Permalänk

Bilden svart. Verkar starta normalt.

Tjena.
Mina felsökningskunskaper brukar det inte vara fel på dock så efter jag skaffa denna "nya"(som är gammal nu) datorn så har jag absolut inga reservdelar hemma att prova med.

Bilden är svart. Fläktarna snurrar som dom ska, hårdiskarna går i gång som dom brukar. Det enda jag kan höra som skulle vara något fel är att det kommer ett svagt pip ifrån nätagget var femte sekund.

Jag lyckades att få tag på ett grafikort som jag prova att byta till, dock utan resultat. Jag har provat med en annan skärm samt tv'n på båda grafikorten så det är inte det som är felet. Jag har provat att köra med en minnessticka i. Tagit bort allt onödigt såsom diskar,minnen, fläktar osv.

Nu undrar jag vad ni tror kan vara felet innan jag börjar köpa på mej nya grejer. Det känns som jag ska börja med nätagg och sedan moderkort right ?

AMD Athlon 64 X2, 6000
Gigabyte GA-MA790X-DS4
Corsair XMS2 CM2X2048-6400C5 2 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM x2 4GB tot
Radeon 4850
Vista7

Permalänk
Medlem

Kan vara minnet/minnena eller moderkortet.

Hade en kompis som vi inte tryckt fast minnena som de skulle och då blev det som du beskriver.

Jag själv hade köpt ett defekt moderkort en gång med samma resultat.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 @ 4005 | True 120 Extreme | 2*2048 Corsair Xms2 6400 5-5-5-18 @ 891 | Asus P5Q Deluxe | HD 4850 @ 700/1100 accelero S1 Rev 2 | P180B | corsair HX 520w

Permalänk

Att minnerna inte skulle sitta på plats finns det inte en chans att det är, dock så kan dom ju vara trasiga som du säger.

Glömde berätta att detta hände efter datorn hade varit avstängd en dag för att sedan bli sådan här när jag starta den. Den funka klockrent ett par timmar innan.

*Känns som detta är bland det jobbigaste felet då det kan i stort sätt vara precis vad som helst =/ Kunde detta inte hänt till hösten då man hade tänkt att köpa nytt. Massa onödigt utgifter hela tiden.

Permalänk

Skickade in mitt moderkort till komplett och lät dom felsöka på det. Det visade sig att det var det som hade lagt av.