Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gmd
Jag testade att ladda ner ChompSMS och det funkar faktiskt riktigt bra, ser ut lite som iphone's sms bubblor.
Finns det fler apps som är att rekomendera?

Coolt att spotify kommer till magicen, tror ni den kommer dra mkt mb, har bara 1gb hos tele2.. man kanske ska öka isf ?

Spotify till Android kommer att ha en offline feature, vilket innebär att du kommer att kunna spara dina låtar lokalt på telefonen, så att du inte behöver streama dom varje gång du ska lyssna.

Till alla andra kan jag säga att detta är den bästa pryl jag någonsin har investerat i. Det finns allt till denna lur.

FTP-Server
FTP-Klient
File Browser
Text Editor
Web-Server
Packeterare
WiFi-scanner (med autosave, smidigt att samla på sig hotspots)

Prisjakt-Klient med streckkodsscanner (scanna en produkt mha kameran och prisjakt söker automatiskt upp vart det är billigast och även med hänsyn till vart du är, mha GPS)

Videoplayer som även tar emot subtitles (*.srt)

GPS Alarm (bra vid buss och tågresor)
IRC, msn, icq och allt annat skit

Allt är dessutom gratis

Visa signatur

Intel C2D E6400 @ 2.13GHz || Zalman CNPS9500LED • Gigabyte GA-965P-DS3 v.3 || Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2x1GB || PowerColor Radeon X1900XT 256MB GDDR3 || Hiper Type-M 580W 18dB || Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Permalänk
Medlem

till alla intresserade, när den kommer till sverige, kolla affären prispress, den kan jag rekomendera starkt.

jag köpte min SE C702 för 2200 där, i affär kostade den då ca 3500..

iofs så har prispress inte alla modeller av alla märken, men denna ska nog finnas där

Visa signatur

Main Rigg: Q9550, E0 @ 4GHz 1,37vcore + P5Q Deluxe + Corsair PC6400 @ 1060MHz + Asus GTX 670 Direct CU II TOP + CM Storm Scout + H50 + corsair HX 750w + Win 7 Ult x64
Sony Vaio S13P: i5 + 12gb + 830 256gb + 640m LE @ 1Ghz (Kepler)

Permalänk
Medlem

Var så närar att köpa en Magic men såg i sista stund att Magicen bara filmar i CIF (352x288).
Går det att "patcha" upp upplösningen eller är det hårdvarustyrt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-
Den svenska Magicen har inte svenska som menyspråk, det är engelska som gäller. Den tyska kommer däremot levererad med tyska, men har även engelska tillgängligt. Bara att ändra detta i menyerna för Android. Svenska finns ännu inte att få tag på hur man än gör, så vitt jag vet.

Vill du ha svenskt tangentbord och en svensk ordlista så kan du ordna det genom gratisapps på market.

Om du köper en tysk, spansk eller engelsk Magic (Vodafone-brandad) så får du Android i sin originaltappning, men var du får dina uppdateringar ifrån är osäkert. Ingen Magic har ju fått någon fullvärdig uppdatering ännu, men den tyska Magicen fick iaf en mindre patch som kom "Over The Air" från Google, så man kan nog anta att den även kommer få Android 2.0 på samma vis.

Tack för alla svar

Ingen som kollat upp HTC Hero förresten?
Den verkar "bättre"? Eller har jag helt fel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eGGe
Tack för alla svar

Eller kommande samsung i7500. Den och Htc Hero känns som nyare och bättre köp idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för alla svar

Hårdvaran i sig är i Hero inte bättre än Magic, då det är exakt samma hårdvara till 95%. Dock är processorn klockad lite högre (i Magic är den nedklockad). Den stora skillnaden utöver de rent estetiska och 3.5mm-jacket är förstås det av HTC "blingade" OS:et. Om det är snyggt eller inte låter jag vara osagt, men det är mer krävande för hårdvaran och är därmed inte lika rappt som standard-Android.

För somliga upplevs skillnaden i rapphet som obetydlig ställt i relation till allt extra ögongodis och alla nya funktioner man får, för andra är den sämre prestandan en dealbreaker. Det skall dock sägas att ingen vet hur snabb/slö den slutgiltiga produkten kommer vara - det vi har sett hittills är videos på prototyper av Hero - inte den slutgiltiga produkten. Allt lagg och elände kan mycket väl ha optimerats bort av HTC på retailversionen. Vi får se, helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Den svenska Magicen har inte svenska som menyspråk, det är engelska som gäller. Den tyska kommer däremot levererad med tyska, men har även engelska tillgängligt. Bara att ändra detta i menyerna för Android. Svenska finns ännu inte att få tag på hur man än gör, så vitt jag vet.

Vill du ha svenskt tangentbord och en svensk ordlista så kan du ordna det genom gratisapps på market.

Om du köper en tysk, spansk eller engelsk Magic (Vodafone-brandad) så får du Android i sin originaltappning, men var du får dina uppdateringar ifrån är osäkert. Ingen Magic har ju fått någon fullvärdig uppdatering ännu, men den tyska Magicen fick iaf en mindre patch som kom "Over The Air" från Google, så man kan nog anta att den även kommer få Android 2.0 på samma vis.

hur kommer det sig att svenska HT magic har HTC modifierad android och inte de tyska/engelska versionerna?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Hårdvaran i sig är i Hero inte bättre än Magic, då det är exakt samma hårdvara till 95%. Dock är processorn klockad lite högre (i Magic är den nedklockad). Den stora skillnaden utöver de rent estetiska och 3.5mm-jacket är förstås det av HTC "blingade" OS:et. Om det är snyggt eller inte låter jag vara osagt, men det är mer krävande för hårdvaran och är därmed inte lika rappt som standard-Android.

För somliga upplevs skillnaden i rapphet som obetydlig ställt i relation till allt extra ögongodis och alla nya funktioner man får, för andra är den sämre prestandan en dealbreaker. Det skall dock sägas att ingen vet hur snabb/slö den slutgiltiga produkten kommer vara - det vi har sett hittills är videos på prototyper av Hero - inte den slutgiltiga produkten. Allt lagg och elände kan mycket väl ha optimerats bort av HTC på retailversionen. Vi får se, helt enkelt.

Sen har Hero en kamera på 5 mpix med autofokus (har magic fokus?), det är säkert en del som bryr sig om det.

Bara 3.5"-jacket tycker jag gör Hero ett bättre val...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Sen har ju Hero mulitouch också, redan från början. Utan ingrepp dvs (vilket tydligen krävs på Magic?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hur kommer det sig att svenska HT magic har HTC modifierad android och inte de tyska/engelska versionerna?

Vodafone nere i Europa ville inte ha HTC-koket utan beställde HTC Magic laddad med vanilj-Android, så HTC fixade det åt dem. Här i sverige importeras standardversionen av HTC Magic, vilket innebär att vi får HTC-koket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Sen har Hero en kamera på 5 mpix med autofokus (har magic fokus?), det är säkert en del som bryr sig om det.

Bara 3.5"-jacket tycker jag gör Hero ett bättre val...

/hulle.

Ja, det är helt sant. Om 1.8 mpix extra är viktigt så är kameran onekligen bättre på Hero. Man skall dock vara medveten om att det inte direkt är högkvalitativa mpix, bilderna måste i vilket fall som helst krympas ner till 800x600 för att (i mitt tycke) vara användbara, så 3.2 eller 5 mpix känns som det kvittar för mig.

Jag skulle även jag välja Hero före Magic, men bara om det går att plocka bort Sense.

Permalänk
Medlem

Var och klämde på en Magic idag. Den var mycket mindre än vad jag hade tänkt mig. Härlig skärm osv. Blev bara positivt överraskad

Edit: När man väl köpt en HTC Magic...kan man inte ta bort htc's "lull-lull" som dom lagt in då? Så att man får en så "clean" androidlur som möjligt?
Om ni förstår hur jag menar

Permalänk
Medlem
Citat:

Var och klämde på en Magic idag. Den var mycket mindre än vad jag hade tänkt mig. Härlig skärm osv. Blev bara positivt överraskad

Edit: När man väl köpt en HTC Magic...kan man inte ta bort htc's "lull-lull" som dom lagt in då? Så att man får en så "clean" androidlur som möjligt?
Om ni förstår hur jag menar

Det är en trevlig telefon, utan tvekan.

Det är inte så mycket lull-lull i HTC:s Magic, bara småsaker som ett annorlunda tangentbord, avsaknad av voice search, mervärde i form av Exchange och en PDF-läsare. De flesta är säkert nöjda med det, men personligen vill jag kunna köra in Googles standard-OS i samma sekund som det släpps och inte behöva vänta på att HTC skall släppa sina uppdateringar.

Det enda sättet att göra det med en svensk Magic är att roota den och kasta in en modifierad ROM, i annat fall är du fast med vad HTC ger dig.

Permalänk
Medlem

Aha okej. Roota den hade jag tänkt göra ändå, vill ju ha multitouch (bland annat)

Är det stor risk att kasta in en ny ROM, och vad är det lite mer exakt?
Vart får man tag i en modifierad ROM?

Permalänk

Jahapp då har man beställt en Magic... känns som att det är smartast att göra en backup direkt när den är uppackad och innan man börjar pilla med mjukvaran... det är denna man följer väl?

http://www.swedroid.se/wiki/index.php?title=S%C3%A4kerhetskop...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Vart beställde du ifrån Nilssonnet?

Funderar på att beställa en från Komplett tillsammans med en vän.

Permalänk

Katsching. Jag passade på att förlänga mitt mobilabbe så jag fick nallen för 4000, helt okej. Förhoppningsvis får jag nallen redan imorgon så jag får leka med den!

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Hur rootar man en Magic?
Vad får man ut av att roota den?

Permalänk

Lite frågor om mobilen...

Mina kontakter är inte helt som jag vill ha dom. Jag synkade min SonyEricsson med datorn och kontakterna hamnade i Windows Kontakter (jag har Vista). Sen exporterade jag kontakterna till en CSV-fil vilken jag importerade till Google Contatcs. Sen när jag knappade in mitt google-konto så importerades kontakterna till mobilen. Problemet är att några av kontakterna har flera nummer men när jag i mobilen ska välja att använda ett av de kontakterna så kommer jag bara åt ett nummer. De andra numerna går att hitta när man går in på kontakten, där står de i Notes-rutan. I Google Contacts och Windows Kontakter står det med flera nummer i kontakterna.

Sen så går det inte att koppla mobilen till datorn och gå in i mobilen. Försöker jag gå in i mobilen (står som flyttbar disk) kommer det upp en ruta om att jag ska sätta in en disk. Jag har testat med både kortet som följde med och ett 8 GB.

Slutligen, hur hittar jag HTC Sync? Den ska tydligen finnas på SD-kortet som följde med men det kommer jag inte åt nu ju...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Lite frågor om mobilen...

Mina kontakter är inte helt som jag vill ha dom. Jag synkade min SonyEricsson med datorn och kontakterna hamnade i Windows Kontakter (jag har Vista). Sen exporterade jag kontakterna till en CSV-fil vilken jag importerade till Google Contatcs. Sen när jag knappade in mitt google-konto så importerades kontakterna till mobilen. Problemet är att några av kontakterna har flera nummer men när jag i mobilen ska välja att använda ett av de kontakterna så kommer jag bara åt ett nummer. De andra numerna går att hitta när man går in på kontakten, där står de i Notes-rutan. I Google Contacts och Windows Kontakter står det med flera nummer i kontakterna.

Sen så går det inte att koppla mobilen till datorn och gå in i mobilen. Försöker jag gå in i mobilen (står som flyttbar disk) kommer det upp en ruta om att jag ska sätta in en disk. Jag har testat med både kortet som följde med och ett 8 GB.

Slutligen, hur hittar jag HTC Sync? Den ska tydligen finnas på SD-kortet som följde med men det kommer jag inte åt nu ju...

1.
Hade ungefär samma problem med min, jag importerade dock nummrena från mitt SIM-kort. Jag löste det genom att helt enkelt ta mig en timme eller så och fixa till precis alla kontakterna via contacts på gmail. Det gick hyggligt snabbt.

2.
När du kopplat in telefonen till datorn så får du en liten USB-symbol i status-baren på telefonen. Dra ner baren så ser du en knapp för att Mount'a minneskortet för datorbruk.

3.
Ingen aning. Inte använt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gmd
Hur rootar man en Magic?
Vad får man ut av att roota den?

http://www.swedroid.se/wiki/index.php?title=Flasha_din_nordis...

Visa signatur

GIGABYTE GA-990XA-UD3 | Phenom2 X2 550 @ X3 | CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ | XFX Radeon HD4870 1GB | 1*1000, 1*3000, 2*500 diskar

Permalänk
Medlem

Jag har lagt in en film i mpeg 4 format på telefonen.. kan hitta filmen men när jag klickar på den så blir det bara svart, testade att tanka Movie Player men det blir samma sak?

Permalänk
Medlem

Har precis fått hem min magic nu
Dock har jag lite problem när jag lagt in "Swedish Keyboard"
Den vill nämligen inte ändra från de ursprungliga layouten till den nya.
Förslag någon?

//Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Fick också min Magic idag. Underbar telefon!

Hur installerar man apps från datorn till telefonen?

Permalänk
Medlem

Fick min film att fungera nu men bilden är helt skev, jag konverterade med Videora till ipod tror det är därför, vilket program är bäst till htcn ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Har precis fått hem min magic nu
Dock har jag lite problem när jag lagt in "Swedish Keyboard"
Den vill nämligen inte ändra från de ursprungliga layouten till den nya.
Förslag någon?

//Johnny

Problem löst

Saxat från swedroid.se

"Testat att – med HTC-tangentbordet framme – köra ett så kallat ”långtryck” i textfältet där du matar in text? Då skall du få upp en dialogruta där det står ”Input Method”, där du sedan kan välja Scandinavian Keyboard."

För er som undrar.

//Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fick också min Magic idag. Underbar telefon!
Hur installerar man apps från datorn till telefonen?

Ladda ner och packa upp Android SDK.
i tools-mappen kör du sedan "adb install [programnamn].apk"

Vet inte om du kanske måste ställa telefonen i debug-läge. Du märker nog hur det ligger till

Permalänk
Medlem

Så vad har folket för kul applikationer installerade?
Jag installerade Barcode Scanner precis från market. Underbart program

Permalänk
Medlem
Citat:

Så vad har folket för kul applikationer installerade?
Jag installerade Barcode Scanner precis från market. Underbart program

Leta upp prisjakt applikationen. Den är ett bra komplement till Barcode Scanner.

Övrigt som är bra/roliga:
Useful switchers - snabbknappar för att stänga av/slå på funktioner som wifi/bluetooth/gps.
Wikitude - Skrytgrej egentligen. Guide som använder Agumented Reality. (Läs mer här)
Power Manager - Skapa profiler för olika energilägen = spara batteri
Facebook sync - Ladda ner bilder till dina kontakter från Facebook. Förutsätter att du har många av dina vänner både bland kontakterna och på facebook.
Places Directory - Hitta intressepunkter nära din position.
Scandinavian Keyboard - Svenskt tangentbord med ÅÄÖ direkt på skärmen.
Abduction - Roligt spel som nyttjar accelleratorn i telefonen.

Permalänk
Medlem

Tack för alla tipsen keyser!

Jag installerade Scandinavian Keyboard bland annat, men det visas inte ÅÄÖ för mig, bara Å Ø och Æ
Sen om jag vill skriva "äger" till exempel...så skriver den bara "ager"...utan att ge andra förslag på ord