Tystare Spelkort, 4870 Toxic Mfl?

Permalänk
Medlem

Tystare Spelkort, 4870 Toxic Mfl?

Det är aldrig lätt att kombinera en riktigt tyst dator tillsammans med prestanda alla gånger. Har i dagsläget ett 9800GTX+ med Nvidias standardkylning, felet är väl inte prestandan utan snarare ljudnivån, även i idle är den för hög.

Provat några kort/lösningar och hittat ett flertal men alla jag känner till i dagsläget kostar för mycket eller ger ingen nämnvärd prestandaökning för mig.

Tänkte därför höra efter om någon har ett HD4870 Toxic med Heatpipesen och kan rapportera deras erfarenheter om subjektiva ljudnivån och dess rpm vid idle/load. Har hört både bu och bä från olika användare och reviews nämligen.

Gigabytes Passiva HD4850 har jag sneglat på såklart men kortet ger mig inte mycket extra i prestanda för extrakostnaden. Hade helst sett en Nvidia-lösning men det finns få riktigt tysta sådana idag. Om kortet blåser ut där bak eller inte spelar ingen större roll för mig då jag har fullgod ventilation. Slipper helst montera tredjepartskylning om absolut möjligt då de få acceptabla sådana som S1/S2 är påtok för stora då de kräver en extra fläkt.

Rätt sällan jag skapar trådar men nu vill jag ha lite feedback på tysta prestandakort för er som hittat sådana. Systemet i galleriet är ej up to date så ni vet, Chassit är bytt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Synd att du inte kan tänka dig en Accelero s1:a.. Kör en på mitt 8800GT (G92) just nu med 2x 120mm fläktar och det är TYST som fasen och kyler nå grymt bra, Idlar runt 35 - 40c på gpu'n och nått ca 49 - 50c som max i load. Körde även samma kylare på mitt Powercolor HD4870 "PCS" 1GB och det höll kortet på 45 idle och max 55c i load! helt klart den bästa kylaren vad gäller pris/prestanda/ljudet!

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

Problemet är att en S1 med 120mm tar i chassibotten för mig, och det är inte direkt optimalt ur kylningssynpunkt.
Kanske skulle kunna försöka med Scythe tunna 100mm fläktar om inte annat. Vad för RPM snurrade dina 120mm i?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.