windows vista funkar ej längre

Permalänk
Medlem

windows vista funkar ej längre

Hej, jag satt och skulle spela några spel innan vi skulle lana och då lagga datorn ihop. så jag tänkte starta om den men då blir det bluescreen. En kompis sa att jag nog var tvungen att reparera windows, så till frågan..

har windows 64 bit och undrar om ni vet vart man kan ladda ned en skiva som FUNKAR?

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk

Ta skivan som du installerade windows med första gången. Om datorn bara dog så tyder det på överhättning. Öppna datorn och rensa damm.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara sådan otur att din hårddisk inte vill vara med och leka längre heller. Men gör som föregående säger
boota med din installskiva, så kan du i den första menyn välja att reperara, till en viss del iaf.
Beror ju lite på hur illa ställt det är med Vista delen.
Alternativt kan du testa att gå in i felsäkert läge, fungerara det är det någon drivrutin som fått en tilltuffsning

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

problemet är ju att jag inte har nånn skiva och ingen kod, men om man reparerar behöver man ingen kod? (koden finns bara på hårddisken) fick inte med nått sånt när jag köpte datorn..

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

Du ska inte behöva reparera windows pga en bluescreen. Ta reda på vad som orsakade den, kanske bara va dåliga drivrutiner eller något.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

men det är ju det att datorn säger att jag ska ominstallera / reparera windows.

datorn startar men bluescreenen kommer just efter datorn har "ladda" windows. och stängs sedan av och sen börjar det bara om.. samma sak hela tiden..

Visa signatur

▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

Installera W7 RC?

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Köp en laglig verison.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoDeD
men det är ju det att datorn säger att jag ska ominstallera / reparera windows.

datorn startar men bluescreenen kommer just efter datorn har "ladda" windows. och stängs sedan av och sen börjar det bara om.. samma sak hela tiden..

Har du ens provat att återgå till gamla systeminställningar ? Vad har du gjort för att felsöka så vi slipper gissa här ? Det gör det lättare att ge vettiga råd. Och nej du ska inte behöva ominstallera bara pga 1 bluescreen.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Låna en skiva av någon annan, måste förstås vara samma version av Windows du har (64-bit). Annars blir det svårt om du inte kan starta i felsäkert läge ens. Det första man kan göra då är att köra en chkdsk och kolla så hårddisken är ok. Sen kan man köra en reparationsinstallation om det behövs.

XP:
http://support.microsoft.com/kb/314058

Vista:
Har du Vista så får man en System Recovery meny:
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/Help/2b3724d1-...

Permalänk
Medlem

1 bluescreen? datorn hinner ju inte ladda windows innan en ny bluescreen kommer upp och säger att det har tagits bort för många ???(kommer inte ihåg ordet) och säger att jag ska installera om/reparera windows..

Det jobbiga är att ingen i min kompis krets har vista och har de så är det 32 bit... sjukt störande

Visa signatur

▪ HP Probook 6450

Permalänk
Hedersmedlem

§ 7 piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner kring detta förbjudet. Den svenska och internationella lagstiftningen är svårtolkad och föränderlig. Moderatorerna är inte jurister som kan bedöma varje enskilt fall och avgöra om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM