Dell satsar på kvinnliga datorer

Permalänk
Melding Plague

Dell satsar på kvinnliga datorer

Della är en ny kampanj som ska få kvinnor att köpa datorer. Webbplatsen är fylld med sminkade laptops som bland annat kan räkna kalorier.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Haha, go girls. Räkna kalorier så fler får problem.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Musikälskare

Fy fan vilket ramaskri det kommer att bli nu

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Haha... kanske man ska fixa till frugan... hon gnäller ju jämt över att hon känner sig tjock... Vore schysst om en dator kunde berätta för henne att hon är så fin så, mig tror hon ju uppenbarligen inte på.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Vilket gnäll det kommer bli på alla rabiata feminister!

Men otroligt rolig marknadsföring "räkna kalorier eller att hitta recept på nätet." TILL SPISEN KVINNA!

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför kvinnor måste ha speciella datorer? Löjligt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Haha... kanske man ska fixa till frugan... hon gnäller ju jämt över att hon känner sig tjock... Vore schysst om en dator kunde berätta för henne att hon är så fin så, mig tror hon ju uppenbarligen inte på.

Känner igen det, kvinnor får faktiskt ha en eller ett par cm underhudsfett (ja, det är så illa) utan att de är tjocka.

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Medlem

Jag har inte mycket till övers för den trångsynta och hagalna grupp som kallar sig feminister, men man behöver inte vara genusforkare för att se hur sjukt detta är.

Men detta är en internationell kampanj, och man kan inte räkna med att resten av världen har samma syn på kvinnor och jämställdhet som Sverige. Detta blir intressant att följa.

Permalänk
Medlem

Räkna kalorier kändes nästan lite överdrivet, men recept-tjänst är användbart för båda, speciellt när man ska laga nått nytt
Datorer åt kvinnor behöver inte vara speciella i hårdvaran men mjukvaran ska gärna vara anpassad (samt utseendet) så det tilltalar en kvinna, typ vackra färger, chat, mail och recept som skrivbordsikoner istället för spel, flashback och po**. Dock kan allt disskuteras, det räcker med att ge datorn en rosa lackering så blir den genast "mer attraktiv för kvinnliga konsumenter".
Kul att se hur detta tas emot av alla glada entusiaster

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Förstår inte riktigt varför kvinnor måste ha speciella datorer? Löjligt.

+1
Onödigt är bara förnamnet, påminner faktiskt lite om det här, http://www.daisyrock.com/products/index.htm

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

varför har vi inte kvinnliga bilar och hus?
fy vilken dålig värld vi lever i!
bra initiativ av dell!

heh vilket skräp alltså...

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tehlily
Jag har inte mycket till övers för den trångsynta och hagalna grupp som kallar sig feminister, men man behöver inte vara genusforkare för att se hur sjukt detta är.

Men detta är en internationell kampanj, och man kan inte räkna med att resten av världen har samma syn på kvinnor och jämställdhet som Sverige. Detta blir intressant att följa.

Sveriges syn på kvinnor är att de är jämlika männen och inte ska behandlas annorlunda... förutom när det gynnar dem... eller när det missgynnar männen.

Att män och kvinnor är olika är väl ganska självklart, det är väl de två grupper i samhället man lättast kan förhålla sig till? Varför är det då så otroligt fel med att lansera olika produkter till de olika grupperna?

"I get iPod, he only get iPod Mini. Everybody know it for girls! "

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk

Vet ni varför kvinnor har mindre fötter?

För att komma närmare diskbänken.

Jag tycker det är lite underligt att dom marknadsför dessa. Är dom inte rädda för att bli stämda?

Permalänk
Medlem

Hurra, vi hoppar över till det andra grottmänniskoperspektivet istället, så kommer vi säkert sälja datorer till kvinnor också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Förstår inte riktigt varför kvinnor måste ha speciella datorer? Löjligt.

Indeed.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Vadå? "man-datorer" marknadsförs med diverse rymdskepp, coola bilar, neonfärger och gegga.

Klart det finns tjejer som attraheras av rosa likväl som det finns killar som attraheras av gröna aliens.

Behöver ju inte vara en förolämpning mot nån och tänkade kvinnor och män kommer ändå fortsätta köpa macbooks.

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem

Kul att det kommer lite datorer med färg utan att köra svart eller grå, även om man är kille så kan man en dator med färg. Dell rules

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Avstängd

Hahaha...

Räkna kalorier och hitta recept? Ska den inte extraknäcka som strykbräda när de ändå håller på?

Permalänk
Medlem

EDIT: Såg nu att ESS redan hann komma in på samma spår som mig medan jag skrev min långa utläggning. Här är i alla fall vad jag tycker:

Just en kaloriräknare och receptfunktioner är väl kanske inte vad man borde fokusera på i den svenska marknadsföringen. Däremot tror jag faktiskt att det kan vara smartare än vi vill tro.

Om vi ser på t.ex. tidningar riktade till kvinnor. Vad är de fyllda med? Bland mycket annat ser det alltid ut att vara mängder av recept och bantningstips. Det är inte något man trycker i produkter för att förnedra kvinnor, utan för att de faktiskt är mer intresserade av det. Män och kvinnor är faktiskt olika. Om varför tvistar de lärda, men olika är vi.

Sedan är det självklart inte så att alla kvinnor har samma intresse, det säger ju sig självt. Det finns ju många intressen som får anses generellt manliga också. Bilar, brudar och monster... vänta nu, var läste ni det här sist?

Marknadsföringen har ju varit sexistisk tidigare också, men då var det få som klagade. Alla män tycker faktiskt inte om sportbilar, monster och brudar heller. Jämställdhet är inte att se till att kvinnor aldrig får behandlas som kvinnor och män som män, det blir sannolikt få andra än Schyman glada över. Jämställdhet är att kunna bejaka våra skillnader, som faktiskt finns, och ändå se till att vi alla lever på lika villkor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Förstår inte riktigt varför kvinnor måste ha speciella datorer? Löjligt.

Det behöver dom inte men en stor grupp av tjejerna vill nog ha en "tjejig" dator utan att vara överdriven. Löjligt är att kvinnor och män skall vara så lika. Vi är olika och det är bra!

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag undrar vilken värld de lever i...

De var ju bra att de har kommit på att kvinnor också använder datorer... Man kanske kan tycka att de borde insett redan för drygt 10 år sedan när datorer blev något som ALLA använde och inte bara något för särskilt intresserade.

De har tydligen också kommit på att kvinnor har ögon att se med... och att de inte skadar att göra något åt utsidan på datorn, kostar inte så många kronor att sätta färg och form på saker och ting. Undra hur länge de tar innan de kommer på att män också har ögon.

Sen detta med kalorier... På vilket sätt skulle de vara en kvinnlig egenskap? De är en energienhet som iofs borde ersättas med Joule istället men ändå.

De känns som affärsstrategerna på Dell aldrig pratat med en kvinna på riktigt utan bara sett på amerikanska komediserier. Och de skulle faktiskt kunna förklara all denna brist på verklighetsinsikt på alla dessa områden.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Förstår inte riktigt varför kvinnor måste ha speciella datorer? Löjligt.

Lol hur ska dom annars kunna hitta recept och räkna kalorier

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
EDIT: Såg nu att ESS redan hann komma in på samma spår som mig medan jag skrev min långa utläggning. Här är i alla fall vad jag tycker:

Just en kaloriräknare och receptfunktioner är väl kanske inte vad man borde fokusera på i den svenska marknadsföringen. Däremot tror jag faktiskt att det kan vara smartare än vi vill tro.

Om vi ser på t.ex. tidningar riktade till kvinnor. Vad är de fyllda med? Bland mycket annat ser det alltid ut att vara mängder av recept och bantningstips. Det är inte något man trycker i produkter för att förnedra kvinnor, utan för att de faktiskt är mer intresserade av det. Män och kvinnor är faktiskt olika. Om varför tvistar de lärda, men olika är vi.

Sedan är det självklart inte så att alla kvinnor har samma intresse, det säger ju sig självt. Det finns ju många intressen som får anses generellt manliga också. Bilar, brudar och monster... vänta nu, var läste ni det här sist?

Marknadsföringen har ju varit sexistisk tidigare också, men då var det få som klagade. Alla män tycker faktiskt inte om sportbilar, monster och brudar heller. Jämställdhet är inte att se till att kvinnor aldrig får behandlas som kvinnor och män som män, det blir sannolikt få andra än Schyman glada över. Jämställdhet är att kunna bejaka våra skillnader, som faktiskt finns, och ändå se till att vi alla lever på lika villkor.

Hopp om mänskligheten finns.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Inaktiv

Både min mor och min blivande fru är inställd på att införskaffa sig en ny bärbar dator. Hör och häpna när dom båda nämner att dom vill ha en "fin färg" på datorn (!!). Inte prestanda, inte storlek och inga hastigheter...färger!

Jag tycker Dell gör en kul idé av det här; saknar faktiskt de där gamla Ferrari-datorerna, dom var verkligen snygga.

Permalänk

Go Dell! eller nåt..

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Mina tjej kompisar har på något sätt lyckas med bedriften att enbart köpa rosa externa hårddiskar... Så mer färgval är nog ingen dum idé från Dell... Recept och kalorier däremot kanske inte blir någon höjdare:p

Permalänk
Medlem

Haha så modern kvinnosyn ^^
Kænner mig extra stolt att gå till jobbet nu

Permalänk

HAHA! Nämen guud jag dööör!

Vilken jävla stereotyp bild! "räkna kalorier eller att hitta recept på nätet." snälla...

Men det är ju för fan verkligheten! Så jävla sjukt!?!?

Permalänk

Räkna kalorier ?
Ta några promenader(varje dag) ute i friska luften så löser det sig för dem flesta. Bästa medicinen tyvärr, man får inte vara för lat heller.
Samma gäller nog även gubbar.
D-Vitamin från solen, motion osv.

Det är min teori.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Vet ni varför kvinnor har mindre fötter?

För att komma närmare diskbänken.

Jag tycker det är lite underligt att dom marknadsför dessa. Är dom inte rädda för att bli stämda?

Intressant att man i tråden dissar feminismen och inte särskilt oväntat att läsa sexistiska kommentarer som denna.

Datorer marknadsförs ju traditionellt med typiska manliga ord som "bestyckad" (med minnen, grafikkort, cpu, m.m.) och frekvensen på processorer och annat är "kraft" och "hastighet", samt att chassin (intressant ord, för det är väl datorer vi pratar om, inte bilar) och laptops är ofta designade i svart, blått, grått och liknande.

Detta är alltså inget nytt. Laptops i pastellfärger är väl inte heller något nytt. Hellre en rosa laptop än en grå pc-laptop. Alla gånger.
Kalorier och recept? Vilket bottennapp, Dell.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Intressant att man i tråden dissar feminismen och inte särskilt oväntat att läsa sexistiska kommentarer som denna.

Datorer marknadsförs ju traditionellt med typiska manliga ord som "bestyckad" (med minnen, grafikkort, cpu, m.m.) och frekvensen på processorer och annat är "kraft" och "hastighet", samt att chassin (intressant ord, för det är väl datorer vi pratar om, inte bilar) och laptops är ofta designade i svart, blått, grått och liknande.

Detta är alltså inget nytt. Laptops i pastellfärger är väl inte heller något nytt. Hellre en rosa laptop än en grå pc-laptop. Alla gånger.
Kalorier och recept? Vilket bottennapp, Dell.

Intressant att personen med ett apple-märke som avatar inte kan tåla ett skämt
Förövrigt, är det inte "hastighet" och "kraft" som är benämningarna. Kanske inte kraft, men hastighet?
Anledningen till att datorer är gråa, svarta osv är väl för att det är diskreta färger? (Jag vill ha min skärm i svart, jag vill inte bli störd av pastellfärger)
Men vad vet jag.

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.