Permalänk
Medlem

Kan inte skriva @

Tjena!
Jag har ett sjukt märkligt problem. Jag kan inte skriva "@". Detta funkar varken genom AltGr+2 eller via "Windows on-screen keyboard" (även om symbolen visas). Resten av tangentbordet fungerar som vanligt. Gäller datorn i sign. De drivrutiner som används är "Windows standard ps/2 Keyboard". Jag kör Vista sp2.

Några tankar eller förslag?

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

Eftersom det inte heller fungerar med on screen keyboardet så är det förmodligen inte hådvarufel, men testa för säkerhets skull tangenbordet i en annan dator

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte testa detta eftersom det är en bärbar dator

Kan ju tillägga att tgb fungerade bra för en vecka sendan men eftersom jag köpta datorn för ca 2 veckor sedan så har jag uppdaterat massor av drivrutiner och program så jag kan omöjligt gissa vad det kan ha varit som eventuellt kan ha sabbat detta. När jag har den hemma har jag alltid extern tgb så det är svårt att veta när det slutade fungera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så det funkar det på ditt andra tangentbord?

Permalänk
Medlem

Hmm det verkar som att det inte heller går på mitt andra tangentbord heller... så det måste isf vara ett program som snappar upp alla kommandon altgr+2... vad skumt...

Visa signatur

Permalänk

Han måste ljuga, i rubriken lyckades han allt med ett @!

Fungerar andra altgr-kommandon?

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Han måste ljuga, i rubriken lyckades han allt med ett @!

Fungerar andra altgr-kommandon?

Han kan ju ha använt ctrl+c för att få dit ett @

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Medlem

ctrl+alt+2 kanske fungerar?

Visa signatur

Hej

Permalänk

Kan ju vara ändrat språket på tangentbordet i datorn typ till engelska eller något?

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Kan ju vara som nån ovan skrev felinmatnings språk eller keyboard layout annars se nedan.

Detta brukar uppstå om du hatr uppdaterat drivrutin på nvidia grafik som ändrar det till ctrl+alt+2, det är för att i drivrutinen ändrar den till amerikansk standard, detta bruka hända med äldre nvidia grafikkort, kör du med nvidia kort och xp?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Som nämt några inlägg ovaför har jag använt ctrl+c för att få till ett sabel-a samt i vissa fall min andra dator.
Hur som helst har jag lyckats luska ut att det antingen är ett Fujitsu-installerat program eller snabbkommandon från nått annat program som jag fått till av misstag. Kan även vara nått med Ati catalyst men det är inte de Hotkeys som är aktiverade...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag hittat det!!
Det var Ati catalyst. Jag hade en profil inställd på ctrl+alt+2, inte altGR+2. Konstigt att catalyst lyssnade på både alt och altgr...
Tack för er tid allihop!

Visa signatur