Behöver lite hjälp med köp av grafikkort.

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp med köp av grafikkort.

Tjenare som tråden säger behöver jag hjälp med tips till ett nytt grafikkort, då jag inte vet ett dugg om frågan själv.

Det ska fungera till mitt moderkort (Asus M2NPV-VM) och ska duga till att spela warhammer online.

Om det behövs någon mer information om datorn säg till så redigerar jag in det så fort ja kan.

Tack.

Permalänk
Medlem

Vad har du för annat i datorn?

Ditt moderkort stöder bara am2 så jag antar att du har 6000+ eller liknande? I så fall rekommenderar jag ett billigare kort typ hd 4770/4850 så de andra delarna inte drar ner prestandan.

Vet iof inte hur mycket warhammer online kräver, men om du har en 6000+ eller liknande och ett hd 4850 tror jag det går ganska ok. Men som sagt vad har du för delar i datorn?

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Håller med de andra. Mer info please
Men annars satsa på prisvärda 4770? Ligger på tusenlappen och klarar det mesta, från vad jag hört. Kör själv med ett 4850 och klarar i princip allt, fast då har jag ju också ganska bra processor etc.

Annars kan du ju köpa ett 4870 om du lägger till ett par hundralappar, om du senare skulle känna att du vill spela något mer krävande.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

HD 4770

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

AMD Athlon 65 x2 dual core 3600+ 1.90GHz
1gig i ram (ramen skall upgraderas)

Ja kan ju alltid fråga efter lite rekomendationer på ramen medans jag endå är igång.

Permalänk
Medlem

AMD Athlon 64 x2 dual core 3600+ 1.90GHz
Så ska det nog se ut;)

Tror inte din CPU orkar med warhammer och i vilket fall som helst köp ett billigt grafikkort om du inte ska skaffa ny CPU för den du har nu kommer flaska till allt.

Visa signatur

Citera för svar!