Iphone 3g 16gb lr Htc Hero?

Permalänk
Medlem

Iphone 3g 16gb lr Htc Hero?

Ska inførskaffa mig en ny telefon och valet ligger mellan dessa gentlemæn.

Ælskar Iphone otroligt mycket då jag byt lånade med en væn i 2 månader och den var inte ens jailbreakad. Har en væn som ær besatt av apple och han har visat mig allt en Iphone kan prestera och jag ær imponerad.

Men då næmnde jag før en væn som ær Iphone anvændare att jag skulle køpa en, men då sæger han att Android ær framtiden køp en Htc Hero istællet.

Så vad ska jag gøra? Iphone kan jag med och ælskar, medans alla har den vilket ær lite trisst. Htc Hero værkar det vara delade meningar om men jag har læst vældigt mycket positivt om den. Sen så ær ju priset lite lægre på Heron.

Ge motivation varfør jag ska køpa endera av dessa telefoner. eller om det finns någon annan som slår dom.

mvh
/NoahUUU

Permalänk
Medlem

Om du nu älskar iphone verkar ju valet klart redan. Jag stod inför samma väl men valde även mellan n97an. Jag valde heron och ångrar mig inte en sekund. Sitter just nu på bussen o skriver detta från min Hero.:)

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk

Android är fortfarande för omoget, köp enbart om du gillar att pilla. Tänk även på att Hero inte är framtidssäker, det pratas redan om att HTCs första Androidtelefon inte kommer få fler uppdateringar. Den har även rätt kass hårdvara och väldigt begränsat utrymme för program. Om du bestämmer dig för Android så vänta på Samsung Galaxy istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Android är fortfarande för omoget, köp enbart om du gillar att pilla. Tänk även på att Hero inte är framtidssäker, det pratas redan om att HTCs första Androidtelefon inte kommer få fler uppdateringar. Den har även rätt kass hårdvara och väldigt begränsat utrymme för program. Om du bestämmer dig för Android så vänta på Samsung Galaxy istället.

Inte mycket rätt där

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Inte mycket rätt där

Vad skulle vara fel då? Jag gillar Android men man måste ju inse att det inte är moget än. Dåligt programutbud, ingen svenska, ingen multitouch osv. Det blev i dagarna uppdagat att HTC inte kommer släppa Android 2.0 osv till G1, samma öde har nog Hero att vänta om ett tag. Att den har en gammal processor och att Android inte kan köra program från minneskort är väl inget att diskutera.

Om man vill ha Android NU är det värt att vänta på Galaxy, allra bäst att vänta något år tills plattformen mognat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Vad skulle vara fel då? Jag gillar Android men man måste ju inse att det inte är moget än. Dåligt programutbud, ingen svenska, ingen multitouch osv. Det blev i dagarna uppdagat att HTC inte kommer släppa Android 2.0 osv till G1, samma öde har nog Hero att vänta om ett tag. Att den har en gammal processor och att Android inte kan köra program från minneskort är väl inget att diskutera.

Om man vill ha Android NU är det värt att vänta på Galaxy, allra bäst att vänta något år tills plattformen mognat.

Var ska vi börja:

Bra programutbud:

"Siffrorna vid utgången av vecka 33 är som följer.

Applikationer: 6660 st totalt – varav 4320, eller 64.9%, är gratis. Detta är en ökning med 345 applikationer sedan förra veckan.
Spel: 1594 st totalt – varav 889, eller 55.8%, är gratis. Detta är 63 st fler än förra veckan.

Totalt ger detta 8254 apps/spel, av vilka 5209 (63.1%) är gratis, en ökning med 408 st från förra veckan. "

Svenska kommer inom några veckor

Multitouch finns på Hero

Anledningen att Android 2 inte kommer till G1 är begränsade minnet på G1.

Min Hero har 180MB av 560 nyttjat, och då är systemet inkluderat.

Vilket ger plats för 400+ program (androidprogrammen är mestadels små)
Eller en STOR fet uppdatering av android...
Det går att köra program från SD-kort. (kräver root)

Processorn räcker bra och det kommer en uppdatering till sense inom nån vecka som ska ge en stor boost i prestanda.

http://www.slashgear.com/htc-hero-update-confirmed-imminent-1...

Och Hero är ett undrr av stabilitet tillsammans med magic etc så kalla android omoget är även det fel.

Så mesta du skrev är fel...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Var ska vi börja:

Bra programutbud:

"Siffrorna vid utgången av vecka 33 är som följer.

Applikationer: 6660 st totalt – varav 4320, eller 64.9%, är gratis. Detta är en ökning med 345 applikationer sedan förra veckan.
Spel: 1594 st totalt – varav 889, eller 55.8%, är gratis. Detta är 63 st fler än förra veckan.

Totalt ger detta 8254 apps/spel, av vilka 5209 (63.1%) är gratis, en ökning med 408 st från förra veckan. "

Svenska kommer inom några veckor

Multitouch finns på Hero

Anledningen att Android 2 inte kommer till G1 är begränsade minnet på G1.

Min Hero har 180MB av 560 nyttjat, och då är systemet inkluderat.

Vilket ger plats för 400+ program (androidprogrammen är mestadels små)
Eller en STOR fet uppdatering av android...
Det går att köra program från SD-kort. (kräver root)

Processorn räcker bra och det kommer en uppdatering till sense inom nån vecka som ska ge en stor boost i prestanda.

Och Hero är ett undrr av stabilitet tillsammans med magic etc så kalla android omoget är även det fel.

Så mesta du skrev är fel...

Hur mycket av det är skräp? Antalet program säger inte så mycket. Att folk använder program för att avsluta andra program säger ju en del om hur det står till med Android.

512MB för program och operaitvsystem är rätt snålt, vad gör du om det visar sig att Cupcake eller vad det heter blir 300MB och det börjar dyka upp program som är uppemot 200-300MB? Om man ska räkna in möjligheter vid rootning måste man ju ta med jailbreak på iPhone i beräkningarna, och då finns det ju inga fördelar med Android kvar.

Processorn kanske räcker idag, men det förändrar inte det faktum att den är riktigt gammal.

Visst är Android stabilt, men det är fortfarande omoget och opolerat. Enda anledningen till att välja en Hero över iPhone är om man vill ha lite att pilla med. O

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Hur mycket av det är skräp? Antalet program säger inte så mycket. Att folk använder program för att avsluta andra program säger ju en del om hur det står till med Android.

512MB för program och operaitvsystem är rätt snålt, vad gör du om det visar sig att Cupcake eller vad det heter blir 300MB och det börjar dyka upp program som är uppemot 200-300MB? Om man ska räkna in möjligheter vid rootning måste man ju ta med jailbreak på iPhone i beräkningarna, och då finns det ju inga fördelar med Android kvar.

Processorn kanske räcker idag, men det förändrar inte det faktum att den är riktigt gammal.

Visst är Android stabilt, men det är fortfarande omoget och opolerat. Enda anledningen till att välja en Hero över iPhone är om man vill ha lite att pilla med. O

Mesta av apples store är skräp.
Går att köra program från SD, 32GB innom kort.
Jag ser att du kör apple.. så din inställning är ju rätt typisk: bara apple duger.

Har du testat Hero eller trollar du bara?

Permalänk
Medlem

Visst, Hero kommer bli omsprungen hårdvarumässigt rätt snart, den är inte cutting edge på samma sätt som 3GS är. Vilket är rätt kul, för HTC har ju alltid haft de kraftfullaste grejorna, men inte de bästa mjukvarulösningarna. Nu när de har det i form av Android så halkar de efter på hårdvarusidan ;)... Men det är bara en tidsfråga innan det kommer Android-telefoner på kraftfull hårdvara. Men det betyder inte att Hero och Magic och dessa inte kommer orka med. Det kommer inte gå lika fort, men det kommer att gå. Det är som sagt G1 som inte har nog med utrymme för (eventuellt) nästa stora uppgradering, men detta är inte ett problem för Magic och Hero.

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.

Permalänk
Medlem

Jag sitter med en iphone som jag verkligen älskar, jag suttit mycket med en hero och måste verkligen säga att det är en sjuhelvetes fin telefon, absolut utbuden i market är inte mycket och hänga i granen, men det kommer ju mer och mer apps hela tiden, hoppas det blir lite bättre "standard" dock.

Jag kommer att behålla min iphone men hur man än gör så får man en sjuhelvetes fin/trevlig/bra telefon.

Kan också förstå omdömmerna på t.ex prisjakt på Heron, den ÄR bra.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s