Permalänk
Medlem

ArjeplogsMS.se

Hejsan, har knåpa ihop en sida till Arjeplogs MS.
Höll på med hemsidor som alla andra på slutet av 90 så man har ju inte hängt med i utvecklingen.. Så nu vill jag har kritik bra som dålig.

http://www.arjeplogsms.se/

Permalänk
Inaktiv

Jag tyckte sidan var hur soft som helst....sådär mörk och "sliten" design passade bra till Motocross.

Två saker jag ogillade dock;

När jag trycker på länken "gästbok", hoppar allting ner ett stycke, hela ramen alltså....om du förstår vad jag menar?

Omröstningen och hur många som varit på sidan, som syns på första länken....ser stort och klumpigt ut......bort-bort!

Utöver det.....perfa!

Permalänk
Medlem

Det där med gästboken har jag inte tänkt på först nu. Ska se om jag är så fixa det.

Okay, men dom ville ha med en omröstning och besöksräknare så det får nog vara kvar.

Kul att du gillade den annars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Omröstningen och hur många som varit på sidan, som syns på första länken....ser stort och klumpigt ut...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shay
Okay, men dom ville ha med en omröstning och besöksräknare så det får nog vara kvar.

Ville dom ha med en stor och klumpig omröstning och besöksräknare? Isf kanske du ska låta dem bestämma lite mindre

Föreslår att du ersätter den vita linjen med en skuggning runtom sidan. Eftersom bakgrunden är ganska mörk blir det en snygg effekt, som inte ser så fruktansvärt mainstream ut.

Rutan till höger på Arrangemang/Resultatlistor/Information ser inte så bra ut, lägg på padding: 0 5px 5px 10px;

Permalänk
Medlem

Använder du någon databas för gästboken?
Kontrollera så att man inte kan använda några funktioner när man skriver i den, risk för att någon raderar den osv...samma sak kanske man ska tänka på om det går att använda html taggar eller liknande...vet bara att jag råkade ut för något sådant för 4-5 år sedan.

EDIT: En snygg sida i övrigt tycker jag...:-)

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Ville dom ha med en stor och klumpig omröstning och besöksräknare? Isf kanske du ska låta dem bestämma lite mindre

Föreslår att du ersätter den vita linjen med en skuggning runtom sidan. Eftersom bakgrunden är ganska mörk blir det en snygg effekt, som inte ser så fruktansvärt mainstream ut.

Rutan till höger på Arrangemang/Resultatlistor/Information ser inte så bra ut, lägg på padding: 0 5px 5px 10px;

Jepps dom vill ha stora och manliga grejjer, precis som på hojjen

Okay, ska pröva och se hur de ser ut, menar du en tunn skuggning då eller? Har fixat paddingen och det vart mycket bättre. Men jag förstår inte varför sidorna ser olika ut i FF och IE.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av taimanov
Använder du någon databas för gästboken?
Kontrollera så att man inte kan använda några funktioner när man skriver i den, risk för att någon raderar den osv...samma sak kanske man ska tänka på om det går att använda html taggar eller liknande...vet bara att jag råkade ut för något sådant för 4-5 år sedan.

EDIT: En snygg sida i övrigt tycker jag...:-)

Jepp jag använder en databas. hur kollan man upp det?
Tack så mkt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shay
Jepps dom vill ha stora och manliga grejjer, precis som på hojjen

Okay, ska pröva och se hur de ser ut, menar du en tunn skuggning då eller?

Har fixat paddingen och det vart mycket bättre.

Men jag förstår inte varför sidorna ser olika ut i FF och IE.

Jag ska vara mer konkret: minska storleken på omröstningen till 60-65 % av dess nuvarande storlek.

Jag menar såhär: http://tinyurl.com/qyoqvw (jag tog mig friheten att dra upp kontraster och skärpa för att visa hur det blir, tycker du ska öka kontrasterna lite)

(Y)

De tolkar HTML och CSS på lite olika sätt. IE6 tolkar det på ett sätt, IE7 på ett annat och IE8/Firefox på ett tredje. Chrome på ett fjärde och Safari på Mac på ett femte.

Permalänk
Medlem

Den ser bra ut, men jag tycker den känns lite ihoptryckt.