm ± 15% - 1,800rpm ± 10%
20.0dBA ± 15 % - 32.0dBA ± 10 %

fläktarna är knappast överdrivet tysta heller

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue_Moon_
4890 har väl extremt hög ljudvolym? 2x nvidia GTX 260 är tystare tror jag.

Öööööh 4500 vs 2500 ? Bra där.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk

Räkna inte med att datorn håller i fem år! Inte ens en dator för 20k lär hänga med så länge. Man får uppgradera lite i taget! Det som möjligtvis hänger med i fem år är hdd, psu, chassi och fläktar. Resten kommer kommer vara gammalt om 3 år!

Permalänk
Medlem

Re: Dator 9500kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marw93
Tror ni det här kommer fungera, eller är det något jag ska byta ut?

http://pici.se/pictures/JjIFAdXvG.jpg

inget att klaga på... grymt paket

föruto att det känns som om aldeles för många datorer idag har samma gamla tråkiga raminnen... ^^'

ps.
du får se till och lägga upp en byggblogg.

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Räkna inte med att datorn håller i fem år! Inte ens en dator för 20k lär hänga med så länge. Man får uppgradera lite i taget! Det som möjligtvis hänger med i fem år är hdd, psu, chassi och fläktar. Resten kommer kommer vara gammalt om 3 år!

Äh, snack! Visst, om fem år kommer jag inte att kunna köra alla nya spel i högsta upplösningen och 100FPS, men min nuvarande dator är ca. fem år gammal (Athlon 64 3200+ @ 2GHz, 2GB RAM, ATI Radeon x1650Pro 256MB) och jag spelar CoD4, Bioshock, Fallout 3, Gears of War, Mirror's Edge, Oblivion etc. utan problem. Inte med allt maxat såklart, men heller inte med några jäkla Low-inställningar i 640x480. Kan spela alla spelen med acceptabel grafik i 1280x1024.

Till och med Crysis kunde jag få igång, men där fick jag spela med det mesta på Low, och i 1024x768, men visst fan GÅR det.

Visa signatur

[Phenom2 X4 940 BE@3,5GHz] [Gigabyte MA790X-UD4] [HIS IceQ HD6950 2GB] [Antec Three Hundred] [700w Cooler Master PSU] [4GB Corsair XMS-2 8500C5]

Permalänk

Det går att köra Crysis på en laptop för 4k också. Vad jag menar är att du kommer få uppgradera den lite då och då för att få ut maximal prestanda!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Räkna inte med att datorn håller i fem år! Inte ens en dator för 20k lär hänga med så länge. Man får uppgradera lite i taget! Det som möjligtvis hänger med i fem år är hdd, psu, chassi och fläktar. Resten kommer kommer vara gammalt om 3 år!

......den hårdvaran jag sitter och spelar på idagsläget är ca 4år gammal...(system formatering och uppgradering)

och jag kan fortfarande spela samma spel som vanligt, dock untan någon AA och "endast" på en 19"are...... men mig gör det inget...
man behöver inte alltid ha det bästa och senaste för att klara av t.e.x. crysis.... dock underlättar det att man har ett bra system när man jobbar i maya.

systemet jag har i sign har jag spelat crysis medium 1240x1024 med en 25+fps som ett exempel

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk

Så ni menar på fullt allvar att utvecklingen inte kommer gå snabbare de kommande 5 åren jämfört med de senaste 5 åren som har gått?:P
Och då menar jag inte bara hårdvaruutvecklingen utan även spelutvecklingen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Så ni menar på fullt allvar att utvecklingen inte kommer gå snabbare de kommande 5 åren jämfört med de senaste 5 åren som har gått?:P
Och då menar jag inte bara hårdvaruutvecklingen utan även spelutvecklingen!

den kan inte gå så särskilt mycket snabbare.... än vad den har gjort de senaste 5åren....
men detta kommer medföre sämre kvalitet i längden, och vad väljer man ett roligt spel som man kommer spela sönder..
eller ett men grymm grafik som är 8h långt??

för mig är den frågan uppenbar då jag forfarande sitter med arcanum minst en gång varannan vecka ^^

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...