Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Baka kakor globalt med jQuery?

Hej hej!

Fixade mig ett plugin till jQuery: http://www.stilbuero.de/2006/09/17/cookie-plugin-for-jquery/

Fungerar riktigt bra med denna koden:

<script language="javascript"> $(document).ready(function() { // LEFT COLUMN: // When the collapse button is clicked: $('.collapseLeft').click(function() { $('.collapseLeft').css("display","none"); $('.expandLeft').css("display","block"); $('#leftCol').css("display","none"); $.cookie('leftCol', 'collapsed'); }); // When the expand button is clicked: $('.expandLeft').click(function() { $('.expandLeft').css("display","none"); $('.collapseLeft').css("display","block"); $('#leftCol').css("display","block"); $.cookie('leftCol', 'expanded'); }); // COOKIES // Left column state var leftCol = $.cookie('leftCol') // Set the user's selection for the left column if (leftCol == 'collapsed') { $('.collapseLeft').css("display","none"); $('.expandLeft').css("display","block"); $('#leftCol').css("display","none"); }; }); </script>

Problemet är att detta blir sida för sida vilket är lite opraktiskt när funktionen är global!

Har försökt med detta på collapsed och expanded:

$.cookie('leftCol', 'expanded', { expires: 7, path: '/', domain: '*localhost:30000', secure: false });

Vet inte varför den kärvar, någon som är grym på detta?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Har jag bara expires och path med så fungerar det för mig.

$.cookie('leftCol', 'expanded', {expires: 7, path: '/'});

Permalänk
Medlem

Haha less is more

Tack så mycket!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Blir imponerad vilken kunskap det finns här ibland!
..som vanligt tillförde man inte så mycket matnyttigt i tråden dock

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com