Misstagstråden (dela med er av era största misstag vid datorn)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rattmuff
Testat en annan cd-brännare på de här 3 systemen? slave/master/cs och ensam på en ide-kanal?

alla vet att man inte kan använda slave masters i en HD processor funkar dock bäst på windows 98 men jag skulle rekomendera att du provar en bättre cd brännare i en vanlig processor då tror jag det funkar.

Visa signatur

Tyan thunder N6650w | pentium III @ 1.5 ghz NICE | Voodoo 5 6000 och 9500gt | 230w | 128mb ram | 3gb HDD |

Permalänk
Medlem

Skulle göre rent ett Tbord för ett tag sen.
så jag plockade isär det så mkt jag kunde osv osv.
var där med en trasa och gnuggade och hade sej. Det blev iaf ganska blött. Så då tänkte jag att det där fixar vi med en hårtork lite snabbt.
Sagt och gjort, sprang in på syrrans rum och nöp hennes tork, sen så satte jag i verket. Men typ direkt så ropade farsan som ville ngt, så jag klämde fast torken mellan 2 skor sen gick jag och hjälpte farsan... Och åt middag... och kollade på tv....
Och ja.. Tangentbordet funkade inga bra sedan

Sen så skulle jag byta HD på en gammdator.
Så ska jag ska ur med sata kabeln som sitter i moderkortet,
Tjoff! Så hade jag hela kontakten + den delen som brukade sitta fast i moderkortet i handen :S

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

De är ingen gammdator om den har SATA...

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prozzac
De är ingen gammdator om den har SATA...

Min förra dator hade Sata. Och den heter gammeldatorn nu.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prozzac
De är ingen gammdator om den har SATA...

Mitt gamla as (dator 2 i sign) har SATA, den är 5 år gammal.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hm Min dator vars MB nästan brann upp hade faktiskt sata och den är 4 år nu så jodå, det är gammalt :p..

Permalänk
Medlem

Ja håller inte med er. Ja kan sträcka mig till att kalla AMDs Socket A kort gamla, men allt som är nyare än så klassas inte som gammalt.

Kanske är jag som håller på att bli gammal, men de va ju nyss ja skaffade min 2500+ (var the shit då)

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Första gången jag skulle bygga en dator var jag på dreamhack. När jag skulle sätta i min fina amd64 3000+ propp tappade jag den i marken och fick sitta och bända rätt pinnar i 45 minuter, men den funkade bra sen.

Sedan har jag pressat in en ide-kabel i en 500gb-disk upp och ner, och därmed tryckt in en pin på disken i kontakten, så den hänger på väggen som en varning nu.

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk

Haha, sjukt rolig tråd att läsa ^^ Har dock inte lyckats med nåt större misstag än, men jag antar att det kommer med tiden

Permalänk

Jag skulle skära av en strömförande datorkabel med min egenhändigt tillverkade kniv (vars handtag i finaste cederträ och renhorn jag lagt ner mer än 40h på att putsa fin i träslöjden några år tidigare).

En svetsliknande låga och ett häpet ansiktsutryck senare satt jag i sängen med kniven i två delar.

Lärdom: Koppla bort datorn från vägguttaget innan det ska mekas!

Några år senare hade jag precis bytt nätverkskort i datorn, en tornlåda av äldre modell som låg på ena sida på golvet med innanmätet öppet för allmän beskådning.

Jag slog igång datorn för att testa nätverkskortet och när det verkade fungera bestämde jag mig för att skruva fast det utan att slå av datorn. Det tog cirka fyra sekunder innan jag slant med mejseln och skruven for ner i datorn, studsade på en fläkt och lade sig tillrätta på moderkoret.

Fortfarande för lat för att stänga av datorn kom jag på den briljanta idén att ta en kylskåpsmagnet, fästa den vid mejseln och sedan använda mejseln för att fiska upp skruven. Att det egentligen var en korkad idé forstod jag i samma stund som jag kom åt grafikkortets undersida med hela sidan av mejseln och kortslöt det till döds.

Lärdom: Stäng av datorn, och koppla ur den ut väggen när det ska mekas.

Kom precis på hur jag repade min första egna monitor. Det var en Targa 17" med hela 1024*768 (75Hz) i upplösning. Jag hade sommarjobbat i nästan två veckor för att ha råd med den och njöt för fulla drag när posten levererade det massiva paketet. Den var ju så mäktigt stor! Men var den verkligen 17"?

I den medföljande instruktionsboken skvallrades det om att "visible area" var 16 komma nånting tum och jag var tvungen att ta reda på svaret! Jag sprang till köket för att leta rätt på en tumstock men hittade bara ett sånt där måttband i metall som sitter på en rulle som rullar upp sig själv (har säkert ett bättre namn?), drog ut den över skärmen på diagonalen, konstaterar 16,8" och trycker på knappen för att rulla in måttbandet.

Ett *skreeeetch* hördes när rullen dras ihop i rask takt och piggen i måttbandets ände släpas längs hela skärmens diagonal. Tror ni man var nära tårar då eller? Trots att repan var minimal och min snälla mor insisterade att den "knappt" syndes föraktade jag mig själv i nästan ett år efter den händelsen.

Lärdom: Pilla inte på skärmytan, den är ömtålig!

Sen måste jag berätta hur jag införskaffade en 21" platt HP-monitor av en lite mer exklusiv modell (typ 4 000-kronorsklassen). Här var det inte jag utan en jobbarkompis som var den stora n00ben.

Han frågade om jag ville ha en trasig skärm. Det ville jag så klart inte, men övertalades iaf att titta på den. När han körde igång den var bilden grönaktig och hade inslag av regnbågsfärger i ena hörnet. Eftersom han redan köpt en ny (sämre, men hel) skärm propsade han på att jag skulle ta den så han slapp slänga den.

I två veckor blev den stående på mitt skrivbord utan strömmen inkopplad, när jag äntligen fick tid att testa den så hade den regnbågsliknande effekten borta. Jag kollade DVI-kontakten på baksidan och såg att den inte vars fastskruvad ordentligt. När jag drog åt skruvarna försvann den grönaktiga färgen och bilden blev underbart kristallklar med grym svärta.

Dagen efter frågade jag jobbarkompisen om han använde avskärmade högtalare till datorn. Han kollade på mig som ett frågetecken. Det visade sig att han ställt en vanlig högtalare precis bredvid skärmen och aldrig orkat kolla om kontakten satt i ordentligt innan han gav bort en skärm för 4 000 kronor.

Lärdom: Kolla ladden, den kan glappa!

Mina 5 cents.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skurtbert

Lärdom: Kolla ladden, den kan glappa!

Mina 5 cents.

Du menar kolla sladden

Och hur fan kan man göra "samma misstag" 3 gånger ?:p

Offtopic::

Inte riktigt datorrelaterat förutom att det svider ytterst lite när jag skriver på tgtbordet:P

Mina 5 cents då..
Skurit mig ca 16 gånger på brickor som kaffepaketen står i, samt 2 gånger mes mattkniv, dock inga farliga eller stora sådana hehe, arbeta på lager är farligt :p.

Tyvär tempjobb tills idag, kanske måndag om jag har lite tur.

Dold text

Datorrelaterade misstag:

*Råkat radera en mindre musikmapp på ca 30 GB, som tur var så var ju en backup hos polarn:)

* Formaterat fel diskar par gånger, dock var backup gjord som tur var. Lärdom: formatera rätt disk nästa gång (smått paranoid(?) sen dess).

Tror jag råkat ta bort div. systemfiler också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skurtbert
Sen måste jag berätta hur jag införskaffade en 21" platt HP-monitor av en lite mer exklusiv modell (typ 4 000-kronorsklassen).
Dagen efter frågade jag jobbarkompisen om han använde avskärmade högtalare till datorn. Han kollade på mig som ett frågetecken. Det visade sig att han ställt en vanlig högtalare precis bredvid skärmen och aldrig orkat kolla om kontakten satt i ordentligt innan han gav bort en skärm för 4 000 kronor.

Jag gissar att de var en "platt" crt skärm de handlar om, eftersom TFT-skärmar påverkas inte alls av magnetfälten från högtalare.
Jag själv har skärmen inklämd mellan 2 stora, väldigt icke avskärmade högtalare och de har inte hänt något alls med den.
Har till och med lagt en magnet mot skärmen utan att de hände något, bara för att testa.

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Fixat värsta nya moderkortet Asus P6T7 (8st PCIe x16), nytt chassi Antec P193, Nytt grafikkort MSI GTX275 TwinFrozr, W3520 Xeon processor (i7-efterträdare, typ) 12 gb ram 1600mhz värsta vrålåket och kopplar tålmodigt ihop alltihopa och står där sen som ett fån när jag inser att jag inte har något att boota på - moderkortet har inga IDE/PATA, floppy eller andra "legacy" kontakter allt sånt är bortplockat bara usb Sata/eSATA och jag har bara dvd/cdspelare som har IDE-kontakt.

Nåja det tog några dagar sen hade jag min Sony OptiArc AD-7241S som jag nog får säga jag är väldigt nöjd med till det priset 253kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prozzac
Jag gissar att de var en "platt" crt skärm de handlar om, eftersom TFT-skärmar påverkas inte alls av magnetfälten från högtalare.

det finns väl inga tjockskärmar med dvi-kontakter?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
det finns väl inga tjockskärmar med dvi-kontakter?

Min T220 påverkas inte av oskärmade högtalare.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Det var igår när jag skruvade upp burken för att göra rent processorfläkten och övriga fläktarna med sugrör allt gick bra, hade inte något sånt där snöre mot statiskt electricitet eller vad det nu heter är, skitsamma. Iallafall, fick rent och ska koppla in allt, det går bra tills jag sätter på datorn. Ingen bild! Vart tokig, startade om datorn igen, samma sak! Trodde ett tag att jag skulle slå sönder huset, har precis köpt ny dator och då vill man ju inte pajja den det första man gör. Jag byter plats på skärmsladden på grafik kort och det funkar! Jag har även tvn inkopplad till datorn, och jag kopplade aldrig in sladden som går till tvn! Det var visserligen inte värsta grejen, men jag trodde först att jag pajjat grafikkortet eller liknande eftersom jag inte hade armband mot statistelektricitet.

Med min förra dator så startade den om sig hela tiden med jämna mellan rum, och det stod att bios kraschat. Då blev jag tokig, och ringde till företaget och sa att de får ta och hämta datorn. hade inte haft den i mer än en månad. Då får jag hem papper på att jag kan skicka den och någon lapp som jag klistrar på lådan för att få gratis frakt. Men innan jag skickar iväg datorn så tar jag över den till grannen för att låta han kolla på den, vi startar upp den och den startades ALDRIG om. Jag blev helt förbryllad, jag tar hem den och kopplar in den i mitt rum igen, det är samma sak. Dagen efter ringer jag våran elektriker för att komma och kolla på elen. Och det visar sig att det var någon propp som spökade som stängde av strömmen lite då och då! Men det fixade dem, det var visserligen inte mitt fel, men ändå lite roligt ^^

Permalänk
Medlem

Just nu känns det som att hela mitt liv är fail.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prozzac
Jag gissar att de var en "platt" crt skärm de handlar om, eftersom TFT-skärmar påverkas inte alls av magnetfälten från högtalare.
Jag själv har skärmen inklämd mellan 2 stora, väldigt icke avskärmade högtalare och de har inte hänt något alls med den.
Har till och med lagt en magnet mot skärmen utan att de hände något, bara för att testa.

Det var en TFT-skärm jo, regnbågseffekten såg inte ut som på en crt, det såg mer ut som en blöt fläck. Vet inte om det finns olika känsliga komponenter i olika skärmar, men som sagt, det handlade inte om de klassiska felen man såg på gamla hedliga crt-tiden...

Permalänk
Medlem

Jag har, otroligt nog inte lyckats paja speciellt mycket när det gäller datorer. Antar att jag har haft tur hittills.

Jag hade i alla fall precis införskaffat mitt HD4850, och jag hade stoppat in en ny 120mm fläkt i mitt chassi för bättre luftflöde. Jag vet inte vad jag hade för ärende in i datorn, men hur som helst stod den på och jag skulle självklart börja pilla med en skrivmejsel i datorn. Självklart tappar jag greppet om den, det hörs ett litet "poff", och jag fruktade det värsta. Att mitt sprillans nya grafikkort skulle ha gått sönder.
Mirakulöst nog överlevde kortet, och fungerar finfint än i dag

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem

Just nu verkar det som att mitt 8800 Ultra gett upp. Vet inte om det är mitt fel eller om det självdött, fungerar utan drivrutiner iaf.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har haft tur med just datorn. Däremot har kringutrustningen fått ta lite skada.

Lyckades välta en 2 liters cola som rann rakt ner i min switch. Den har inte riktigt varit sig lik sedan dess 6/8 uttag fungerar dock fortfarande!

Största missen gjorde jag när jag skulle koppla i routern och råkade sätta i högtalarnas sladd istället för routerns.
Slutade i ett väldigt stort mörkt rökmoln följt av att det luktade bränt i några timmar och ett LAN utan internet.

Permalänk
Medlem

Helt underbar tråd det här, har kommit halvvägs igenom den och bara asgarvar åt alla sjuka härliga misstag

Mina misstag:

* Har skruvat ihop burk och glömt CPU fläkt (fiiina pip där)

* Har nukat USB minne (vafan.. en extra partition på 512 meg? vi nukar den!)
när jag installerade windows XP.

* Har glömt diverse sladdar och kablar till monitor och PSU och spenderat
massor av tid på felsökning.. förgäves givetvis

* Har satt ihop en gammal P2 maskin och satt i motherboard power connector omvänt .. och ändå lyckas rädda den genom att sätta i den
rätt sen

* Spenderade en kväll och felsöka "ingen ström" i datorn.. bara för
att konstatera att jag glömt PSU switchen.

* Spenderat tre timmar på ett LAN och felsöka inget nätverk.. när
vi försökt använda korsad kabel mot en hubb

* Tappat en skruv i fläkten på mitt 7900 GS kort och sedan hört hur fläkten börjar låta som en lastbilsmotor. Ghettomoddade den sen genom att koppla ur fläkten och sätta dit två styck 90mm fläktar genom att skruva fast dom i kylflänsen

Och så kronan på verket:

Jag satt en sen kväll och hade supit rejält.. tänkte att jag skulla slänga in mitt 3com kort i maskinen. Sagt och gjort, jag skruvar och jag ska ta bort täckplåtarna för kortplatsen.. och jag skär mig på chassit ganska rejält i fingret, blodet sprutar vilt. Jag tittar på det, suckar och tejpar skiten med duct tape.. problem solved! Jag fortsätter sen och skruva i kortet.. yay, skiten funkar!

Sen inser jag att jag glömt skruva i ljudkortet.. och eftersom det var ett SB32AWE (det låååånga kortet) så väljer jag och skruva ur nätverks kortet igen, och sätter tillbaka det kortet, och sätter sen nätverks kortet i platsen ovanför. Givetvis så har jag tagit bort tejpen eftersom det "läkt" i mitt tycke, och vad tror ni händer? jo.. jag skär mig IGEN I SAMMA SÅR! så nu sprutar blodet igen och jag duct tapar fingret och svär.

***

Dagen efter så vaknar jag och har bakfylla, ser ett tejpat finger och undrar .. sen kommer minnet tillbaka och jag kollar datorrummet.

Resultat:

* Blodigt golv
* Blodigt chassi
* Blodigt moderbord och MASSOR av blod på chassits botten

Blev och torka mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drop
Vet inte om det räknas men skulle dra ut sladden från väggen för jag skulle flytta datorn. Satt som sten och förlitade mig på våld. Gick inte så jag började pilla. Fick en jävla stöt o flög genom rummet.

hahaha ja fy inte för att detta är en tabbe kopplad till datorer men vi skulle mäta späning i vägg utag i skolan då satte en kille in ena pigen i hålet och la den andra mot jord fan va det small

Permalänk
Medlem

Skruvade ihop en jättegammal p4 dator åt föräldrarna med nytt grafikkort. Funkade jättebra, men när jag kom åt med foten mot chassit fick jag en rejäl stöt... På något sätt hade hela chassit blivit strövförande, gissa om jag var skraj för den datorn sen?

Permalänk
Medlem

Har inte haft någon extrem otur men när jag skulle byta moderkort i min förra burk och skulle lyfta tillbaka den på sin plats så tog jag den i famnen, lyfte den till brösthöjd och... tappade den. J-vlar vad det small och det blev ett styggt hål i parketten.

Det var det klantiga. Sen kommer det smarta. Tror ni jag kollade så att CPU-kylaren inte hoppat loss? Klart jag inte gjorde.. Drog igång, allt såg ut som vanligt. Tänkte jag skulle kolla lite temps efter ommontering av kylaren och startade coretemp. Min q6600 låg på mellan 115 och 120 grader enligt coretemp. Tror ni jag stängde av? Nejdå, det måste naturligtvis vara coretemp som visar fel. Lugn som en filbunke startar jag bara om programmet för att se vad temperaturen "verkligen" var. Vilket givetvis var samma. Stängde av och monterade dit kylaren igen (som hängde på trekvart). Konstigt nog överlevde prollen och tuffade på i 3,6 ghz tills jag bytte dator.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Dream hack

Himla kul tråd skrattar typ hela tiden folk på jobbet bara kollar på än
Nu ska jag väll dela med mig lite.

Tabbe (1)(inte mitt fel)
Jag bor i Jönköping men i alla fall så skulle jag och några polare från Stockholm sitta på DH. Dom kommer lite efter mig så jag och alla andra sitter och spelar då kopplar en av killarna in sin xps(äldre modellen... I alla säger det sprak då han först anslöt till el uttag sen till agget och allt slockna hela raden vänder sig mot dom som nyss kom som bara stirrar på en xps (ryker lite lätt)....Ingen brand utbryter men jag säger lungt till honom att dra ut sin J'vla dator så jag kan titta på den.

det visar sig att dom stått ute i det fuktiga vinter vädret å köat i non timme(jävla nobbs som inte håller tider ) i alla fall öppnar jag daton och konstaterar att nät-agg morde kort och ev. graffen kort har bränt.

Som den tur ungen han är ringer han sin far och får en massa pengar till en ny dator insatt på sitt bank kort. Vi går till dator-butiken köper ut lite saker (tur jag va och valde saker till honom).

Sen så drar vi en större yta med nya delar å en gammal xps jag sätter i gång och monterar en ny dator säger åt honom att hålla koll på sakerna som ligger lite var stans.

sen skulle han hjälpa mig att hålla något vi tittar bort i typ 30 sec när jag vänder mig för att ta det nya nät-agget ser jag att det är borta(stulet) så vi drar å köper ett nytt.

sen lyckas jag efter lite pill och med 5 min till invigning få fart på burken får lite fläktar å annat smått å gott i betalning men vadå j*vla svin som ska sno saker på DH ffs gå hem å lägg er!!!! det va första å stöta tabben tror jag.(inte mitt fel men endå).

tabbe(2) föra skol året

Vi ska bygga datorer i skolan alla springer in å tar sina grejer å börjar sätta ihopp datorerna noobsen får hjälp av mig samt några som gick i 3: an då. I alla fall så verkar gå bra till fröken ropar på mig när jag är i full väg med min egen burk. I alla fall så går jag dit å frågar vad det är sånt jävla liv om då säger dom att nobbens(inga namn) dator inte vill starta jag fixar lite kablar som han dragit helt åt h'vete sen statar jag då klagar den på att cpu fläkten inte är som den ska jag svär lite väl högt å med lite dåligt ord val (vänster partisten i klassen blir inte glad) men men jag börjar naturligt vis följa sladden och ser att idioten satt cpu fläkten i ett 3 pins fläkt anslutning i alla fall rättar jag till problemet å allt vekar Funka (Han hadde fler problem men dom löste fröken åt honom.

Tabbe (3) samma dag som över stående.

En kille i klassen som har noll koll på hur en burk ska kopplas får hjälp av mig då jag var klar med min å höll på att installera Windows. Jag tänkte att han satt i nåt men nej då fan heller han har packat upp allt som tur är så har han i alla fall förstått hur man sorterar för att göra det lätt för mig så jag börjar bygga hans dator då kommer fröken och säger att hon kan hjälpa honom (visst) det tog 1 minut sen var man där igen men kille ar i alla fall tacksam resten av året å fröken gav mig ett av dom 2 mvg: n som delades ut i person datorer: P

Det var väll mina tabbar kan ta några andra i mon. Haft dator sen jag var 6år då man fick pappas gamla men Windows 98 (det var tider det pippi spelet): P

Permalänk

I förrgår stoppade jag tummen i CPU fläkten.

AMDs stock som snurrar i 3500 RPM med ganska hårda blad

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

mitt bidrag

jag har 2 småbarn det va sent på natten & jag skulle gå & lägga mej
men först skulle jag bara formatera ett usbminne 4gig eller nått skulle ha det dagen efter, jag hade flyttat lite filer & kopplat in en ny usbdisk, såklart formater jag fel. så det va 1tb film som gick upp i rök. skyller allt på ungarana som tröttar ut en:)

Visa signatur

10100111001

Permalänk

Kom på en till sak som hände mig i november!
köpte fallout 3 collectors edition på game för 699:-

Jag äger redan en kopia av spelet sen tidigare så spelet som följde med behövde jag inte, sålde det till en polare som glatt installerade och började lira, vi satt på lan och han fick tag på ett vista x64 (han körde x86 innan) så han tänkte att han skulle formatera om med det direkt då han har 4gb ram,

sagt och gjort, han installerade om windows och alla drivrutiner osv, sen kom det till att han skulle installera fallout 3 igen, korrupt fil på skivan och den funkade inte. Inga repor eller dylikt.

Jag hade självklart tappat bort kvittot så inge nytt spel fick han, sensmoral? håll alltid reda på kvittot!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya