Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

5-5-5-15 tilsammans med 5-5-5-18

jag går direkt på sak

i min dator har jag 2st 2gb corsair dominators 5-5-5-15
och 2st 1gb corsair dominator 5-5-5-15

jag har sedan ett tag tillbaka 2st 2gb corsair xms2 5-5-5-18

igårkväll försökte jag att byta ut engiggarna mot mina xms2 och det värkade gå bra, vilket det inte gjort tidigare.
men imorse fick jag bluescreen på bluescreen så jag inte ens lyckades starta ordentligt. tillslut fick jag upp att det var nåt problem med recent added hardware så jag bytte tillbaka och nu går det som vanligt igen

är det så att dom inte klarar av varandra? kan man ändra nåt så dom gör det?

jag har köpt min dator begagnad och den är lite småklockad här och var av den förra ägaren, kan det ha något med saken att göra?

Permalänk
Medlem

Är inte dominator pc8500 minnen @1066 mhz och xms2 pc6400-minnen @ 800 mhz? Tror nog snarare att det är problemet än timings.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

det har du nog rätt i. men fins det nått att göra åt saken eller är det att skänka bort till närmaste polare som gäller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suddigum
det har du nog rätt i. men fins det nått att göra åt saken eller är det att skänka bort till närmaste polare som gäller?

det kan du nog göra (om du inte pajade xms2 när du bytte). Annars kan du ju alltid klocka ned dina snabbare minnen till minsta gemensamma nämnare på klock och timings. Borde funka om inte spänningen till dom skiljer för mycket.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

är det nån mening att göra det eller ska jag köra vidare på 6gb käns lite omständigt om det inte skulle bli nån skildnad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suddigum
är det nån mening att göra det eller ska jag köra vidare på 6gb käns lite omständigt om det inte skulle bli nån skildnad

Nu vet jag ju inte vad du gör med din burk men över 4 gig är onödigt för det mesta. Speciellt om du har 32-bitars OS...

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Nu vet jag ju inte vad du gör med din burk men över 4 gig är onödigt för det mesta. Speciellt om du har 32-bitars OS...

jag har 64-bitars.
ja att det inte behövs mer har jag fullt klart för mig.
jag köpte denna begagnad och slaktade min gamla för polaren behövde nytt moderkort så jag har 2x4 liggandes och tänkte varför inte

Permalänk
Medlem

dominator 8500 minnerna kräver 2.10 volt medans 6500 minnerna kräver 1.8 volt så du bör nog inte köra dom ihop

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
dominator 8500 minnerna kräver 2.10 volt medans 6500 minnerna kräver 1.8 volt så du bör nog inte köra dom ihop

Så är det. Men vill du mecka lite kan du ju prova att köra dina snabbare vid samma hastighet som de långsammare och se om du kan undervolta dom. Inte värt mecket skulle jag säga.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

okej tack för hjälpen