Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas H
Jag trodde frågan var vilket som var det bättre rollspelet, inte vilket som sålde mest. Vill Bethesda sälja kopior borde ju nästa version av Fallout vara The Sims: Wasteland. Det betyder dock inte att det skulle vara värdig uppföljare eller ens ett rollspel i det fallet.

Jag blev positivt överraskad av Fallout 3 måste jag erkänna, men det har en lång väg kvar att vandra för att vara en värdig uppföljare. Just nu är det på sin höjd en spin-off. Jag kräver inte isometriskt vy etc., men jag förväntar mig samma djup som de första två spelen (framförallt det första) hade. Alternativt kan Bethesda helt enkelt officielt börja utveckla FPS av sina egna IPs, helt okej det också.

Självklart vill vi alla se så bra rollspel som möjligt (även om min definition av vad som är rollspel skiljer sig från din...)

Jag försökte bara förklara varför jag tror att nästa Fallout kommer att bli mer likt 3:an än 1:an och 2:an. Den frågan handlar om tyvärr om pengar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Självklart vill vi alla se så bra rollspel som möjligt (även om min definition av vad som är rollspel skiljer sig från din...)

Jag försökte bara förklara varför jag tror att nästa Fallout kommer att bli mer likt 3:an än 1:an och 2:an. Den frågan handlar om tyvärr om pengar.

Nej, allt handlar inte om pengar! Det finns fortfarande folk i den här branschen som har visioner och vill göra något bra. Sant att den konsollifierats (aka dummats ner, förenklats) men det betyde inte att ett RIKTIGT RPG skulle sälja dåligt.
Bethesda är alldelles för dåliga på gråzoner som hela fallout universumet bygger på och så fort dom rör något blir det ultimate badguys och poor goodguys.
Visst de lyckades tvista till nåra saker i F3 men långt ifrån orginalen.
Obsidian har många bra spel bakom sig som är oerhört mycket djupare än bethesdas senaste två spel.
Jag tror definitivt detta INTE kommer vara ett FPS. Det är Obsidion som utvecklar, bethesda har själv sagt att de inte påverkar i någon större utsträckning och att det här inte är en "expansion" till f3 utan ett fristående spel som är fritt att gå i en annan riktning.

Viktigaste är ju att obsidian är ett par hundra gånger bättre på att fixa voice, dialog och charmodels som jag sa tidigare.
Jag hoppas verkligen att "vegas -staden" blir bättre än Dc. Fyfan vad staden var tråkig i f3.
Om Bioware kan släppa dragonage som går spela som ett oldschool d&dcrpg till konsoller kan obsidian också göra det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag försökte bara förklara varför jag tror att nästa Fallout kommer att bli mer likt 3:an än 1:an och 2:an. Den frågan handlar om tyvärr om pengar.

Säkert, men jag anser inte att det är en giltig ursäkt. Jag skiter väl i hur mycket pengar dom tjänar, vad jag vill ha är ett bra spel och, i det här fallet då det är en uppföljare på ett av de bättre spelen jag har spelat, en värdig uppföljare. Skulle inte tro att Half-Life fans skulle bli speciellt glada om Half-Life 3 blir till Tetris, även om Tetris råkar vara ett ganska underhållande spel.

Citat:

Sant att den konsollifierats (aka dummats ner, förenklats) men det betyde inte att ett RIKTIGT RPG skulle sälja dåligt.

Tyvärr så misstänker jag att det gör det. RPG har varit en niche (eller hur det nu stavas på Svenska) genre under längre tid. Men det ska tjänas pengar, så den vattnas ner och blir till action/äventyr/FPS hybrider eftersom dessa tilltalar en större marknad.
Varför vet jag inte, men jag skulle gissa på att det har med hur mycket folk är villiga att engagera sig. PS:T (som jag tycker är det bästa rollspel någonsin för övrigt) kräver att man verkligen läser och sätter sig in i dialogen (och det finns massor av dialog) och utnyttjar karaktärens egenskaper rätt. Gör man inte det kan jag förstå att spelet inte är speciellt kul, för rent tekniskt så är det ju ingen dröm.

Tja, bara det inte är ännu en dungeon-crawler/FPS hybrid så är det ju nått.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas H
Säkert, men jag anser inte att det är en giltig ursäkt. Jag skiter väl i hur mycket pengar dom tjänar, vad jag vill ha är ett bra spel och, i det här fallet då det är en uppföljare på ett av de bättre spelen jag har spelat, en värdig uppföljare. Skulle inte tro att Half-Life fans skulle bli speciellt glada om Half-Life 3 blir till Tetris, även om Tetris råkar vara ett ganska underhållande spel.

Tyvärr så misstänker jag att det gör det. RPG har varit en niche (eller hur det nu stavas på Svenska) genre under längre tid. Men det ska tjänas pengar, så den vattnas ner och blir till action/äventyr/FPS hybrider eftersom dessa tilltalar en större marknad.
Varför vet jag inte, men jag skulle gissa på att det har med hur mycket folk är villiga att engagera sig. PS:T (som jag tycker är det bästa rollspel någonsin för övrigt) kräver att man verkligen läser och sätter sig in i dialogen (och det finns massor av dialog) och utnyttjar karaktärens egenskaper rätt. Gör man inte det kan jag förstå att spelet inte är speciellt kul, för rent tekniskt så är det ju ingen dröm.

Tja, bara det inte är ännu en dungeon-crawler/FPS hybrid så är det ju nått.

Instämmer. Idag slaktas kreativiteten till förmån för urvattnade mainstreamspel för CS-folket. Pengar är makt.

Men jag är väl för gammal antar jag, när jag började spela vid 6 års ålder så såg verkligen inte spelmarknaden ut som den gör idag. Nu är jag 24 år och känner inte igen mig alls och tycker att de flesta nya spel saknar något, en själ?

Har sett tre spelgenres som för mig ligga nära hjärtat tynat bort eller bara horats sönder under min livstid. Adventurespelen dog i slutet av 90-talet i mitt tycke när Lucasarts började lägga mer energi på deras Star Wars spel på bekostnad av Monkey Island och liknande starka titlar de hade.

Någon gång i början av 2000-talet så började JRPG'na dala neråt och min gamla favoritserie Final Fantasy har sedan utgåva X kraftigt försämrats, där främst pga Tidus fiskmåsröst samt att hur spelet spelats förändrats. Ingen Overworld längre samt andra småsaker.

Våra kära RPG's till PC dog på riktigt i mitt tycke när Black Isle gick omkull 2003. Denna genre har hållit bäst i mitt tycke och det kommer ju fortfarande ett och annat spel som faktiskt går att spela (NWN2 är ju rätt okej). Dessvärre så gör man inte spelen längre som vissa av oss trivs med. Djupa spel du kan sitta i veckor i och riktigt njuta av. Thomas H nämnde PS:T tex, jag bidrar med IWD och BG Sagan.

Nog klagat av mig och det är väl bara att acceptera läget. Finns ju trots allt annat att göra i livet än att spela spel. OC'a tex. xD

Är jag ensam att känna som jag gör över spelutvecklingen?

Permalänk
Medlem

Det är du nog inte. Spelindustrin har vuxit explosionsartat då folk har insett att det finns mycket pengar att tjäna. Men till skillnad från tex filmindustrin, så har spelindustrin inte "hittat" en bra marknad för titlar som inte är mainstream.
Jag tror detta är på gång, med indieutvecklare som vågar försöka sig på att utveckla spel. Dock så saknas det spel som ligger i "mitten". Sådana som har en bra budget bakom sig, men som inte är riktade mot mainstreamen. Som fortfarande har den artistiska visionen bakom sig.

Både Fallout 1 och Planescape: Torment var sådana spel, och båda spel gjorde bra ifrån sig *baserat på deras budget*. Dock så har industrin utvecklats på det sättet att det verkar som man ständigt söker efter blockbuster titlarna.

NWN2 nämndes innan, och intressant nog så tycker jag att expansionerna till detta spel påminde ganska mycket om "den gamla skolan". Mask of the Betrayer är enligt mig det bästa storybaserade rollspelet förrutom PS:T. Storm of Zehir är ojämnt, men enligt mig en väldigt kul tribut till ännu äldre rollspel såsom Darklands.
Det nyligen släppta "adventure pack:et" har också en rätt så old school känsla. Dessa tre titlar var ju givetvis lägre budget, och utvecklarna kunde därför prova lite annorlunda saker i dom (som ibland lyckas och ibland inte).

Jag gillade inte Fallout 3 särskilt mycket, och jag tror inte New Vegas kommer att kännas som den rätta uppföljaren till de äldre spelen. Men man kan ju hoppas att det i alla fall blir ett bättre RPG, och man kan ju gissa att saker som storyn samt dialoger kommer vara bättre (får man ju hoppas då Fallout 3 var fruktansvärt var gäller detta) då Obsidian är duktiga på dessa saker.

Men jag förväntar mig definitivt inte ett spel som kommer att återuppleva det Fallout som jag kände för i 1997.
För övrigt så är jag så jävla trött på alla uppföljare och skit. Fallout var och är mitt favourit spel nånsin, men varför inte göra en *ny* serie. Ett nytt spel som kan ha samma nya genomslagskraft som det hade då. Man får hoppas på Age of Decadence istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Instämmer. Idag slaktas kreativiteten till förmån för urvattnade mainstreamspel för CS-folket. Pengar är makt.

Men jag är väl för gammal antar jag, när jag började spela vid 6 års ålder så såg verkligen inte spelmarknaden ut som den gör idag. Nu är jag 24 år och känner inte igen mig alls och tycker att de flesta nya spel saknar något, en själ?

Har sett tre spelgenres som för mig ligga nära hjärtat tynat bort eller bara horats sönder under min livstid. Adventurespelen dog i slutet av 90-talet i mitt tycke när Lucasarts började lägga mer energi på deras Star Wars spel på bekostnad av Monkey Island och liknande starka titlar de hade.

Någon gång i början av 2000-talet så började JRPG'na dala neråt och min gamla favoritserie Final Fantasy har sedan utgåva X kraftigt försämrats, där främst pga Tidus fiskmåsröst samt att hur spelet spelats förändrats. Ingen Overworld längre samt andra småsaker.

Våra kära RPG's till PC dog på riktigt i mitt tycke när Black Isle gick omkull 2003. Denna genre har hållit bäst i mitt tycke och det kommer ju fortfarande ett och annat spel som faktiskt går att spela (NWN2 är ju rätt okej). Dessvärre så gör man inte spelen längre som vissa av oss trivs med. Djupa spel du kan sitta i veckor i och riktigt njuta av. Thomas H nämnde PS:T tex, jag bidrar med IWD och BG Sagan.

Nog klagat av mig och det är väl bara att acceptera läget. Finns ju trots allt annat att göra i livet än att spela spel. OC'a tex. xD

Är jag ensam att känna som jag gör över spelutvecklingen?

Troligtvis inte, men ni är garanterat en minoritet för annars skulle spelen ni suktar efter fortfarande göras.

Jag började skolan när du föddes så jag har hunnit med en hel del spel jag med, men till skillnad från er så anser jag att spelen har blivit bättre med åren, inte ALLT i dom, mycket har "fördummats" för konsolfolket och liknande, men jag väljer fortfarnade Morrowind, Oblivion och Fallout 3 före Planescape, baldurs gate eller Icewind dale... Visserligen mest pga vyn.

Jag pallar verkligen inte isometrisk vy, jag kan stå ut med tredjeperson som i Mass Effect men det är gränsfall. Jag vill leva mig in i rollspelen, jag vill känna att jag ÄR personen jag gestaltar och den känslan kan jag inte få med isometrisk vy där ger man ger order till karaktärer snarare än spelar dom.

Grafiken är inte lika viktig, Jag kan fortfarande ta fram M&M 6 t.ex och jag anser att Morrowind är det främsta av spelen jag nämnt trots grafiken, helt enkelt för att Oblivion och Fallout är lite för... Förenklade.

Men vi lider allihopa av samma problem, jag anser inte att det släpps särkilt många spel som uppfyller mina kriterier, det är typ ovan nämnda spel som släppts sedan 2002...

Ni å andra sidan har inte heller mycket att hurra för nuförtiden.

Ni får hålla tummarna för att Obsidian tillverkar ett retrofallout och jag för att det blir mer likt 3:an.

Men jag både tror och hoppas att jag har rätt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Jag gillar Fallout 3. Jag älskar Baldur's Gate och själva känslan i de äldre spelen. Tyvärr tror jag inte det kommer komma igen.

Jag vet inte vad jag skulle föredra att nästa falloutspel var... mer rollspel definitivt, men det behöver inte betyda att det visas i tredjepersonsvy. Jag gillade verkligen hur KotOr såg ut och hur jag upplevde det, så det vore kanske något, men samtidigt är det svårt att föreställa sig det spelsättet i fallouts skitna värld.

Kanske skulle det räcka med att de gjorde det mer likt Deus Ex, som trots allt är ett riktigt bra spel.

Vi får se helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Spelar mig ingen som helst roll vilket perspektiv som används, det har noll påverkan på rollspelsfaktorn vad jag bryr mig (måste vara tråkigt att läsa böcker om man tycker det är ett måste). Vad jag bryr mig om är vad man kan göra (och därmed också vad man inte kan göra) och hur bra utvecklad och responsiv spelvärlden och karaktärerna är. Vill dom ersätta den traditionella statistikbaserade karaktärsutvecklingen så får dom väl göra det, bara det dom ersätter det med är lika bra eller bättre på att representera min karaktärs egenskaper snarare än mina egna (så helst inget FPS med lite poänglösa siffor vid sidan av, tack).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas H
Spelar mig ingen som helst roll vilket perspektiv som används, det har noll påverkan på rollspelsfaktorn vad jag bryr mig (måste vara tråkigt att läsa böcker om man tycker det är ett måste).

Fast jag har då inte läst en enda skönlitterär roman som handlat om mig i realtid...

I soloäventyrsböcker (typ Ensamma Vargen) däremot, så beskrivs handlingen utifrån ett förstapersonsperspektiv och det funkar bra.

Men nu har vi hamnat ganska OT...

Återkommer när det visar sig hur Fallout: New Vegas artar sig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Instämmer. Idag slaktas kreativiteten till förmån för urvattnade mainstreamspel för CS-folket. Pengar är makt.

Men jag är väl för gammal antar jag, när jag började spela vid 6 års ålder så såg verkligen inte spelmarknaden ut som den gör idag. Nu är jag 24 år och känner inte igen mig alls och tycker att de flesta nya spel saknar något, en själ?

Har sett tre spelgenres som för mig ligga nära hjärtat tynat bort eller bara horats sönder under min livstid. Adventurespelen dog i slutet av 90-talet i mitt tycke när Lucasarts började lägga mer energi på deras Star Wars spel på bekostnad av Monkey Island och liknande starka titlar de hade.

Någon gång i början av 2000-talet så började JRPG'na dala neråt och min gamla favoritserie Final Fantasy har sedan utgåva X kraftigt försämrats, där främst pga Tidus fiskmåsröst samt att hur spelet spelats förändrats. Ingen Overworld längre samt andra småsaker.

Våra kära RPG's till PC dog på riktigt i mitt tycke när Black Isle gick omkull 2003. Denna genre har hållit bäst i mitt tycke och det kommer ju fortfarande ett och annat spel som faktiskt går att spela (NWN2 är ju rätt okej). Dessvärre så gör man inte spelen längre som vissa av oss trivs med. Djupa spel du kan sitta i veckor i och riktigt njuta av. Thomas H nämnde PS:T tex, jag bidrar med IWD och BG Sagan.

Nog klagat av mig och det är väl bara att acceptera läget. Finns ju trots allt annat att göra i livet än att spela spel. OC'a tex. xD

Är jag ensam att känna som jag gör över spelutvecklingen?

CS-folket.. De enda som skiter fullständigt i hur ett spel ser hur, och spelar för att det är roligt och för känslan i det.

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
CS-folket.. De enda som skiter fullständigt i hur ett spel ser hur, och spelar för att det är roligt och för känslan i det.

Har inte snackat något om spelets utseende, sedan är ju CS från början en mod från 90-talet så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fast jag har då inte läst en enda skönlitterär roman som handlat om mig i realtid...

Jag pratar om inlevelse. Jag vet inte hur det är med dig, men jag försöker i alla fall sätta mig in i den karaktär som jag läser om/ser/spelar. Är det bara en välskriven och trovärdig karaktär så är det inget som helst problem, oavsett perspektiv eller media.

Permalänk

Fallout 3 var en värdelös FPS, 1 och 2 hade ju delar där det faktiskt hade betydelse när man pratade med folk och fick klura lite... F3 påminner om något wannabe Halflife2 tycker jag Var oerhört besviken på det, även om det var ett stort plus att man kunde massakrera folk efter att dom dött med kofoten

Edit: Och grafiken är ju i klass med.. Far Cry 1? Blääää hatar när det ser ut som CoD2 fast oerhört dåligt "ritat"

Hoppas att det här spelet blir som Fallout 1 eller 2, skulle inte gråta om dom tog bort FPS ens Bara dom styrde upp känslan av att det faktiskt var nukeade människor överallt och inte glada rednecks som byggde plåthus och drack radioaktiv alkohol utan att ta skada :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas H
Jag pratar om inlevelse. Jag vet inte hur det är med dig, men jag försöker i alla fall sätta mig in i den karaktär som jag läser om/ser/spelar. Är det bara en välskriven och trovärdig karaktär så är det inget som helst problem, oavsett perspektiv eller media.

Jag pratar/skriver om samma sak.

Men enligt mig så är det är en sak att sätta sig in i en karaktär man läser om, ser på film eller spelar och en helt annan att VARA en annan karaktär och det är så jag vill ha det i ett rollspel, jag vill inte styra en annan karaktär och se på när han gör saker.

Jag har spelat/spellett vanliga papper och penna rollspel i drygt 20 år och det är samma sak där, man beskriver sakerna som om det var man själv som gjorde dom, inte som om det var en annan karaktär man sitter och fjärrstyr som i någon typ av dockteater.

Jag vill BLI han/hon jag rollspelar och uppleva saker från hans perspektiv.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Och förstapersonsperspektiv är allt som krävs? Att du sitter framför en skärm och fingrar på ett tangentbord spelar ingen roll? När jag lever mig in i en karaktär så försöker jag snarare sätta mig in i tankesättet, vilket är helt oberoende av teknik och perspektiv spelet använder sig av, än att montera en kamera i pannan. Tycker det är samma nivå av "dockteater" som t.ex. isometriskt och turbaserat när det ändå är klart och tydligt att man faktiskt spelar ett spel.

Jaja, jag lär inte begripa hur du kan uppleva det bättre om inte VR plötsligt får stort genomslag.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas H
Och förstapersonsperspektiv är allt som krävs? Att du sitter framför en skärm och fingrar på ett tangentbord spelar ingen roll? När jag lever mig in i en karaktär så försöker jag snarare sätta mig in i tankesättet, vilket är helt oberoende av teknik och perspektiv spelet använder sig av, än att montera en kamera i pannan. Tycker det är samma nivå av "dockteater" som t.ex. isometriskt och turbaserat när det ändå är klart och tydligt att man faktiskt spelar ett spel.

Jaja, jag lär inte begripa hur du kan uppleva det bättre om inte VR plötsligt får stort genomslag.

Stora skillnaden verkar vara att vi kan få inlevelse oberoende på hur mediat presenteras medans andra som exempelvis SID behöver få känna och se världen utifrån karaktärens egna ögon.

Bara en tanke. Har själv inget problem med att få inlevelse ifrån spel tex, kan lika gott vara nethack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Har inte snackat något om spelets utseende, sedan är ju CS från början en mod från 90-talet så.

Nej men du säger CS-folket.. Ja, ALLA vet om det. Sluta med att försöka tro att du vet en massa, det är otrevligt och irriterande. Nu vet du det.

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Nej men du säger CS-folket.. Ja, ALLA vet om det. Sluta med att försöka tro att du vet en massa, det är otrevligt och irriterande. Nu vet du det.

På tal om otrevligt och irriterande...
Har du något att bidra med eller? Taskig dag?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
f3 jämfört med föregående spel var uruselt. Det enda som var bättre var gameplay, mycket enklare (men också fattigare och på tok för förenklat jämfört med förra).

f3 är ett praktexempel på min eviga fråga: är det inte meningen att spel ska bli bättre, djupare och komplexare men ändå lättare att hantera istället för allt konsollifierat trams?

Jag är väl gammal och dum... med... förväntningar och krav. Så dumt av mig.

Då spelar man F3 på dator istället för konsol och laddar ner XFO och Mart's Mutant Mod så blir det precis så svårt som man själv vill ha det.

F3 är precis som Oblivion på det sättet - ett dåligt spel utan bra mods; ett av världens bästa spel med rätt mods.

Visa signatur

[Phenom2 X4 940 BE@3,5GHz] [Gigabyte MA790X-UD4] [HIS IceQ HD6950 2GB] [Antec Three Hundred] [700w Cooler Master PSU] [4GB Corsair XMS-2 8500C5]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 156Current
Då spelar man F3 på dator istället för konsol och laddar ner XFO och Mart's Mutant Mod så blir det precis så svårt som man själv vill ha det.

F3 är precis som Oblivion på det sättet - ett dåligt spel utan bra mods; ett av världens bästa spel med rätt mods.

Tycker att Fallout 3 utan mods är ett bättre gjort spel än Oblivion utan mods.

Fast visst, det är ju några år mellan dom.

Permalänk

Trist att Fallout: New vegas är IDENTISKT med Fallout 3, New vegas är mer som ett litet expansionspack med annan spelvärld och lite andra vapen men that's it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Trist att Fallout: New vegas är IDENTISKT med Fallout 3, New vegas är mer som ett litet expansionspack med annan spelvärld och lite andra vapen men that's it.

Det må teknikmässigt vara identiskt med F3 men designmässigt gillar jag det bättre, känns mer falloutigt tycker jag. Sen är det ju det man inte ser som förhoppningsvis är största skillnaden. En bättre story, mycket mer dialoger och intresanta karaktärer. Jag har följt det här spelet noga och har stora förhoppningar om ett mycket bättre rollspel än F3 var.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Trist att Fallout: New vegas är IDENTISKT med Fallout 3, New vegas är mer som ett litet expansionspack med annan spelvärld och lite andra vapen men that's it.

ett litet expansion pack när världen är minst lika stor som i F3 och innehåller över 100 timmars speltid? jovisst, tjena. jag skulle vilja veta vilka expansion packs du har lirat egentligen.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Firkraag:

ett litet expansion pack när världen är minst lika stor som i F3 och innehåller över 100 timmars speltid? jovisst, tjena. jag skulle vilja veta vilka expansion packs du har lirat egentligen.

The Sims 2 expansion 1-500?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni vet väl att Fallout 2 var en expansion till Fallout 1?

True story!

Permalänk
Medlem

Då spelet nu gått guld, passar utvecklarna även på att delge oss vad som får antas vara minimikraven för PC-versionen:

Permalänk
Medlem

Jäklar vad jag längtar efter detta lir, Fallout 3 är ett av mina topp tre spel någonsin och av förhandstittarna att döma så verkar ju det vara idel förbättringar.

Inte så sugen på Las Vegas/Kasinomiljön dock, men det finns förrhoppningsvis lika mycket häftiga platser att utforska som i föregångarna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Vapenmodellerna ser fortfarande ut som något som en treåring ritat.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha det nu! Tyckte trean var en mycket värdig uppföljare till 1&2

Permalänk
Medlem

bara 5 dagar kvar till releasen