Permalänk
Medlem

Värt att byta upp sig?

Har fått ett erbjudande av en kompis som jobbar på infocare att få köpa en laptop till ca 40% av nypris då den har varit DOA men reparerad, med full garanti från Acer.
Jag undrar dock, är det värt att köpa denna laptop och sälja min nuvarande istället?

Nuvarande laptop: Asus F3SG
Den jag blivit erbjuden: Acer 6820G

Vad jag tjänar är... lite bättre CPU, 2GB mer RAM, 16" istället för 15" + lite högre upplösning, bättre grafikkort, förmodligen lite bättre batteritid och kanske lite större hårddisk...

Får jag bra för min nuvarande laptop så blir det ju som att Acer-laptopen är ännu billigare, om ni fattar...

Är det värt det tycker ni? Använder min laptop väldigt mycket, och till ganska mycket spelande (nyare spel) och ganska mycket film.

Permalänk
Medlem

Tja, spelar du och ser film så är det väl ingen större brainer. Bättre grafik och bluray i Acern. Sen det alltid kul med något nytt att leka med

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

F3SG:n verkar ganska trött, så varför inte.. Nyare spel säger du?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
F3SG:n verkar ganska trött, så varför inte.. Nyare spel säger du?

"Nyare" så som i typ... Mirrors edge, fallout 3, Left 4 dead, prototype, Sims 3 etc Asus datorn klarar av dessa spel, men exempelvis sims 3 på mycket låga inställningar.

Kommer nog göra denna "uppgradering"