3DMark06 tweaks " lagliga " ?
Hallå, har kollat runt på lite filmer från överklocknings tävlingar osv där dom bästa överklockarna tävlar. Flytande kväve och voltmoddar överallt !! <3 <3
MEN! Jag har märkt att när dom filmar på deras skärmar så kör alla utan texturer eller bumpmaps eller vad man ska kalla det ! Kolla på filmen jag länkar till här. Det är inte från en tävling men det är ett WR.. Ser väldigt tydligt i " Firefly Forest " att det är tok moddat..
____________________________________________
Taget från hwbot.org
Any online 3DMark06 submission must comply to the following rules:
* use default 3Dmark settings
* have a valid screenshot (see example below): clearly show 3Dmark score, 3Dmark subtest scores, 3Dmark settings, processor in CPU-Z, videocard in GPU-Z, unless if you provide a futuremark orb link
* gpu-z in screenshot, dropdown must be visible if you run in SLI so all videocards are identified. Rivatuner may be used if GPU-Z fails to identify videocard properly (as of 8 oct 2007)
* have a valid futuremark orb link as verification for scores in the top 20
Forbidden Tweaks:
* mipmap tweaking
* Don’t disable post-processing
* any software or human interaction altering the percieved speed of the benchmark program, tricking it to believe it ran faster
* wireframe hacks: any software or driver causing a benchmark program not (properly) render the textures
* rendered image differs too much from the original due to other software tweaking
Är det enbart hwbot som har dom reglerna eller är det det som ska följas för ett WR ?
Kanske bara är i överklocknings tävlingar dessa " tweaks " får användas ?
Jag har ingen lust att klocka och jämnföra resultat ifall vissa tweakar tills datorn knappt behöver rendrera nåt Känns helt fel att dom som tar rekord inte rendrerar samma bild som resten, eller hur ligger det till ?