Permalänk
Medlem

Jag måste göra er alla besvikna..
Jag har köpt en iPhöne 3Gs

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
Jag måste göra er alla besvikna..
Jag har köpt en iPhöne 3Gs

Jag tycker att du lämnar det här forumet omedelbart!

Man köper det man tycker passar sig själv. Klarar man inte av multitask i vanliga livet så tar man såklart iphone inget konstigt med det...

Skojar
Hoppas du är samt blir nöjd med din iphone. Själv leker jag med min Hero och är nöjd!

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Någon som vet om det finns en widget som fungerar som ett notepad? Alltså jag skulle vilja ha något typ av papper på skrivbordet där jag kan skriva vad som helst.

MVH
Burkeen

Sticky memo widget är exakt vad du letar efter.

http://www.androlib.com/android.application.com-bms-android-l...

använder det varje dag

Permalänk
Medlem

Internet inställningar

Har letat överallt, jag kan inte hitta någon guide hur jag gör för att konfiguera internet på min HTC Magic

Permalänk
Medlem

Re: Internet inställningar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reddie44
Har letat överallt, jag kan inte hitta någon guide hur jag gör för att konfiguera internet på min HTC Magic

Settings -> Wireless controls -> Mobile networks -> Access Point Names
Tryck Meny, välj New
Mata in rätt från denna sidan: http://www.swedroid.se/wiki/index.php/APN-inställningar

Permalänk
Medlem

Tackar för ditt snabba svar, men jag har testat den , får det fortfrande inte att fungera

Permalänk
Medlem

Är riktigt sugen på denna android-telefon som skulle bli min första. En fundering har jag dock, och det är om det släppts någon svensk version av själva operativsystemet. Skulle verkligen föredra att ha det så, och inte bara svenskt qwerty samt ordlista.

R

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi
Är riktigt sugen på denna android-telefon som skulle bli min första. En fundering har jag dock, och det är om det släppts någon svensk version av själva operativsystemet. Skulle verkligen föredra att ha det så, och inte bara svenskt qwerty samt ordlista.

R

Om jag förstått rätt så kom det nu med 1.6.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Låter ju bra om det är så, men kommer det släppas enheter som har den versionen eller kommer man kunna uppdatera det enkelt? Har läst lite vagt om att roota m.m. och det är inget som intresserar mig. Känns för avancerat för mig.

R

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig i mitt liv skådat en sämre telefon med sämre menyuppbyggnad och logik som denna telefon.

Så jävla buggigt OS, värre än SE Xperia. Nej fyfan jag byter till HTC HD2 när den kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Jag har aldrig i mitt liv skådat en sämre telefon med sämre menyuppbyggnad och logik som denna telefon.

Så jävla buggigt OS, värre än SE Xperia. Nej fyfan jag byter till HTC HD2 när den kommer.

Jaså? Mer ordagrant vad är det som är struligt för dig? Jag har bara hört gott om telefonen hittills vad jag kan minnas. Har testat den lite och har inte upplevt några problem faktiskt. Dock har användandet varit väldigt ytligt.

R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Jag har aldrig i mitt liv skådat en sämre telefon med sämre menyuppbyggnad och logik som denna telefon.

Så jävla buggigt OS, värre än SE Xperia. Nej fyfan jag byter till HTC HD2 när den kommer.

Mystiskt. Har haft min sedan i Maj utan några märkbara bekymmer.
Kanske ett fall för en garantireparation?

Permalänk
Medlem

Visst bör det föresten fungera att synca till hotmail?

R

Permalänk
Inaktiv

Hej,

Min magic är på väg, och innan jag får den så vill jag gärna veta vad man bör göra när man använder den för första gången (uppgradera mjukvaran?).

Min telefon kommer antagligen ha tysk mjukvara (köpt den därifrån) och kan man på något sätt ändra språket utan att flasha/rom telefonen?

Vad använder ni för program när ni ska konvertera om era AVI filmer så att de passar in? (hur stor blir en film? (mb) )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Hej,

Min magic är på väg, och innan jag får den så vill jag gärna veta vad man bör göra när man använder den för första gången (uppgradera mjukvaran?).

Min telefon kommer antagligen ha tysk mjukvara (köpt den därifrån) och kan man på något sätt ändra språket utan att flasha/rom telefonen?

Vad använder ni för program när ni ska konvertera om era AVI filmer så att de passar in? (hur stor blir en film? (mb) )

Du kommer sannolikt få den levererad med Android 1.5 installerat, men 1.6 bör komma när som helst. Du får den uppdateringen "OTA" (Over The Air) eftersom du köper en Vodafone Magic. De pumpar ut uppdateringarna trådlöst till alla sina lurar.

Du har ett antal språk att välja mellan, men inte svenska. Du väljer lämpligtvis engelska. Detta val gör du när du startar telefonen första gången.

Jag använder ImTOO MPEG Encoder 3 till detta, vanligen med den färdiga iPod-profilen. Det var ett tag sedan sm jag konverterade en hel film med detta, men jag vill minnas att en vanlig XviD-DVD på 700 MB landade på ca 400 MB efter konverteringen (lägre upplösning och lägre bitrate).

Permalänk
Medlem

Är fortfarande så himla sugen på denna och kollar lite på hur jag lämpligast betalar denna telefon. Tror inte jag kommer kunna hålla mig och vänta. Med vänta tänker jag på någon ersättare, men det känns ganska långt borta eftersom denna släpptes april/maj(?) i Sverige. Eller är jag ute på fel spår?

Jag stör mig lite på att man inte kan använda mobilen som modem till datorn samt att OS är på engelska. Behärskar språket, men av ren bekvämlighet föredrar jag svenska. Vill inte ge mig på att installera något eget (med allt vad det kräver) så att garantin ryker. Hur stor är sannolikheten att HTC kan uppdatera telefonen i efterhand om det kommer något officiellt OS på svenska?

R

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-
Du kommer sannolikt få den levererad med Android 1.5 installerat, men 1.6 bör komma när som helst. Du får den uppdateringen "OTA" (Over The Air) eftersom du köper en Vodafone Magic. De pumpar ut uppdateringarna trådlöst till alla sina lurar.

Du har ett antal språk att välja mellan, men inte svenska. Du väljer lämpligtvis engelska. Detta val gör du när du startar telefonen första gången.

Jag använder ImTOO MPEG Encoder 3 till detta, vanligen med den färdiga iPod-profilen. Det var ett tag sedan sm jag konverterade en hel film med detta, men jag vill minnas att en vanlig XviD-DVD på 700 MB landade på ca 400 MB efter konverteringen (lägre upplösning och lägre bitrate).

Att de "pumpar" ut massa uppdateringar till sina telefoner, är det bra/dåligt i mitt fall?

Hur tycker du att filmupplevelsen blir/blev genom att konvertera om den till mobilen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Att de "pumpar" ut massa uppdateringar till sina telefoner, är det bra/dåligt i mitt fall?

Hur tycker du att filmupplevelsen blir/blev genom att konvertera om den till mobilen?

Det är bra, som jag ser det. Minimalt med krångel, allt du behöver göra är att klicka "OK" några gånger så kommer du få den senaste versionen helt automagiskt. Inget bök.

Den är helt ok, så länge man har hörlurar. Högtalarljudet är alldeles för kasst annars. Skärmen är ju inte direkt gigantisk, så man får förstås vara medveten om att det blir liten bild. Bildkvalitén är helt ok, trots att den bara har stöd för 65k färger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi
Jag stör mig lite på att man inte kan använda mobilen som modem till datorn samt att OS är på engelska. Behärskar språket, men av ren bekvämlighet föredrar jag svenska. Vill inte ge mig på att installera något eget (med allt vad det kräver) så att garantin ryker. Hur stor är sannolikheten att HTC kan uppdatera telefonen i efterhand om det kommer något officiellt OS på svenska?

R

Du kan använda din Magic som modem även utan att "hacka" den. Det kräver dock att du har den inkopplad via USB samt att du har en app installerad på telefonen samt ett program på datorn.

Till Hero tror jag HTC skickar med något sådant out of the box, men jag vet inte hur det är med Magic.

Köper du en svensk Magic så skulle jag gissa att de definitivt kommer skicka ut en svensk uppdatering, och ganska snart därtill.

Permalänk
Medlem

Okej. Bra nyhet gällande modemfunktionen!

Vad grundar du infon gällande svensk uppdagering på? Mobilen är en från 3, som dock är olåst(!) så kommer köra den med mitt nuvarande telenor. Hur kommer det få fungera med uppdateringen tror du? Ladda ner eller kommer det automatiskt?

R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-
Det är bra, som jag ser det. Minimalt med krångel, allt du behöver göra är att klicka "OK" några gånger så kommer du få den senaste versionen helt automagiskt. Inget bök.

Den är helt ok, så länge man har hörlurar. Högtalarljudet är alldeles för kasst annars. Skärmen är ju inte direkt gigantisk, så man får förstås vara medveten om att det blir liten bild. Bildkvalitén är helt ok, trots att den bara har stöd för 65k färger.

utan att man behöver betala för massa datamängd? o han bor ju i sverige, hur blir det då?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
utan att man behöver betala för massa datamängd? o han bor ju i sverige, hur blir det då?

Så länge han är uppkopplad mot en svensk 3G-mast så betalar han inget mer än den svenska taxan. Jag får mina OTA-uppdateringar direkt från Google i USA, och det kostar inget (utöver de 199 kronorna jag redan betalar till Tre). Det går ju via teh internets, det blir ingen roaming eller så. Om man oroar sig för datakostnader så kan man ju köra via wifi också.

Egentligen är det kanske fel att tala om att de skickar ut saker, det är snarare min telefon som via internet "ringer hem" till Googles server och laddar ner eventuella uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-
Så länge han är uppkopplad mot en svensk 3G-mast så betalar han inget mer än den svenska taxan. Jag får mina OTA-uppdateringar direkt från Google i USA, och det kostar inget (utöver de 199 kronorna jag redan betalar till Tre). Det går ju via teh internets, det blir ingen roaming eller så. Om man oroar sig för datakostnader så kan man ju köra via wifi också.

Egentligen är det kanske fel att tala om att de skickar ut saker, det är snarare min telefon som via internet "ringer hem" till Googles server och laddar ner eventuella uppdateringar.

Gäller detta oavsett vem man köpt telefonen genom? Är som sagt fortfarande nyfiken gällande det du skrev om att det snart kan finnas en svensk version av android. Kommer det vara en sådan OTA uppdatering som är enkel att installera då tror du?

R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi
Gäller detta oavsett vem man köpt telefonen genom? Är som sagt fortfarande nyfiken gällande det du skrev om att det snart kan finnas en svensk version av android. Kommer det vara en sådan OTA uppdatering som är enkel att installera då tror du?

R

Nej, OTA-uppdateringar gäller bara Google-brandade telefoner. Magic som man köper i Sverige är tex HTC-brandade och uppdateringar till dessa får man installera manuellt. Inte OTA.

Men det är ganska enkelt det också, att installera. HTC har mjukvara för det som skall göra det lättare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-
Så länge han är uppkopplad mot en svensk 3G-mast så betalar han inget mer än den svenska taxan. Jag får mina OTA-uppdateringar direkt från Google i USA, och det kostar inget (utöver de 199 kronorna jag redan betalar till Tre). Det går ju via teh internets, det blir ingen roaming eller så. Om man oroar sig för datakostnader så kan man ju köra via wifi också.

Egentligen är det kanske fel att tala om att de skickar ut saker, det är snarare min telefon som via internet "ringer hem" till Googles server och laddar ner eventuella uppdateringar.

tänkte bara på två scenarier, det ena är att man t.ex. har abonnemang med säg 500 mb gräns, så äre ju inte SÅ bra att det dras ner massa Mb utan att man blir tillfrågad. men det kanske man blir innan det sker?

det andra är väll om man är utomlands. men som sagt, om det frågas om det innan, så äre väll lugnt även där.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
tänkte bara på två scenarier, det ena är att man t.ex. har abonnemang med säg 500 mb gräns, så äre ju inte SÅ bra att det dras ner massa Mb utan att man blir tillfrågad. men det kanske man blir innan det sker?

det andra är väll om man är utomlands. men som sagt, om det frågas om det innan, så äre väll lugnt även där.

Ja, så sant och jodå, nog fick jag frågan iaf. Inget laddades ner eller installerades utan mitt godkännande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-
Nej, OTA-uppdateringar gäller bara Google-brandade telefoner. Magic som man köper i Sverige är tex HTC-brandade och uppdateringar till dessa får man installera manuellt. Inte OTA.

Men det är ganska enkelt det också, att installera. HTC har mjukvara för det som skall göra det lättare.

Skickade ett mail till HTC angående svenskt OS och fick följande svar:

"Kære HTC kunde,

Tak fordi du har kontaktet vores supportcenter.

Du skrev for nyligt til os omkring en forespørgsel om ændring af sproget på din enhed.

Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at skifte sprog på HTC Magic. De opdateringer som udvikles til Android kan ses på http://developer.android.com og her kan man også give forslag til ting man gerne vil se i fremtidige opdateringer.

Det er på nuværende tidspunkt uvidst om magic vil modtage en opdatering til svensk. Hvis denne udkommer kan du hente den fra vores hjemmeside, på www.htc.com under support-kundeservice.

Hvis du har brug for yderligere hjælp er du velkommen til at kontakte os via linket forneden, hvorpå vi med glæde vil hjælpe dig.

Venlig hilsen,

Claudia"

Antingen så mörkar de att det är på gång för att inte lova för mkt, eller så är det så att det faktiskt inte är på gång eller kommer att komma. Hoppet lever vidare!

R

Permalänk
Inaktiv

Hej,

Har fått ganska många PM om hur jag köpte min för 2850 kr, så jag tänkte att jag skriver det här så att alla slipper vänta ut ett svar från mig.

Jag och liksom några andra här på Swec köpte Magic ifrån den Tyska Ebay. Det finns både företag och privatpersoner som säljer helt nya telefoner så det är inget att oroa sig över. Just min säljare var privat person och ville endast ha pengar via banköverföring, vilket inte är så konstigt när det gäller att köpa saker via Tyskland (de flesta tar endast betalt så), och att han bara hade 1700 Positiva omdömen gjorde att jag inte tvekade för en sekund.

När jag hade tryckt på "köp nu" knappen så fick jag ett mail efter någon timme, med all betalnings information. Det tog ca 2-3 dagar innan han kunde se att pengarna fanns på kontot, och därefter så skickade han paketet, och skickade mig ett mail med Koli id. Nu ca 4-5 dagar senare så knackade det på dörren och posten vad mig skriva på och där var den, min Magic .

Just denna modell som säljs i Tyskland har flera fördelar mot den som säljs här i Sverige, som tex :

* Följer med ett 8gb Minneskort.
* "Vodafone" Brandat = Vodafone släpper uppdateringar hela tiden, vilket håller telefonen uppdaterat.
* Enligt vad jag har läst så ska det finns en lapp i paketet som man fyller i, för att sedan få utnyttja 24 månaders worldwide warranty (har jag rätt?).

Edit : Ni som fotfarande är intresserade över detta, skicka mig ett PM så kan jag tipsa om samma säljare som jag köpte min telefon av.

Permalänk
Medlem

Sådär ja! Nu har jag till slut köpt min Magic. Haft den ett dygn nu och kan inte säga annat än att jag är mkt nöjd. Riktigt kul att göra den personlig! Går klart åt lite batteri iom allt fixande, men verkar ändå helt okej.

Nu undrar jag vad ett program heter som gör att jag kan hämta bilder på mina kontakter från facebook. Har sökt utan att finna.

R

Edit: Hittade!

Permalänk
Inaktiv

Har lite frågor gällande min Magic.

1. Hur fabriksåterställer man telefonen? (kan inte hitta det någonstans)
2. Jag har version 1.5 på min (vodafone modellen), hur uppgraderar jag den?
3. Om jag inte ska flasha/roma (vet inte vad det heter) min telefon, är det ändå viktigt att jag gör en backup av systemet, eller räcker det med att jag har möjlighet att fabriksåterställa telefonen?

Tack