Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Anledningen till att spelutvecklare gör spelen först och främst till konsol och sedan portar till PC kan vi väl tacka alla jävla fildelare för.

Ja då är det väl bra att DICE inte kan skylla på fildelare eftersom Battlefield serien är multiplayer exklusiv som kräver en giltig nyckel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Ja då är det väl bra att DICE inte kan skylla på fildelare eftersom Battlefield serien är multiplayer exklusiv som kräver en giltig nyckel.

1-0

För mig räcker det att de fixar hitboxarna för att det skulle bli ett garanterat köp.

Permalänk
Medlem

Som folk redan sagt, blir inte hitboxarna bättre vettefaen om man är så sugen. BF2 skulle vara ett sånt grymt kul spel om man prickade gubben när man siktar på den^^

Men ska bli kul att se BF3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZoDeR
Som folk redan sagt, blir inte hitboxarna bättre vettefaen om man är så sugen. BF2 skulle vara ett sånt grymt kul spel om man prickade gubben när man siktar på den^^

På tal om hitboxar, så påminner detta mig om en trailer som släpptes inför BF2 releasen, där dom visade hur en missil flög rakt igenom en Blackhawk som hade sido-dörrarna öppna, utan passagerare då Tror dom visade själva inspelningsfunktionen då, för jag kommer ihåg att dom pausade spelet där och lekte lite med slowmotion och dylikt. Det gav iaf ett riktigt häftigt intryck av att spelet verkligen hade bra hitboxar! Tänkte man då iaf

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Jag har svårt att se hur dom kan överträffa BF2 i spelglädje, balans och beroende faktor.

Det har inte jag.. Och jag har uppskattningsvis en bra bit över 1500h bf2 bakom mig
Ledmotiv nr. 1 för Dice hoppas jag är clanspelarna, utan bra stöd och bra upplägg för clanspelare (och jag syftar inte på löjliga kompis- och clanfunktioner ingame utan saker som Squadjumping som var början på slutet till Bf2s era), för utan de riktigt stora clanerna (som blir vad ex. mYm och 4K är/har varit för Wc3) så finns det väldigt lite för alla mainstreamgamers att se upp till. Visst, det är kul att ha spelat flest antal timmar, ha flest kills, ha flest medaljer osv osv osv. Men vad fan är det mot att vara det bästa laget i världen? Nej just det, ingenting..

Permalänk

Ett nytt BF i samma stil som 1942 med Desert Combat vore det bästa

Åh kommer ihåg CTF på DC, El Alamein..mums!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice, hoppas flygplan/helikoptrar inte blir lika OP. Finns bara fyra sorters spelare på flygbanor i BF2. Piloter, Piloter som står i kö, krypskyttar och slutligen folk som quittar inom fem minuter.

Permalänk
Medlem

Ja att man ska behöva vänta till April 2010(om ens då ) gör bara allt sååå jobbigt. Vill ju ha det i morgon typ ;).

Ja det är bara att programera ihop en counter som ligger och tickar ned på skrivbordet.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Avstängd

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=33316

Citat "Det mesta är i nuläget oklart kring Battlefield 3 - vi vet inte vilka plattformar det utvecklas till, vilken miljö det är förlagt till eller när det kan tänkas vara färdigt."

Hoppas verkligen att det endast är för pc så det inte blir nån taskig konsol version man får till pc!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

här är lite rykten:

notera att betan skulle komma 2008! jag tror att spelet blir försenat till hösten 2010, inte kvartal 2 2010.

* Release in late 2008
* Powered by “Frostbite DX”
* Set in year modern day (just like BF2, ed.)
* Will ship with 8 maps, each supporting up to 40-players per team
* Two playable factions, NATO and MEC (Middle Eastern Coalition)
* Same “ticket-based” gameplay style as before
* Maps are mostly urban, based in Middle East
* Squads and Commanders are present, introduced are “Battalions” which consist of three to four squads.
* Five playable classes; Sniper, Assault, Engineer, Medic and Support
* Will feature 48 different vehicles (24 for each faction)
* Will feature 34 different weapons (17 for each faction) and another 22 unlocks (for both factions), in total 56 different weapons.
* Other unlocks include different types of ammunition, body armor, helmets, camouflage and accessories.
* Possible public beta in “Summer 2008″
* Online stats tracking, awards and “real world ranks”
* “Soldier” feature, looks like MMO-styled characters and avatars
* Ranked servers will be available for resellers weeks before the game ships (for testing, apparently, ed.)
* In-game replay and recording feature
* VoIP, friends list, in-game IM-client and “extensive clan support”
* Built-in auto software updater (no more patches!, ed.)
* Widows Vista and OS X (no XP?!, ed.)
* Announcement and teaser trailer in January 2008.

A map is mentioned by name, called “Baghdad Burning”, and appears to be a massive urban map, similar to BF2’s very popular “Strike at Karkand”. The game is powered by “Frotbite DX”, currently the Frostbite engine is used in Battlefiled: Bad Company on PS3 and Xbox 360. The “DX” could refer to DirectX (10?), a PC version of the Frostbite engine.

Please note that none of this is confirmed, we’ve emailed a few people from EA and DICE (Battlefield developers) and will update the article as soon as we know more. Also note that we cannot, for obvious (legal) reasons, release the PDF document. Stay tuned for more info.

[Update 1] A few wanted to know if the document mentions in-game advertising, it does not, but wouldn’t be surprising, considering BF2142 had in-game advertising.

[Update 2] EA responded to the rumor with a “no comment” statement. Still waiting for a reply from DICE (which will probably be the same).

[Update 3] For clarification, the document doesn’t say that XP is not supported, it only lists Vista and OS X.

[Update 4] Further investigation reveals that EA DICE owns the domain “battlefield3.com” (not so important, since it was registered in 2004, so was battlefield4.com etc.). Still no reply from DICE. Stay tuned for further updates.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
* Two playable factions, NATO and MEC (Middle Eastern Coalition)

Börjar bli lite tråkigt att det hela tiden ska vara NATO (aka USA) mot [Insert name here].
Vill ha lite mer, typ Japan vs Kina, Ryssland vs Sverige, Tyskland vs Frankrike etc..

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Vad sägs om BFBC2? Ungefär vad du beskriver.

Personligen så hoppas jag att BF3 kommer att vara BF1942 2. Det är fan dags för det.

Jag tycker det är högst ironiskt att dom drar med en bull-shot bild av BF2 också, med tanke på att BF2 inte alls ser ut så som dom första bilderna dom släppte. BF3 kanske ser ut som BF2 skulle ha sett ut, haha!

Nja jag vill inte ha nån story, bara multiplayer.

Sen tycker jag nog att det kunde va lite annat än mellanöstern, BF2 har många "bruna" banor, mer grönt och blått tack

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
här är lite rykten:

notera att betan skulle komma 2008! jag tror att spelet blir försenat till hösten 2010, inte kvartal 2 2010.

...................... MASSA TEXT .................

Jag tror att istället för den planerade betan så släpper dom bf 1943. Dice kommer få betalt för minispelet + att de kommer få massor av kritik av pc spelare på hur den nya grafikmotorn beter sig på pc (froztbite har bara varit på konsoll). Något som är guld värt för att försäkra sig om att bf3 blir som fansen vill ha det.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

"and another 22 unlocks (for both factions), in total 56 different weapons.
* Other unlocks include different types of ammunition, body armor, helmets, camouflage and accessories."

Där sprack ju hela skiten, som tidigare seriös klanspelare så finns det inget man hatar mer än just alla dessa jävla unlocks! Speltid ska inte få påverka skillsen! Seriöst att man ska bli bättre bara för man hoggat en pansarvagn 25timmar om dagen på ngn random urban!

Nej, köper jag bf3 är det för att klanspelet funkar, med squadjump och hela fadderuttan.

Permalänk
Medlem

Det jag hoppas allra mest på är att pansarvagnarna faktiskt kan köra i uppförsbacke och inte tappar 30% av sitt "HP" när man kör in i en lyktstolpe....

Lite bättre ljud i vapnen också... Det enda vapnet som tillfredsställde mig rent ljudmässigt i BF2 var M16.

Och mindre flygplanshärj. Bara jobbigt. Ge mig möjligheten att välja mellan Anti-tank och Anti-air"bazookas" (typ Stingers?)

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Anledningen till att spelutvecklare gör spelen först och främst till konsol och sedan portar till PC kan vi väl tacka alla jävla fildelare för.

*suck*.. Varför tror du dom släpps till konsol först? Jo för att dom får sjukt mycket pengar av Microsoft och Sony. Har inget med fildelningen att göra.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Lätt. Battlefield 2 är en orgie av glitchar och konstiga buggar trots ett tiotal större patcher. Vapenbalansen är konstig, klasserna obalanserade, commander-funktionen endast kosmetisk, konstig fordonsbalans, värdelöst utbud av spelbara banor då alla banor mer flygplan resulterar i ospelbara förhållanden för alla spelare förutom dem två-tre som kan flyga.

Battlefield 2 har så många "hardcore fans" så att dem absolut vägrar att se sig förbi den glitchiga miljö de bemästrat senaste fem åren att det nya spelet kommer floppa? Är du helt från vettet?

Ett nytt Battlefield-spel i sin "originaltappning" (/dvs. Battlefield 2-tappning, om man skall vara lustig) är förståss trevligt. Men själv, bara för att kasta sten i glashus, sitter Bad Company 2 strax ovanför Battlefield 3 på min hypeprioritering just nu - trots att jag har sexhundra timmar Battlefield 2 bakom mig.

Håller med Mr. Borka till 110%.

Jag har spelat BF2 i hög nivå när det var ganska så nytt. Spelade i klanen Dz0 som bla vann 1a div i UN 2 gånger i rad samt kom till semifinal i CB Euro Cup (den mathen förlorade vi med 1 ticket mot Mouz! ). All taktik gick ut på att exploita buggar självklart utan att bryta mot ligans regler. Efter ett par patchar tycker jag att de har förstört spelet vilket är en smaksak. Jag gillade att hoppa i luften och dutta HS eller hoppa och slänga C4. Som sagt smaksak. Men fakta är att BF2 precis som Mr. Borka sa är otroligt buggigt. Så buggigt att buggarna blir en viktig del av spelet. Sen finns det buggar man inte kan behärsla i spelet, som de skrattretande hit-boxarna. Man kunde tömma ett helt magg från 2m avstånd och se hur kulorna träffa kroppen men ingen skada gjordes. Samt hur helikopterns TV-misiler kunde flyga rakt igenom fordon utan att göra skada.

Eller när det tog 4 knivningar för att ens träffa motspelaren.
Jag tror att publicspelare som är majoritet inte kollar upp dessa buggar och lever ett "liv" i förnekelse. Samt att BF2's achievement system kan få vilken public sniper som helst att sitta och nöta 100 timmar för att få den nya bössan som sedan äger alla andra som inte spelar public lika mycket (tex. klanspelare). Jag tycker att spelet var otroligt bra och snyggt i början men iom tiden och flera patchar så vart det värre och värre.

Idag har jag gått tillbaka till mina rötter (Battlefield 1942) som också är ett väldigt buggigt spel, kanske buggigare än BF2 i vissa områden. Men inget slår spelkänslan i BF42. Perfekt synergi mellan marktrupper, fordon och flygplan. Infdelen i BF42 slår den i BF2 med hästlängder enligt mig (ja jag spelar alltid medic eller engineer i BF42). Flygplansdelen slår den i BF2 även med hästlängder. Omöjligt att ha en skillad dogfight i BF2 med jetmotorer och värmesökande misiler. BF42 är helt enkelt ett spel som enligt mig kräver mer skill. Och nej jag är ingen ny BF42 noob, spelat spelet sedan demo och spelar just nu i europas bästa klan 4 gånger i rad. Inget att skryta med iom att spelet är så gammalt men jag vet vad jag talar om.

Får bara hoppas att Dice tagit sig i kragen och fixat dessa fel som blivit en del av BF serien. Jag förstår även varför CoD serien snott så många BF spelare. Om nu Dice som dom säger vill vinna tillbaka dessa spelare som nu spelar CoD så får dom fan i mig fixa allt detta vilket jag hoppas att dom gör.

Innan dess så ses vi i Battlefield 1943!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk

Hoppas det blir bra!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Fixa hitboxarna och inför CTF igen så är jag nöjd!

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

Inget fel på hitboxarna i BF2. Det är bara att lära sig träffa rätt! Det är bara otåliga noobs som klagar på sånt. Vi är tillräckligt många som spelar Bf2 dagligen att det ibland är svårt att få platts i dom mest populära Gotland servarna.

Ibland tror jag att buggarna är där för att man inte ska kunna missbruka en del moves. Kniven tex, hur trist skulle det vara om man dog direkt i närheten av en knife soldat? Många buggar i BF2 kan undvikas genom att ha ett lugnt tempo och inte stressa med sina mus knapp tryckningar. Amen.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Spelar Project Reality (Bf2 mod ) tills dess Bf3 kommer hehe

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

raderad.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Inget fel på hitboxarna i BF2. Det är bara att lära sig träffa rätt! Det är bara otåliga noobs som klagar på sånt. Vi är tillräckligt många som spelar Bf2 dagligen att det ibland är svårt att få platts i dom mest populära Gotland servarna.

Ibland tror jag att buggarna är där för att man inte ska kunna missbruka en del moves. Kniven tex, hur trist skulle det vara om man dog direkt i närheten av en knife soldat? Många buggar i BF2 kan undvikas genom att ha ett lugnt tempo och inte stressa med sina mus knapp tryckningar. Amen.

Seriös?
Dom har själva gått ut med att deras nätkod och hitboxar suger och att dom vill fixa detta inför framtida titlar...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk

v1lle.... du vet väl att det går att fildela konsolspel oxå? hört talas om chipning?

hur som helst. bf3 ÄNTLIGEN!!! bästa nyheten jag hört i år. Det är både skrämmande och spännande.

Jag hoppas att de i princip gör bf2 fast med lite bättre grafik, o lite nyare vapen. vill inte att de ska ändra för mycket på ett spel som redan är i princip perfekt.

ser samtidigt fram emot PoE3 modd. för de killarna gör underbara kartor. (gillar speciellt det att det finns gömda vapen här o där).

men okey, i samma anda som en tidigare gjort, så här är vad jag skulle vilja se i bf3.

- Större kartor (minst 100spelare)
- Mer upplåsbara vapen
- mindre buggar(bf2s största svaghet)
- vridbar zoom på snipervapen
- Kanske lite larvigt, men det skulle vara kul om man kunde göra sin gubbe lite personlgiare, kanske en logga på hjälmen eller jackan. (så man t.ex. kan ha sin klanlogga på gubben).
- mer variation på banor o väder, skulle vara asgrymt med en bana där det spöregnar och åskar (som i en Poe bana), eller snö för den delen. kanske skogsbanor (som fallen i Poe).
- vore bra om man oxå kunde göra granatfria servrar(för oss som är trötta på granatkrig)
- lägga in allt från SF tilläggspaketet (hooks och dylikt)
- o absolut viktigaste, VÄLTÄNKTA kartor, som karkand och Guld of oman
- stöd för dualcore processorer
- smartare bots
- Förstörbar miljö är ett MÅSTE
- kanske civila bots (man får minuspoäng om man råkar skjuta dem)
- Titanmode av något slag. typ slå ut ett kärnkraftverk eller dylikt.
- kanske svårt att göra, men vore coolt att om man t.ex. blir träffad i benet, så går man långsammare, eller om man blir skjuten i armen, så kan man inte skjuta på grund av skadan. förstår ni hur jag menar?

Visa signatur

Gigabyte GA-EP35-DS3 | C2D E7200 @ 2.53 Ghz | 4GB Kingston pc5300 CL5 | GeCube HD3850 256MB | ACER P223W 22tum | "why so serious?"
--- http://agnoslibertine.blogspot.com --

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Nja jag vill inte ha nån story, bara multiplayer.

Sen tycker jag nog att det kunde va lite annat än mellanöstern, BF2 har många "bruna" banor, mer grönt och blått tack

Nej fan ingen story! multiplayer då säljer dom mer för om man ska spela online måste man ju ha en giltig nyckel!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sir_tomax
v1lle.... du vet väl att det går att fildela konsolspel oxå? hört talas om chipning?

hur som helst. bf3 ÄNTLIGEN!!! bästa nyheten jag hört i år. Det är både skrämmande och spännande.

Jag hoppas att de i princip gör bf2 fast med lite bättre grafik, o lite nyare vapen. vill inte att de ska ändra för mycket på ett spel som redan är i princip perfekt.

ser samtidigt fram emot PoE3 modd. för de killarna gör underbara kartor. (gillar speciellt det att det finns gömda vapen här o där).

men okey, i samma anda som en tidigare gjort, så här är vad jag skulle vilja se i bf3.

- Större kartor (minst 100spelare)
- Mer upplåsbara vapen
- mindre buggar(bf2s största svaghet)
- vridbar zoom på snipervapen
- Kanske lite larvigt, men det skulle vara kul om man kunde göra sin gubbe lite personlgiare, kanske en logga på hjälmen eller jackan. (så man t.ex. kan ha sin klanlogga på gubben).
- mer variation på banor o väder, skulle vara asgrymt med en bana där det spöregnar och åskar (som i en Poe bana), eller snö för den delen. kanske skogsbanor (som fallen i Poe).
- vore bra om man oxå kunde göra granatfria servrar(för oss som är trötta på granatkrig)
- lägga in allt från SF tilläggspaketet (hooks och dylikt)
- o absolut viktigaste, VÄLTÄNKTA kartor, som karkand och Guld of oman
- stöd för dualcore processorer
- smartare bots
- Förstörbar miljö är ett MÅSTE
- kanske civila bots (man får minuspoäng om man råkar skjuta dem)
- Titanmode av något slag. typ slå ut ett kärnkraftverk eller dylikt.
- kanske svårt att göra, men vore coolt att om man t.ex. blir träffad i benet, så går man långsammare, eller om man blir skjuten i armen, så kan man inte skjuta på grund av skadan. förstår ni hur jag menar?

intressant!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dealerovski
Jag har svårt att se hur dom kan överträffa BF2 i spelglädje, balans och beroende faktor. BF2 är det perfekta spelet nästan och jag kan inte se hur DICE skulle kunna läsa av mina tankar om vad BF2 saknar därför drar jag slutsattsen att det kommer floppa stort och vi BF2 hardcore fans kommer fortsätta jaga varann på shongua statelment kartan i APCs.

huh? du borde testa något annat spel Ett mer obalanserat spel är svårt att hitta, kartor med flyg är bara att glömma. Spelglädje? vart? blir inte speciellt glad när man står 5 meter bakom nån och tömmer mitt mag i han och då vänder han sig om, lägger sig ner och dödar mig. obalancerat, hitbox som inte funkar och fullt med buggar. Visst beroendefaktor har spelet pga statsen, bara kolla på time servrarna, skjuter du nån så blir du kickad, folk hyr dom servrarna bara för att logga in och samla tid till nya medaljer, sinnessjukt.

Hur dom kunde köpa trauma studios för att göra ett modernt DC och misslyckas så fullständigt är ett mysterium. Ja just det ja det är ju EA

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Bf2 är så här:

Alternativ 1: Man går in på en server, dör av bomber, raketer eller artilleri. Man respawnar och dör direkt av bomber, raketer eller artilleri. Lyckas man till slut komma en bit in på kartan och ser en fiende man ska skjuta så skjuter man ett mag på han utan effekt varvid han vänder sig om och pluggar en med ett headshot. Man lämnar servern och skriker lite.

Alternativ 2: Man går in på en server och spelar i ett par timmar. Folk går att skjuta ihjäl, flyg är inte dominerande och alla verkar ha roligt.

Det trista är att man inte vet vilket alternativ man komer att få

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife

Alternativ 2: Man går in på en server och spelar i ett par timmar. Folk går att skjuta ihjäl, flyg är inte dominerande och alla verkar ha roligt.

Infantry Only kallas det... Hit-boxarna har man ju problem med överallt, man får göra så gott det går åt saken. Försök hitta hur fel de ligger eller börja tweaka själv...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Något sorts inbyggt skydd mot baserape vore inte fel. Hur kul är wake utan admins...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
På tal om hitboxar, så påminner detta mig om en trailer som släpptes inför BF2 releasen, där dom visade hur en missil flög rakt igenom en Blackhawk som hade sido-dörrarna öppna, utan passagerare då Tror dom visade själva inspelningsfunktionen då, för jag kommer ihåg att dom pausade spelet där och lekte lite med slowmotion och dylikt. Det gav iaf ett riktigt häftigt intryck av att spelet verkligen hade bra hitboxar! Tänkte man då iaf

Av och till går ju missilerna rakt igenom Blackhawken iallafall :D. Rotorbladen är ju också odödliga haha

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D