Permalänk
Medlem

Gaming Mus

Halloj.

Vilken gaming mus tycker ni är bäst?
Vilken tycker ni jag ska skaffa?

Razer Mamba
Eller
WoW mmo gaming mouse?

Permalänk
Medlem

wow mmo gaming mouse! absolut, den är riktigt bra och så är den 1000 ggr snyggare än razer.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jag har en Steelseries Ikari.

Absolut bästa musen jag någonsin ägt <3

IMHO mycket skönare än Mamba

Permalänk

jag kommer skaffa en razer click pro 1.6..

min diamondback chameleon la av för någon dag sen, försökte fixa den själv. Men det funkade bara i en timme eller två..
Så nu blir det en beställning på måndag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razoz
Jag har en Steelseries Ikari.

Absolut bästa musen jag någonsin ägt <3

IMHO mycket skönare än Mamba

Har samma mus och håller med extremt go.

Permalänk
Medlem

logitech g9, köp den och köp inget annat. jag har aldrig varit bunden till något specifikt märke eller modell men kan helt ärligt säga att razer är ta mig fan det sämsta man någonsin kan köpa deras design är trevlig inget mer. kan ju kanske säga att jag har haft en hel del razer möss genom åren och dom har alla felat på något sätt form, funktion, prestanda you name it. har haft dom flesta gaming mösse och jag går alltid tillbaka till logitech.

Permalänk
Medlem

SteelSeries Ikari enligt mig.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk

Min Razer deathadder är den bästa jag haft och rekommenderas av mig.

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma med dom som rekommenderar Steelseries Ikari.

Sensorn på den optiska varianten verkar dock ofta gå sönder efter en tid för många. Min gick sönder efter lite drygt ett år. Dock var det absolut inget problem eftersom Steelseries har 2 års fabriksgaranti.
När min gick sönder betalade jag därför bara mellanskillnaden till laservarianten som jag har nu.

Både Ikari optical och laser är suveräna möss. Passformen för handen är helt oslagbar. Prestandan och precisionen är bland det bästa man kan få på en mus (endast i konkurrens med Razer Deathadder och MX518).

Jag kör med musmattan Qpad, vilket passar superbt till min mus.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

G9, inget annat.

Permalänk

minonix saiph 3200 ä banne mig bääst:D

Permalänk
Avstängd

Razer Deathadder om du gillar Razers form annars så skulle jag gå på Logitech MX518 även om jag inte har provat G9:an hört att den ska vara bra

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Razer Deathadder, den bästa musen jag ägt.

Visa signatur

Sony Vaio VGN-FZ31Z
HP Mini 2140

Permalänk
Medlem

Steelseries Ikari eller Razer Deathadder.

Jag tycker båda är mycket bra.

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Razer Deathadder, den har jag haft i 2 år, snart 3 år

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk

Logitech G9. Bästa köp jag nånsin gjort.

Visa signatur

i5 4690K + CM Hyper 212 EVO | ASUS Maximus VII HERO | Corsair Vengeance 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR3 | ASUS GTX 660 Ti | Corsair HX750w | Samsung 840 250GB EVO | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm | ASUS Xonar DGX | ASUS PCE-AC56 AC1300 | Asus 24" LED FreeSync MG248QR | Phanteks Enthoo Luxe | Windows 10, 64-bit

Permalänk
Avstängd

Ingen.
Logitech G9 lol, skitmus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Ingen.
Logitech G9 lol, skitmus.

?

MX518, inget snack. Har haft den i 3 år och jag kommer använda den tills den brakar ihop fullständigt.
Jag har dock inte provat G9an, den verkar vara trevlig den med. Lite annorlunda form för handen kanske..

Permalänk
Permalänk
Medlem

Så vilken mus är BÄST för gaming?
Inget speciellt spel, jag kör olika

Permalänk
Medlem

Ingen av dem.

Steelseries Ikari har jag, och Roccat Sense

Absolut bästa musen och musmattan jag någonsin har spelat med, rekommenderas varmt!

Permalänk

A4tech XL-750BK är så j****vla skön! klämde på den på clas olhson och köpte den direkt, nu har alla mina kompisar en sådan.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=82480633

Permalänk
Medlem

Det finns ingen "Bästa Gamingmus". Det finns däremot en hel del bra gamingmöss, resten är bara personlig preferens, bara för att en person tycker att en mus är bäst så behöver inte den andra tycka det.

Jag föredrar själv Logitech (har en G5rev1, bästa mus jag någonsin ägt.) Har en Razer också, och den fungerar bra, men jag gillar inte att den är så platt.

Mitt tips till alla som ska köpa ny mus att ha en längre tid, gå till en butik och kläm/känn på alla möss dom har, ta den som känns bäst helt enkelt. Mediamarkt bl a har ett väldigt bra sortiment på möss man kan känna på.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweZor
Det finns ingen "Bästa Gamingmus". Det finns däremot en hel del bra gamingmöss, resten är bara personlig preferens, bara för att en person tycker att en mus är bäst så behöver inte den andra tycka det.

Jag föredrar själv Logitech (har en G5rev1, bästa mus jag någonsin ägt.) Har en Razer också, och den fungerar bra, men jag gillar inte att den är så platt.

Mitt tips till alla som ska köpa ny mus att ha en längre tid, gå till en butik och kläm/känn på alla möss dom har, ta den som känns bäst helt enkelt. Mediamarkt bl a har ett väldigt bra sortiment på möss man kan känna på.

Precis.
Just vilken mus man föredrar är väldigt personligt, bla pga av att folk har olika händer (och smak).
Jag läste massor av tester och omdömen innan jag köpte min mus.
Det man kan göra är att försöka hitta kända svagheter med olika möss och undvika de som är dåliga. Kvar blir ett gäng möss med bra eller mycket bra kvalite'. Bland dessa bör man själv gå ut och prova.

Bland proffsspelare i fps-spel så är utan tvekan mössen Razer Deathadder och MX 518 vanligast med stor marginal. Bland RTS-spelare verkar Ikari laser vara ett vanligt alternativ.
Ikari Optical är inte så välkänd, men en ev de absolut bästa optiska mössen

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Köp inte Razer för guds skull. Allt jag någonsin köpt från dem har antingen krånglat eller vart dåligt. MS Explorer eller nån Logitech skulle jag välja.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Gått sönder? :S

Permalänk

Har en Mionix Saiph 3200 och personligen tycker jag att den har väldigt många finesser för det priset. DPI steg-för-steg ändring ingame upp till 3200, löstagbar vikt, tumknappar för surfning m.m.
Den får dock ett litet minus för att den väger en hel del med vikten i och att den känns lite plastig.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|