Skicka dator på Komplett service - obekväm, tips?

Permalänk
Medlem

Skicka dator på Komplett service - obekväm, tips?

Hej.

Jag ska skicka min dator på Kompletts service och jag är jävligt obekväm att jag måste skicka min hårddisk med, personliga grejer i det... jag har mailat och frågat med dom insisterar att ha med det även om jag vet att problemet ligger hos nätaggregatet och inte hårddisken.

Har ingen exra hårddisk att byta ut med. Några tips?

Permalänk
Medlem

Re: Skicka dator på Komplett service - obekväm, tips?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wirrap
Hej.

Jag ska skicka min dator på Kompletts service och jag är jävligt obekväm att jag måste skicka min hårddisk med, personliga grejer i det... jag har mailat och frågat med dom insisterar att ha med det även om jag vet att problemet ligger hos nätaggregatet och inte hårddisken.

Har ingen exra hårddisk att byta ut med. Några tips?

Varför inte bara skicka in nätaggregatet då?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Skicka dator på Komplett service - obekväm, tips?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Varför inte bara skicka in nätaggregatet då?

Jag har aldrig byggt en dator och är väldigt osäker. Jag är bara rädd att förstöra något.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Skicka dator på Komplett service - obekväm, tips?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wirrap
Jag har aldrig byggt en dator och är väldigt osäker. Jag är bara rädd att förstöra något.

Det skulle inte vara några problem, det kan jag lova!

Permalänk

kan man inte sätta lösenord på mappar? då skulle det börja bli jobbigt att kolla igenom din burk, kanske inte omöjligt men knappast värt besväret. googla lite på att sätta lösen på mappar eller nåt så kanske du hittar nåt

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad du vill egentligen. Det är klart de måste ha hela datorn, hur ska de annars kunna utesluta mjukvaruproblem.

Hur har du konstaterat att det är nätaggregatet?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Ha, det här kan bli en rolig tråd.
Jo, det är klart han kan sätta lösenord på mapparna. Problemet är väl att datorn inte fungerar, svårt att komma åt mapparna då.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Äh, glöm det. Fixat. Tack allihopa.

Permalänk
Medlem

Har du garanti på den?
Du gör nog bäst i att skicka in hela.
Det kan vara moderkortet, glappkontakt, minne, pci-kort som hamnat snett. Rent ut sagt vad fan som helst, kanske till och med agget.
Eller så har råkat slå av huvudbrytaren på baksidan.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Äh, glöm det. Fixat. Tack allihopa.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte god etikett att rensa sina inlägg särskilt som trådskapare så låt bli detta i framtiden tack! Det är bättre att förklara vad som var fel och hur man gick till väga för att fixa felen så andra kan få hjälp om de får liknade problem.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Hedersmedlem

Startinlägget återställt mha LillFreddes citat, för ordningens skull.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.