Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

4350

Tjenare.

Har tänkt att köra med 2st skärmar hemma nu och köra 2st på samma graffekort segar ju ner kortet en del i spel osv när jag bara använder min vanliga 19". Sitter just nu med ett XFX Radeon HD 4890 1GB GDDR5 och tänkte inhandla Sapphire Radeon HD 4350 512MB DDR2 och koppla in min 24" på den för att kunna se tex film och ha diverse program på den, kommer INTE spela på 24" därav det billiga kortet.

Gör jag något dumt nu eller låter det som en bra ide? Kommer ej köra kortet i CF heller.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=434121&view=detailed#Pro...

Permalänk
Medlem

Låter som att du är ute o cyklar.

Permalänk
Medlem

Jahopp, vad finns det för lösningar?

Permalänk
Medlem

Du behöver ingen lösning.. Koppla in båda skärmarna och kör bara. Hur ofta kollar du på högupplöst film och spelar samtidigt?

Permalänk
Medlem

Om jag omformulerar min fråga, kan det funka?

Permalänk
Medlem

nej! om du inte tar ut det andran kortet först

Permalänk

att köra 2 grafikkort var för sig i en persondator är nog inget jag har sett

Det låter ytterst konstigt.

Varför skulle du vilja spela och se på film samtidigt?
Och det är ju trots allt inga problem att göra detta på ett och samma kort heller.

Jag kör på med wow och film på 2 skärmar med mitt 2600XT Diamon 512 DDR3 kort och det funkar skapligt.
Nu kräver wow mera ram än Vram så det är ju lungt.

Och när du spelar tar du bara och avaktiverer den skärmen du inte använder. då drar den ingen kraft från kortet och det är lungt.

Billigare bättre smartare och helt enkelt den enda lösningen som kan rekomenderas.

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Medlem

Taget. Då vet jag vad jag ska göra.